Espen_Strand Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Fikk meg en WD 100GB i går. Denne skulle vise seg å bli no problematisk å installere. Med alle pci-kort i maskinen fikk jeg en melding i Win2000 SP2, "Disk I/O-error = Status 00008000. Denne kom etter jeg hadde puttet disken i. Jeg fjernet så alle PCI-kort.. og nå fikk jeg kontakt med disken i fdisk.. etter jeg hadde partisjonert den, tok jeg selvsagt omstart og alt det der. Men nå slår maskinen seg av med en gang windows er ferdig lastet inn. Noen som har noen tips? Asus A7M266 Windows 2000 SP2 1,33 T-Bird 256MB DDR-Ram Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Har du prøvd og putte HD inn i en annen maskin og se hva som skjer da? Lenke til kommentar
Espen_Strand Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Nei, jeg får vel prøve det senere idag. Lenke til kommentar
JonE Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Maskinen slår seg av med en gang Windows er lastet? Jo da er systemdisken blitt 'flyttet' - den har ikke lengre samme stasjonbetegnelse i Windows, men har allikevel samme ID i Boot.ini - som betyr at Windows klarer å boote, laste seg selv - bare for å dø når den nesten er inne. Du må ut med den nye disken for å komme inn i Windows igjen. Jeg tror du på den gamle disken har 2 partisjoner - en primærpartisjon, men windows var installert på D: i en logisk partisjon. Når du hiver inn en ny disk - som er partisjonert - så havner den på D: - mens den gamle D: blir nå E: - derfor så smyger Windows seg ut i reboot igjen. Reglene er: Alle disker sine primær partisjoner monteres med stasjonbetegnelse først ... f.eks C: og D: .. Deretter så monteres alle andre partisjoner etter at primærpartisjonene er montert - dvs, som E: og F: ol. Tilslutt kommer alle CD/DVD spiller - og andre removable media. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå