Gå til innhold

Nettopp fått meg N82! Trenger litt starthjelp.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en N82 for ett par timer siden, og Nokia føles fremdeles veldig uvant. Dette venner jeg meg nok snart til.

Har prøvd å finne noe generelle guider for hva man bør gjøre for å sette N82 opp optimalt fra starten av, uten hell. Fant en GPS tråd her på forumet, og jeg prøvde Nokia Map Loader, som var anbefalt. La det inn på telefonen via PC Suite, og startet programmet opp for og se at deg fungerte. Åpnet da PC programmet som gir meg en feilmelding. "No storage medium detected. Connect your device to your computer via USB using data transfer mode or insert the memory card into a card read and restart Map Loader." Min N82 er da vitterlig i kontakt med min data, er jo inne på PC Suite nå! "Remember that you need to use the Maps application at least once with your device or memory card before using Nokia Map Loader. Nokia Map Loader will now close." Dette har jeg også gjort.

Må også innrømme at jeg var skuffet over fotokvaliteten. Finnes det noen innstillinger som øker denne?

Hva mer er det lurt og sette opp når man har fått seg denne telefonen. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må også innrømme at jeg var skuffet over fotokvaliteten. Finnes det noen innstillinger som øker denne?

Hva mer er det lurt og sette opp når man har fått seg denne telefonen. Takk for svar! :)

Om du er opptatt av helse kan du laste ned Nokia Sportstracker og Nokia Wellness Diary som begge er gratis. Pass på at du henter versjon for N82.

http://www.nokia.com/betalabs/applications

Spesiellt Sportstracker er bra med kobling mot GPS og mulighet for å lagre sporet og hente det opp i kartprogram på PC (Google Earth).

Ellers finnes det masse applikasjoner for S60. En del bra gratis programmer, men de fleste koster nok penger. Steder for å kjøpe programmer er f.eks.

http://www.my-symbian.com

http://www.handango.com

Angående fotokvalitet, hva er du skuffet over? Og sammenlignet med hva, annen mobil eller et dedikert kamera?

Lenke til kommentar

Svarer deg på generelt grunnlag for jeg kjenner ikke N82. Det er ofte store forbedringer i bildekvalitet ved å bruke de rette manuelle innstillinger i stedet for helautomatikk. Du kan for eksempel velge hvitbalanse, lukketid osv manuelt.

Du skriver ikke hva du er misfornøyd med, men uansett bør du se på de manuelle innstillingene.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig langt ifra mitt fagområde når man kommer til bilder. Så det er mulig at jeg bare har hatt urealistiske forventninger.

Har vel ikke sammenliknet bildene mot noe spesielt, om noe, så er det min kjæreste sin N72. Forskjellen var bare ikke helt lik pris forskjellen. Er klar over at det er en del funksjoner som er ekstra på N82, men jeg ville ha ett bra mobilkamera, og det var der jeg la inn de ekstra pengene. Føltes rett og slett som om jeg hadde fått lite "bang for the buck".

Lenke til kommentar

De beste mobilkameraene er langt unna kvaliteten på proff-kameraer som evner å ta bra bilder i nær hver situasjon.

Jeg regner med du har satt bildekvaliteten til den beste? Og jeg regner med at du ser på bildene på en PC, eller aller helst en utskrift? En GOD utskrift viser gjerne detaljene bedre.

For å synliggjøre forskjellene mellom N70 og N82 kan du f.eks.:

- Fotografere et A4-ark med tekst. Fyll hele søkeren. På N82 kan du med fordel holde telefonen vertikalt før du tar bildet. Da vil bildet bli stående automatisk ved visning.

- Innendørsbilde med avstander til motiv på opptil 4-5 meter vil vise effekten av blitzen

Husk at stødige hender er nødvendig for å få et godt resultat. Der sliter jeg litt selv :blush: . Gode motiver er selvsag også en fordel. Drittvær ute gjør alle bilder grå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...