Gå til innhold

Tester av linser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen gode nettsteder som har gode og seriøse tester av linser? Synes ofte at linser burde vært testet mer! Også om noen kan tipse meg om en god linse for action-foto. Trenger noe med superrask AF(pris spiller ingen rolle).

Her er en side: Fred Miranda

Gå inn på reviews og velg der :)

Der ser du hva brukerne som har objektivene sier, enkelt å finne frem også.

Andreas

Lenke til kommentar
Også om noen kan tipse meg om en god linse for action-foto. Trenger noe med superrask AF(pris spiller ingen rolle).
Spørs jo litt hva du skal ta bilder av, men Sigma 50-150 f/2.8 er en god kombinasjon av portabelt og bra optisk, samt lyssterkt. Hastigheten er tilstrekkelig til hunden til Øyvind Dahle. Prisen burde være overkommelig, selv om den ikke akkurat gis bort... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Også om noen kan tipse meg om en god linse for action-foto. Trenger noe med superrask AF(pris spiller ingen rolle).
Spørs jo litt hva du skal ta bilder av, men Sigma 50-150 f/2.8 er en god kombinasjon av portabelt og bra optisk, samt lyssterkt. Hastigheten er tilstrekkelig til hunden til Øyvind Dahle. Prisen burde være overkommelig, selv om den ikke akkurat gis bort...

Det blir mye bilder av motorsport samt friidrett.

Lenke til kommentar
Spørs jo litt hva du skal ta bilder av, men Sigma 50-150 f/2.8 er en god kombinasjon av portabelt og bra optisk, samt lyssterkt. Hastigheten er tilstrekkelig til hunden til Øyvind Dahle. Prisen burde være overkommelig, selv om den ikke akkurat gis bort...

Hvor mye vil du bruke?

Lenke til kommentar

Hvis du er rask så selger FotoVideo den veldig billg. Dette er fordi en ny utgave kommer på markeded nå. Til den prisen så er det et godt kjøp.

Tom

Lenke til kommentar

Hvor mye vil du bruke?

Pris er ikke så viktig,så lenge objektivet er godt.

Lenke til kommentar

Er du sterk i armene og vekt har liten betydning vil jeg helt klart anbefale Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Den er superrask autofokus, bildestabilisering og uoverttruffen kvalitet.

Vurder også Canon EF 70-200 f/2.8 L USM - altså uten IS, en god del rimeligere, god kvalitet.

Om vekt skulle spille noen rolle vil jeg sterkt anbefale Canon EF 70-200 f/4 L IS USM, svært rask autofokus, svært god bildestabilisator og vekten er halve av f/2.8 IS. Men som du ser, taper du en del på lysstyrken. Men, den er jo en god del rimeligere.

Har sistnevnte objektiv selv, gikk for dette framfor f/2.8 IS fordi vekten har svært mye å si for min del, lite vits i å ha et dyrt objektiv hvis jeg ikke tar det med meg på fotturer etc..

- LM

Lenke til kommentar
Pris er ikke så viktig,så lenge objektivet er godt.
Da er jo spørsmålet litt hvilke brennvidder du trenger. Dersom du klarer deg med 50-150mm f/2.8, er det et utmerket valg, lett og håndterlig, men samtidig lyssterkt. Trenger du brennvidder opp til 200mm, har du litt å velge i. Canon, Sigma og nå også Tamron har alle 70-200 f/2.8-objektiver. Canon leverer også objektiver med f/4 og m/u IS på begge blendere. Dersom du kan klare deg med et fastobjektiv, har Canon sin 200mm f/2.8L som ikke koster allverden, men som er ganske suveren optisk.

Trenger du mer brennvidde, må du enten gå på bekostning av lysstyrke, eller fleksibilitet. Skjønt, Sigma har en 120-300 f/2.8, men den er neppe så aktuell ;o) Sigma 100-300 f/4 derimot kan være noe å kikke på.

Mitt tips er at du først laster ned ExposurePlot, og sjekker hvilke brennvidder du har brukt mye på denne typen bilder til nå. Det blir litt overkill å anbefale deg 70-200 f/2.8IS dersom du kunne klart deg med en fast 85mm til noen få tusenlapper...

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sigma's 50-150mm selv, nettopp på grunn av kombinasjonen med lav vekt og god ytelse.

Dette objektivet virker også bra sammen med 1.4x konverteren til Sigma, slik at man da får en 70-210mm f/4.

Det jeg savner er en en fornuftig priset 300mm f/4.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...