thinkdifferent Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hallo. I dag bor jeg hjemme i kjelleren (er 17 år), og har trådløst nettverk ovenifra og ned hit. Fungerer halvveis bra. Defor vil jeg ha en kabel, ettersom det er mur som forstyrrer de trådløse signalene. Hvor mange ledere trenger man da i en nettverkskabel? Kabelen skal gå fra den trådløse routeren oppe, og inn i en switch på mitt rom. For øvrig er dette en Philips router (kan finne mer info om nødvendig), og om det ikke blir 100mbps ned til meg er ikke det viktigste, bare det er stabilt. Vennlig hilsen Truls B. Endret 16. januar 2008 av Trussl Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 du trenger bare 2par, men du kan jo likegjerne koble alle 4parene når du først er i gang, det skal i teorien gjøre ting mer stabilt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Du bør skaffe deg en cat5e eller cat6 kabel. De støtter inntil 1Gbit @ 100M. Du kan enten kjøpe kabel med plugger eller uten. Billig nettverksutstyr finner du her: http://www.dealextreme.com/search.dx/search.network (frakt inkludert i prisen) Du behøver RJ-45 tang, plugger og kabel. Endret 16. januar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Problemet er plassen i kabelgatene i huset, men må vel bare borre litt her og der Så jeg må tilsammen ha minimun 4 ledere? Er lagt opp 2 ledere (av en eller annen merkelig grunn, antageligvis noe med parabol og telefon å gjøre) allerede, dette vil da ikke fungere i det hele tatt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Er lagt opp 2 ledere (av en eller annen merkelig grunn, antageligvis noe med parabol og telefon å gjøre) allerede, dette vil da ikke fungere i det hele tatt? Du må ha minimum 2 par (4 ledere). De to som går ned er kanskje terminert i telefon? En Cat5e kabel er ganske slank, så mulig du får plass til den alikevel. EDIT: Du kan jo se på homeplug som er nettverk via 230V nettet. Endret 16. januar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå