LuciferLynx Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 (beklager igjen for dette med signaturen min i hjørnet, men som sagt tidligere.. hatt mye problemer med bilder som blir stjålet. ) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 (beklager igjen for dette med signaturen min i hjørnet, men som sagt tidligere.. hatt mye problemer med bilder som blir stjålet. )Beklager å si det, men det tror jeg ikke hjelper stort... Er veldig enkelt å fjerne signaturer også. Ikke sikkert det blir likt originalen, men det er det ikke mange som ser... Dette var veldig fort og gæli - skulle jeg stjålet bildet ditt ville jeg gjort en bedre jobb ;o) Lenke til kommentar
GLN Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 Vannmerke tvers over bilde er tingen:) Men til kritikk. Jeg måtte se på tittelen to ganger, for det eneste jeg så var noe lys gjennom en port, jeg synes du burde få hunnen mer i fokus og litt lysere så vi virkelig kan se det er noe der. Ellers så er utførelsen veldig god, bare det med lys å gjerde hadde vært bra. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 Ikke sikkert det blir likt originalen, men det er det ikke mange som ser... Dette var veldig fort og gæli - skulle jeg stjålet bildet ditt ville jeg gjort en bedre jobb ;o) Jeg vet dette her... Nå ble det jaggu feil Quoting her også, men fåkk da Men ja, vet det er lett å fjerne.. Men da MÅ uansett folk som stjeler gjøre en liten innsats i alle fall... Også er dette de samme bildene som ligger i bloggen min, så jeg gadd dessverre ikke laste opp to forskjellige bilder på nett Vannmerke tvers over bilde er tingen:) Yapp, men HVORDAN får jeg til det? Photoshop? Noe annet program? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 Yapp, men HVORDAN får jeg til det? Photoshop? Noe annet program?Tror ikke jeg vil fortelle det, så du ikke kan ødelegge bildekritikken ;o) Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Jeg ville ikke uroet meg for bilder som blir stjålet, med mindre jeg var en profesjonell fotograf som har fotografi som hovedinntekt, eller bildene kan misbrukes (men det er en annen sak). Til mange av fotografene her foreslår jeg å sjekke ut fotografi for inspirasjon på deviantart.com, og det syns jeg du burde også. Hele bildet er skrått. Jeg ser at du har prøvd å få med lysene i bakgrunn, men den skjeve porten ødelegger alt. Bildet har en grusom hvitbalanse. Unngå å ta bilder på kvelden i mørket med mindre du vet hva du skal ta bilde av, og hvordan, eller om du har blits. Bilder når det er mørkt blir sjeldent bra, det må i alle fall tas før det blir for mørkt og få det til å se ut som vi ser det når begynner å bli mørkt. Skygger ødelegger også dette bildet, alle lyskildene kommer bak hunden, og da blir hunden dekket av skygge. Slike bilder kan ikke repareres på en dugende måte, uten å ødelegge bakgrunnen. Bildet lider også av mangel på noe interresant. Hunden er jo dekket for, og ikke mulig å se noe spesielt uttrykk, bakgrunnen er kjedelig og dekket for, lyset er ikke interresant osv. Det er vanskelig å gi deg noen råd, fordi dette bildet rett og slett ikke er positivt på noen bildetekniske måter, men det er vanlig når man ikke er ny med fotografi. Jeg er lei for det om du blir skuffet når du leser dette. Det betyr ikke at du er dårlig, bare at du mangler erfaring og veiledning. Det er vanskelig å forklare hvordan du skal ta et godt bilde, fordi det finnes en million veier. Derfor syns jeg du skal sjekke ut siden jeg fortalte om og prøve å gå for et slags bilde, som du ser der. Endret 16. januar 2008 av abbarve Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 abbarve: Takk for god kritikk. Og det skal mer til for å skuffe meg. Jeg har egentlig aldri fått tatt bilder i mørket før, så at jeg "driter meg totalt ut" på de første bildene er jo helt logisk Det er først nå i det siste jeg har tatt stativ med meg på tur, så jeg trenger tips. Skal absolutt sjekke ut siden du la ut link til. Takk. Lenke til kommentar
cossiest Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 skulle det ønske det var mer lys. vanskelig og se hunden Lenke til kommentar
pederaas Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 Hadde gjort seg med noe lys i forgrunnen, ser heller ikke særlig bra ut med det 'intense' gule lyset i bakgrunnen. Som det er nevnt tidliger er hele bildet skeivt.. Tror dette absolutt kunne vært et flott motiv dersom disse tingene hadde vært annerledes Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 Da må jeg nok prøve engang til da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå