zenstation Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei! CPU-vifta på maskinen min bråker vanvittig mye nå, så jeg har gått til innkjøp av en Zalman CNPS7000B-AlCu som jeg vil sette inn i stedet. Jeg har aldri gjort noe slikt før, selv om jeg forsåvidt har noe erfaring med å åpne PCer og sette inn ny hardware. For å sette inn denne vifta må jeg fjerne både den gamle vifta og heatsink, og jeg lurer på om dette er noe jeg, som aldri har forsøkt meg på noe slikt før, egentlig burde gjøre selv. Forstår det slik at det er store sjanser for å dra med meg CPUen når jeg tar ut heatsinken, og jeg er engstelig for å ødelegge noe, siden jeg ikke har råd til ny maskin akkurat nå (dessuten er det umulig å få kjøpt nye prosessorer til socket 478 i fall den jeg har skulle ryke). Hvor vanskelig er det egentlig å sette inn en slik vifte, og hvilke ting bør jeg huske på når jeg gjør en slik operasjon (bortsett fra de helt åpenbare tingene som å fjerne den gamle kjølepastaen, legge på ny osv)? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) er 2 holdere på hver side, disse pressen litt ned og så presses de litt inn... kanskje ikke så godt forklart men du skjønner det ganske fort når du ser det... ta ut kjøleren forsiktig, min cpu satt fast og gikk i gulvet... men røyk ikke... husk og hold i kabinettet, (hvis du ikke har antistatisk lenke eller noe slikt da) i metallet mens du driver i pcen, så du unngår statisk kortslutning. socket 478 cpuer er å få tak i... sjekk prisguide... tror multicom har... Endret 16. januar 2008 av vesleengen Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg har byttet en del kjølere, cpu har ALDRI fulgt med meg ut. Folk kan umulig ha festet cpu skikkelig hvis den løsner. På en zalmann jeg hadde var det kun å skru fast støtte bak hovedkortet (dvs hovedkortet måtte ut av kabinettet), så var det bare å trykke på likt som manualen sa, og vips.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå