Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må jeg meldes på nytt inn i domene vis jeg reparerer win intallasjon?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjører Windows XP på min bærbare skole pc. På maskinen har jeg En administrator bruker og en annen personlig bruker (med admin rettigheter). i tilleg står også pc-en i domene på skolen. Jeg har en til bruker konto som jeg bruker når jeg logger meg på i domene.

Håper dere skjønte det.

Anyways. Jeg installerte et program som forandret ikonene, boot screen, menyer og teamar om til Windovs Vista utseende. Nå har jeg avinstallert det. Men problemet er at ikonene og boot screen enda er Vista style. Jeg leste på en nettside (som jeg googlet meg til) hva man må gjøre: Boote fra XP plata og reparere XP installasjonen.

Dette er jo greit. Men vis jeg reparerer installasjonen, mister jeg domenet da?

Hvis noen har en annen løsning på å få vekk Vista ikonene og boot screen så må dere si fra.

Programet som lagde Vista style heter Vista Transformation Pack

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør heller en "inplace upgrade".

Start setup.exe fra Windows og velg oppgradering...

En repair vil tilbakestille endel innstillinger til default, hvorvidt du må melde maskinen inn i domenet etterpå kan variere. Men du har admin-konto så da er vel det greit ;-)

Wintel

Lenke til kommentar
Kjør heller en "inplace upgrade".

Start setup.exe fra Windows og velg oppgradering...

En repair vil tilbakestille endel innstillinger til default, hvorvidt du må melde maskinen inn i domenet etterpå kan variere. Men du har admin-konto så da er vel det greit ;-)

Wintel

Mener du at jeg skal kjøre setup.exe som ligger på XP plata?

Vis jeg må meldes inn i domene på nytt trenger jeg en Domene-admin konto. Jeg har bare admin konto for min pc.

Lenke til kommentar
Ja, du må nok legges til i domenet på nytt JFM.

Men hva er egentlig problemet med det? Jim er sikkert så grei at han ordner det :thumbup:

Velkommen til fora.

Har egentlig ikke så veldig lyst til å masse på Jim (som er IT-lærling på skolen). Siden jeg etter retten skulle hatt Windows Vista på pc-en

Men la oss si at jeg reparerer Windiws installasjonen. Hva mere skjer? Må jeg legge inn drivere på nytt da? Må jeg inatallere andre ting som f.eks opera på nytt? Jeg må også oppdatere windows over win update også?

Edit. Leif :omg:

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Ja, du må nok legges til i domenet på nytt JFM.

Men hva er egentlig problemet med det? Jim er sikkert så grei at han ordner det :thumbup:

Velkommen til fora.

Har egentlig ikke så veldig lyst til å masse på Jim (som er IT-lærling på skolen). Siden jeg etter retten skulle hatt Windows Vista på pc-en

Men la oss si at jeg reparerer Windiws installasjonen. Hva mere skjer? Må jeg legge inn drivere på nytt da? Må jeg inatallere andre ting som f.eks opera på nytt? Jeg må også oppdatere windows over win update også?

Når windows repareres er det vanligvis kun windowsmappa som blir endret på... Tror du må legge inn noen drivere men du trenger nok ikke å reinstallere opera eller noen annen programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...