Sirion Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ok, nå føler jeg meg litt retard, da jeg ikke sjekka dette nøyere før jeg kjøpte en dyr scanner fra USA. Jeg har tidligere brukt scannere der det går an å svitsje mellom 110V og 220V, men på denne er det kun amerikansk adapter med en sånn man setter inn i støpselet som ikke passer i de norske. Så fant jeg ut at det jo går an å kjøpe en konverteringsadapter til 400kr og bruke den i stedetfor. MEN - så står det i "Important Safety Instructions": "Use only the AC adapter model A371B/A311E that comes with your scanner. Using any other adapter could cause fire, electrical shock, or injury". Er dette bare sånn standard warning som må stå der, men at den praktiske virkelighet tillater å bruke andre adaptere? Hva kan gå galt så lenge scanneren får samme spenning o.l. med min konverter-adapter? Kan det være at scanneren er ekstra følsom overfor variasjoner, eller at den avgir en helt unik spenning? Her er hva som står på den: "Epson AC ADAPTER. Input: 100-120V ˝ 50-60Hz 0.8A 45W. Output: 24V --- 1.4A Blir kjempeglad for litt assistanse! Lenke til kommentar
Trosterud Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Standard advarsel, men med rette, folk finner jo på å putte i hva som helst uten å skjønne noe som helst.. Den som fulgte med; er den lett i vekt? I så fall gir den en regulert spenning på 24V og du må bruke en av samme type som er minst like kraftig. Tunge trafoer gir som oftest en uregulert spenning ut. Scanneren skal ha mellom 24 og 26,4V og bruker opptil 34W. Det andre du må passe på er polariteten, og det står ikke alltid oppgitt noe sted, men forhåpentligvis finner du et symbol på adapteren. Endret 16. januar 2008 av Trosterud Lenke til kommentar
Sirion Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Hei, og takk for fyldig svar! Nå ringte jeg rett og slett til produsenten, som tipset meg om en side, eet.no, som har en del reservedeler. Forhåpentligvis kan jeg få tak i den originale norske utgaven, så løser alt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå