Gå til innhold

Finnes enda Gigabyte's iRAM harddisk? Eller en tilsvarende løsning?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg minnes noe sånt som at Gigabyte kom med iRAM eller noe slikt noe, hvor du kunne sette på 6x minnerbikker å benytte disse som en harddisk? Var det ikke noe slikt?

Finnes det noen liggende løsning i dag?

Med dagens minne priser, så kunne du jo fint fått deg en 8GB RAM-harddisk for OS uten noen voldsomme kostnader?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iRam finnes enda. De om har verdensrekord i pcmark 2005 har flere iRam i raid-0. Tror faktisk han har 3 stk. Pcmark 2005 vil ikkje godkjenne scoren om man har mere enn 3 stk iRam. Leste noe om at i en av testene så er 220 MB/s max på hva den godkjenner. Pcmark 05 tror man jukser eller noe, om man overstiger dette :D

Det som er dumt er vel at det bare er 4 slots på de jeg har sett. Og da blir maks størrelse 8 gb. 16 gb i raid-0 er enda ALT for lite for meg. Kjører Vista 64. Det er jo knapt plass til crysis på en iRAM :hm:

Lenke til kommentar
iRam finnes enda. De om har verdensrekord i pcmark 2005 har flere iRam i raid-0. Tror faktisk han har 3 stk. Pcmark 2005 vil ikkje godkjenne scoren om man har mere enn 3 stk iRam. Leste noe om at i en av testene så er 220 MB/s max på hva den godkjenner. Pcmark 05 tror man jukser eller noe, om man overstiger dette :D

Det som er dumt er vel at det bare er 4 slots på de jeg har sett. Og da blir maks størrelse 8 gb. 16 gb i raid-0 er enda ALT for lite for meg. Kjører Vista 64. Det er jo knapt plass til crysis på en iRAM :hm:

Vista Ultimate 64bit trenger fort 28GB bare for systemfilene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...