Gå til innhold

HK 445 som går varm?!

Anbefalte innlegg

Jeg har en HK 445 som jeg kjøpte ifjor sommer. Ca en måned senere kjøpte jeg et par B&W DM683 og en B&W HTM61. Forholdsvis store høytalere, men Hifi klubben mente at 445'en skulle være mer enn bra nok for de. Det er jo ingen tvil om at det er en kraftig forsterker og HK har jo ikke rykte på seg for pingler å være. Likevel blir forsterkeren så varm at det skrur seg av. Regner med at det er derfor den skrur seg av, siden det nesten ikke er mulig å holde handa over. Har testet høytalerne med en atskillig svakere NAD forsterker og det var ingen problemer med den. Det kan varier fra en times tid til 6-7 timer før den skrur seg av. Forsterkeren har også blitt testet i butikken hvor jeg kjøpte den. Uvisst hvilken type høytalere som ble brukt der. Mine høytalere (DM 683), er visstnok litt røffe, men jeg mener at en HK til 12000kr burde holde til jeg sier at det holder...

Noen vet er galt? noe jeg bør dobbeltsjekke? Noen som har/har hatt samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Jamo AVR-693 for en stund tilbake. Hadde tilnermet samme problemet som deg. Jeg spilte musikk på normalt nivå, ikke særlig høyt altså. Viften begynte å gå, mer og mer, og det begynte å skurre. Kom "Clip" i displayet, som blinket i takt med bassen. Pussig nok. Det som tok kaken var selveste 17. mai da jeg satt på musikk, gikk opp i stuen og på vei ned var musikken plutselig vekke og jeg hører det knitrer. Hva faen var det første jeg tenkte, og "selvsagt" sto hele recieveren i fyr oppe på racket. Den hadde masse luft rundt seg, og det sto ingenting oppå.

Fikk heldigvis en vesentlig bedre receiver tilbake, så klager ikke. Selvom det kunne gått veldig gale.

Ble litt avsporing, men følte det var noenlunde samme saken som skjer med din.

Endret av Lilos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...