Tinmar Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har nettopp overklokket min Q6600 til 3Ghz (340*9) uten å øke Vcore. Den kjørte stabilt gjennom OCCT uten at temperaturen passerte 50 grader. Det jeg egentlig lurte på er om det i hele tatt er noen ulempe med at jeg ikke har økt Vcore. Er det det? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Så lenge den er stabil er det ikke noe problem nei Men OCCT er ikke så veldig bra til stresstest. Var jeg deg ville jeg kjørt Prime95 over natten med small FFTs. Da er du sikker. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Går det bra å kjøre det over natten altså? Det vil ikke være noe fare for noen av mine komponenter hvis PC-en krasjer midt på natten? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nei, men kan være farlig omk du f.eks. har vannkjøling og loopen stopper. Så lenger du ser at temperaturene ikke er horrible høye etter si. 30 minutter kan du lett kjøre over natten. Hvis PCen er av eller restartet, eller du har fått feilmelding i Prime95, så vet du at det ikke er helt stabilt enda. Da akn du enten øke vCore litt (hvis du vet at det er CPUen som skaper ustabilitet. Dette kan du gjøre ved å passe på å ikke klokke minnet og gi hovedkortet nok volt i begynnelsen) Senere etter du har funnet en frekvens som er stabil og du er fornøyd med kan du prøve å se om det hele går på lavere volt (hvis du gidder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå