Gå til innhold

Problemer med PowerColor HD 3870 PCS!


Core2Dude

Anbefalte innlegg

Idag kom PowerColor HD 3870 PCS i posten og jeg var ivrig med å få pakket den opp... men når jeg putter kortet i det eneste PCIex'en på hovedkortet mitt så vil ikke PC-en opp å kjøre.

 

Når jeg slår på PC-en så står den bare å durer med vifter og slikt slått på. Vifter på skjermkortet sviver også rundt. Men skjermen er bare svart og vil ikke gi noe signal!

 

Jeg har da et ASRock 4CoreDual-VSTA hovedkort Link og en Bzerk 500 Watts strømforsyning som burde holde i massevis.

 

Hovedkortet er litt spesielt da det støtter AGP\PCIex og DDR\DDR2. PCIex kontakten kjører bare 4x og ikke 16x men dette har vel ingen betydning? Og såvidt jeg vet så skal skjermkortet kjøre fint på PCIex også!

 

Håper noen kan hjelpe fort da jeg er så lysten på å få kortet til å kjøre!! :dribble:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Answer:The NVIDIA® 8800GT PCIE VGA card is GEN2 mode VGA card. Unfortunately VIA ® ® ® chipset does not support GEN2 mode VGA card. The only solution is to set 8800GT PCIE VGA card to GEN1 mode.

We have tested 8800GT PCIE VGA card. After flashing GEN1 mode BIOS for 8800GT, it works fine on VIA ® ® ® chipset motherboard.

Please contact VGA card vender to get the VGA BIOS with GEN1 mode for your 8800GT PCIE VGA card."

 

Dette gjelder sikkert for ATI 3870 kortene også. Sto under faq seksjonen på siden for hovedkortet ditt.

http://www.asrock.com/mb/faq.asp?Model=4Co...-VSTA&s=775

Endret av larsg
Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke 3870 på ditt hovedkort. Har prøvd selv så det vet jeg..

 

Huff da :cry: dårlige nyheter.... får vel slenge i litt penger på et nytt HK da...

 

Hvis du er helt sikker på at det ikke funker totten så bytter jeg overskrift i denne tråden til "Nytt HK til HD 3870!" :p

 

EDIT: Noen som har ideer til nytt hovedkort? Siden jeg først skal kjøpe så er det vel kanskje lurt å tenke litt fremover? f.eks PCIex 2.0 og Crossfire? takker for alle forslag!!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Om så det.. Si kordan Socket din CPU har :) Kan du finne ut med å bruke CPU-Z

 

Har en Intel Core 2 Duo E6600 socket LGA775, 2GB Crucial, Trådløst PCI nettverkskort + HD 3870 som jeg vil ta med meg til neste HK!

 

har fortsatt en gammel IDE harddisk... må denne også kanskje byttes ut da?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Om så det.. Si kordan Socket din CPU har :) Kan du finne ut med å bruke CPU-Z

 

Har en Intel Core 2 Duo E6600 socket LGA775, 2GB Crucial, Trådløst PCI nettverkskort + HD 3870 som jeg vil ta med meg til neste HK!

 

har fortsatt en gammel IDE harddisk... må denne også kanskje byttes ut da?

 

Det eneste du trenger er et nytt s775 hovedkort. Alt du har kommer til å passe;) Hvor mye har du tenkt å bruke på et hovedkort?

Lenke til kommentar
Om så det.. Si kordan Socket din CPU har :) Kan du finne ut med å bruke CPU-Z

 

Har en Intel Core 2 Duo E6600 socket LGA775, 2GB Crucial, Trådløst PCI nettverkskort + HD 3870 som jeg vil ta med meg til neste HK!

 

har fortsatt en gammel IDE harddisk... må denne også kanskje byttes ut da?

 

Det eneste du trenger er et nytt s775 hovedkort. Alt du har kommer til å passe;) Hvor mye har du tenkt å bruke på et hovedkort?

 

Har ikke veldig lyst til bevege meg over 1500kr... men hvis det er noe som er syykt bra for prisen så kanskje.. kommer ann på! Men i fleste tilfeller fra 500-1500kr

Lenke til kommentar
Kan trygt anbefale deg Abit AB9 QuadGT som koster rett under 800kr. Da får du et veldig godt utstyrt hovedkort med crossfire støtte til en rimelig penge:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=60558

 

Så veldig fristende ut til prisen! Eneste minus var at den ene PCIex plassen kjørte x4 speed... men har ikke tenkt å kjøre Crossfire med det første...

 

Men hvilke brikkesett er det som støtter Crossfire? har hørt at X38 gjør det... men gjør altså P965 det også?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Abit AB9 QuadGT kjører pcie 16x på begge portene...

 

edit: og ja p965 støtter crossfire (Abit AB9 QuadGT bruker p965...)

 

Takker! Ser ut som et bra valg! Men er fortsatt åpen for flere forslag.

 

Forresten, fins det HK med støtte for PCIex 2.0 og Crossfire til under 1500kr?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Abit AB9 QuadGT kjører pcie 16x på begge portene...

 

edit: og ja p965 støtter crossfire (Abit AB9 QuadGT bruker p965...)

 

Takker! Ser ut som et bra valg! Men er fortsatt åpen for flere forslag.

 

Forresten, fins det HK med støtte for PCIex 2.0 og Crossfire til under 1500kr?

 

Under 1500 er dessverre umulig i dag hvis en skal ha pci-e 2.0 og full crossfire, men for 1532,- uten frakt kan en få Asus P5E. Dette skal være et veldig godt hovedkort.

Lenke til kommentar

Det er helt sant at P5E er et veldig godt hovedkort, men er den så mye bedre enn QuadGT til å forsvare nesten dobbel pris?

 

Edit: Begge hovedkortene klarer en FSB på 500+, og jeg føler at QuadGT er marginalt dårligere enn P5E, så jeg ville heller brukt prisforskjellen på RAM eller spare til ett til skjermkort

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Det er helt sant at P5E er et veldig godt hovedkort, men er den så mye bedre enn QuadGT til å forsvare nesten dobbel pris?

 

tja... likte ikke x4 hastigheten og at det er PCIex... når jeg først skal oppgradere er det kanskje lurt å OPPGRADERE? har jo et PCIex 2.0 skjermkort i tilleg så...

 

+ at p5E er mye mer langtidsvarende da det i tillegg støtter 45nm Cpu'ene!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

1. Den har pciex 16x på begge sporene

2. Den kommer til å støtte 45nm cpu (ifølge asus)

3. Den koster en god del mindre...

 

Uansett hvilket hovedkort du velger, så blir du fornøyd. Syntes bare at det er bedre å bruke mellomlegget på mer RAM... Det at et hovedkort har PCIe 2.0 eller ikke har ingen praktisk betydning med dagens skjermkort...

 

http://event.asus.com/mb/45nm/

Endret av camxer
Lenke til kommentar
1. Den har pciex 16x på begge sporene

2. Den kommer til å støtte 45nm cpu (ifølge asus)

3. Den koster en god del mindre...

 

Uansett hvilket hovedkort du velger, så blir du fornøyd. Syntes bare at det er bedre å bruke mellomlegget på mer RAM... Det at et hovedkort har PCIe 2.0 eller ikke har ingen praktisk betydning med dagens skjermkort...

 

http://event.asus.com/mb/45nm/

 

Snakker du om Abit AB9 QuadGT? Isåfall den har ikke 2. PCIex med x16 speed! det står 1 med x16 og en med x4 speed på hardware sin side...

kilde: hardware.no

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...