Gå til innhold

Problemer med PowerColor HD 3870 PCS!

Core2Dude

Anbefalte innlegg

Men egentlig så står det mellom Asus P5E og Gigabyte GA-X38-DS5 som er de billigste kortene som støtter CF, PCIex2.0 og DDR2 osv ergo det jeg vil ha... hvilke av disse er å foretrekke mest til prisen?

Gigabyte er en hundrelapp billigere....

EDIT: vil gjerne få bestilt før de sender varene idag... klarer ikke å vente så lenge... og jeg gidder ikke sitte å se på HD 3870 pakka mens jeg sikler ^^

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal velge mellom de to hovedkortene så ville jeg ha valgt asus kortet på grunn av bedre overklokkingsegenskaper og suveren integrert lyd. SupremeFX lydkortet bruker soundmax codec med flere avanserte post processing teknikker.

Gå for Asus ;)

Lenke til kommentar
Hvis du skal velge mellom de to hovedkortene så ville jeg ha valgt asus kortet på grunn av bedre overklokkingsegenskaper og suveren integrert lyd. SupremeFX lydkortet bruker soundmax codec med flere avanserte post processing teknikker.

Gå for Asus ;)

Thanks... Tror jeg går for dette idag da ^^ Må bare ha det KJAPT! :)

Lenke til kommentar

JAVEL!?!? Nå blei jeg litt forvirra her! For et par dager siden sendte jeg melding om problemet til ASRock support og fikk svar idag... her er hva de skrev:

:hmm:Dear Sir,

We are sorry that the HD3 Series VGA card has problem under Windows Vista. (driver problem)

However it should be no problem with Windows XP. (and should be able to get into BIOS)

If your system does not boot at all with this VGA card, please try to:

1. Make sure the VGA card is working fine on another computer.

2. Remove all the PCI and USB devices first.

3. Make sure you have connected the external power onto the VGA card.

4. Reinstall the HD3870 card again. (Please use BIOS default setting)

5. Try with other PCIE card for test.

Thanks for the email.

Yours truly,

ASRock

For meg virker det som om at ASRock prøver å fortelle meg at HD 3870 skal fungere på mitt HK :hmm:

Kanskje jeg burde prøve det de sier... Men jeg har prøvd kortet i en annen data og det funker fett! (Crysis på V.High i XP :p) Biosen har jeg nesten ikke gjort noen ting med... og har bare i et trødløst netverkskort (PCI)..

må prøve litt før jeg kjøper nytt HK!

Lenke til kommentar
For meg virker det som om at ASRock prøver å fortelle meg at HD 3870 skal fungere på mitt HK :hmm:

Kanskje jeg burde prøve det de sier... Men jeg har prøvd kortet i en annen data og det funker fett! (Crysis på V.High i XP :p) Biosen har jeg nesten ikke gjort noen ting med... og har bare i et trødløst netverkskort (PCI)..

må prøve litt før jeg kjøper nytt HK!

Vet ikke om det er noe til hjelp men...

Prøvde for morro skyld HD3870 pcie på et Asrock 939Dual-SATA2 Hk med agp/pcie, virka det gitt.

kan det vere konflikt med agp driverne ? som gjør at pcie ikke virker.

Lenke til kommentar

JIPPI! :new_woot: På den nyeste updaten til hovedkortet står det at det er blitt lagt ny patch til HD 3850\3870 kortene på PCIex porten!! :D

Så da er det vel bare å oppdatere til den nyeste! (vista) har ikke gjort slikt før... skal jeg bruke cd eller minnepinn? og hvordan gjør man isåfall minnepinnen til et oppstartsmedie?

mvh en glad C2D_Dude

EDIT: Til vista var det en bios update som man installerte fra windows... det gikk lekende lett MEN! :dontgetit: Prøvde å putte HD kortet i, men akkurat samme som før! :no:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Jeg prøvde enda en gang å sende mail til ASRock, og denne gangen sa de bare at Vista med HD 3870 ikke var kompitabelt... så jeg måtte ha XP. Det skulle visst funke fint.

Men jeg skjønner ikke det... har vista noe med at bios ikke starter opp engang? skjermen sier bare "no signal" også! Vil XP Pro fikse på dette med HD 3870 plassert i? :hmm:

Lenke til kommentar
Hørtes lite sannsyling ut siden kortet ville jo ha vist bilde helt frem til vista begynner å laste inn... Den skal jo gjøre det uten harddisk også...

tok en kjapp installasjon av XP, men i ettertanke så er det jo helt logisk at det ikke ville virke... ^^,

så da kjøper jeg et asus p5e :thumbup: . gidder ikke stresse med et elendig ASRock kort lenger :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sikkert standard og dumt svar fra min side, men etter biosupdate så har du tatt en clear cmos sant? Vanligvis ikke nødvendig, men ved bootprobs så har det ofte hjulpet meg.

er ikke så god på sånne HK ting... det stod noe om cmos problem da jeg hadde den nye bios uppdaten... men jeg trykket bare videre og etter det er det vekk. Så jeg tror ikke jeg har gjort noe clear cmos greier nei... vet ikke helt hva det er :blush:

er det noe på HK'et selv eller i bios instilling!?? kanskje det vil hjelpe! :D

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...