Gå til innhold

Rar oppførsel på HD?

Anbefalte innlegg

Fikk meg en WD 100GB i går. Denne skulle vise seg å bli no problematisk å installere. Med alle pci-kort i maskinen fikk jeg en melding i Win2000 SP2, "Disk I/O-error = Status 00008000. Denne kom etter jeg hadde puttet disken i.

Jeg fjernet så alle PCI-kort.. og nå fikk jeg kontakt med disken i fdisk.. etter jeg hadde partisjonert den, tok jeg selvsagt omstart og alt det der.

Men nå slår maskinen seg av med en gang windows er ferdig lastet inn. Noen som har noen tips?

Asus A7M266

Windows 2000 SP2

1,33 T-Bird

256MB DDR-Ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen slår seg av med en gang Windows er lastet?

Jo da er systemdisken blitt 'flyttet' - den har ikke lengre samme stasjonbetegnelse i Windows, men har allikevel samme ID i Boot.ini - som betyr at Windows klarer å boote, laste seg selv - bare for å dø når den nesten er inne.

Du må ut med den nye disken for å komme inn i Windows igjen.

Jeg tror du på den gamle disken har 2 partisjoner - en primærpartisjon, men windows var installert på D: i en logisk partisjon.

Når du hiver inn en ny disk - som er partisjonert - så havner den på D: - mens den gamle D: blir nå E: - derfor så smyger Windows seg ut i reboot igjen.

Reglene er:

Alle disker sine primær partisjoner monteres med stasjonbetegnelse først ... f.eks C: og D: ..

Deretter så monteres alle andre partisjoner etter at primærpartisjonene er montert - dvs, som E: og F: ol.

Tilslutt kommer alle CD/DVD spiller - og andre removable media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...