Kvikksølv Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Vi har 4 tv’er i huset. Finnes det bokser for kabelnett (dvb-c) med flere tunere? Det burde da være mulig å lage en boks med flere tunere og som leser samme kortet? Da kunne vi klare oss med 1 boks og koaks-fordeling i huset. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Vi har 4 tv’er i huset. Finnes det bokser for kabelnett (dvb-c) med flere tunere? Det burde da være mulig å lage en boks med flere tunere og som leser samme kortet? Da kunne vi klare oss med 1 boks og koaks-fordeling i huset. Det finnes bokser med flere tunere, slik at man kan se på ett program på TV-skjermen mens man tar opp et annet på boksens harddisk . Om det finnes noen som leverer signaler til mer enn en TV vet jeg ikke. Men det vil neppe fungere med coax-fordeling i huset, da utsignalet fra en dekoderboks ikke er et antennesignal som en TVs tuner kan bruke, men lyd og bilde som sendes via SCART, HDMI eller annen kalbel for lyd og bilde. Om du har en TV rett ved boksen, og en lang SCART-kabel til en TV i et annet rom, vil for begge TV-ene bytte kanal på boksen. Mulig det kan fungere med RF-modulatorer, coax og fjernkontrollsystemer som virker mellom flere rom, men det høres komplisert ut. Jeg ser for meg at det er mer hensiktsmessig i framtida å ha fullt abonnement på hoved-TV, og nøye seg med billigere/mindre abonnementer eller kun NRK gratis via digitalt bakkenett på ekstra-TV-er på kjøkken, barnerom etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå