GLN Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Lenge siden sist nå, kommer med et bilde, vil helst ha konstruktiv kritikk sånn jeg kan forbedre meg. Kommer rett fra kamera. exif: Lukkertid: 1/125 Blender: f/6 Brennevidde: 70mm ISO: 400 Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Bakgrunnen er overeksponert: Jeg mener ikke de få hvite flekkene, men hvordan det påvirker bildet. Prøv å ha mindre eller mer eksponert bakgrunn enn objektet i fokus. Dette begrunner jeg med den basiske fotografi-regelen, at bakgrunnen skal inneholde motsetninger av objektet i bildet. Vinkel: Denne vinkelen er svært lite givende. Det er litt for høyt, og det er også for skrått. Hadde du stått over den, kunne det gått. En forfra vinkel på motivet skulle kunne gått, men jeg vet ikke hvordan bakgrunnen ville vært da. Rotete bakgrunn: Bakgrunnen er dessverre for rotete. Jeg holder meg unna boligstrøk. Det kan funke til portretter hvis bakgrunnen ikke er relevant, men her er det mangel på et spennende motiv, og da bør i alle fall bakgrunnen være spennende. Veldig kjedelig lys: ... Mitt råd er tren deg på forskjellige vinkler, etterhvert blir du automatisk en fasit for hvilke vinkler som funker hvor. Å stå på knærne er ofte et stort fremskritt. Sjekk ut en del råd for hvordan man skal ta bilder, du finner noe på www.popphoto.com. Det virker som du har litt mangel på inspirasjon. For å kunne bli en bedre fotograf må man ha inspirasjon. Det nytter ikke å gå rundt å ta bilder uten en plan. Sjekk ut photography og spesifiser popular på www.deviantart.com. Der holder mange flinke fotografer til. EDIT:skrivefeil Endret 16. januar 2008 av abbarve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå