Gå til innhold

Hvordan uninstallere Vista Transformation Pack?

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag installerte jeg Vista Transformation Pack.

Det er et program som forandrer det meste i Win XP. XP får et Vista utseende. Men jeg vil ikke ha det mere. Har prøvd å avinstallere det, men enkelte ting forblir i Vista-style. Noen av ikonene er fortsatt Vista-ikon. Boot screen er også Vista-style enda.

Hva kan jeg gjøre?

Tusen, Tusen Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Har du avinstallert fra Welcome Center?

2) Prøvd å avinstallere WindowBinds?

3) Forsøkt å endre tema til XP?

Vet ikke hva mer som kan være galt. Bruker VTP selv og avinstalleringen går uten feil.

Hvis ingenting funker, sjekk hjemmesiden for problemløsning.

Lenke til kommentar
1) Har du avinstallert fra Welcome Center?

2) Prøvd å avinstallere WindowBinds?

3) Forsøkt å endre tema til XP?

Vet ikke hva mer som kan være galt. Bruker VTP selv og avinstalleringen går uten feil.

Hvis ingenting funker, sjekk hjemmesiden for problemløsning.

1. Ja, jeg avinstallerer fra Welcom Center

2. Skjønner ikke hva du mener. Kan du forklare mere?

3 Mener du at jeg skal pøve å sette XP tema før jeg starter avinstalleringen?

Lenke til kommentar

1 ) den burda ha fjernet alt. hmm.

2) Du må vel vite hva WindowBlinds er? Er jo det som forandrer utseendet på XP til Vista.

VTP krever at man har WindowBlinds installert før man kan installere selve pakken.

Gå til Legg til/fjern programmer og se om du har det. Hvis ja, prøv å avinstaller det.

3) Nei etter. Etter at du har fjernet alt som har med VTP å gjøre, så prøver du å bruke den gode gamle XP temaen og ser hva som skjer.

Har en anelse at du bruker siste versjon, 8.1, av VTP. Ser ut som de har fikset en del i den. Rart at det blir problemer. Jeg bruker 7.0.

Lenke til kommentar

Jepp den er riktig den. For at versjon 7.0 skal fungere skikkelig, må du avinstallere den oppdateringen, eller gå til den adressen og prøve å fikse det på den harde måten, og installere WindowBlinds. Det får du også beskjed om.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Ja, installeringen kan være litt tricky. Skal fortelle hvilket valg jeg tok da jeg installerte, så mye jeg klarer å huske da.

1) Velg Backup system files

2) Så vil du få spm om 3. parts programvare og tilgjengeliget. Kryss av for at du vil installere 3. parts programvare. Da blir pakken mere lik Vista.

Så tror jeg den vil begynne å installere. For at hele greia skal bli perfekt, bør man laste ned Aero Glass skin for WindowBlinds, men siden du gjør dette kun for sjekk, så behøver du ikke den.

Når alt er installert og Vista pakken fungerer som den skal, avinstallerer du fra Welcome Center. Også kan du sjekke om det ligger noe skrot i Legg til/fjern programmer etterpå.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve en systemgjenoppretting? Etter å ha lest den andre tråden skjønner jeg ikke hvorfor du installerte VTP på en skole PC. Selv om du bruker den, er den fortsatt skolens eiendom og skal kun brukes til skolerelaterte ting. Også sier du at du egentlig skulle hatt Vista men fikk XP? Da skulle du gått til IT-sjefen med en gang og forlangt Vista.

Jeg syns du skal prøve på det. Bare prøv en systemgjenoppretting, funker det, er det bra, så stikker du til IT-sjefen kjappere en kjappest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...