Gå til innhold

Ønsker kritikk og tips

Anbefalte innlegg

Dette er min første hjemmeside på veldig mange år. Den er for et familie/venne skirenn, derav ski og vinter temaet. Tenkte jeg skulle kode den fra grunn (ikke kommet så langt med det enda) og siden jeg er ganske nybegynner på det vil jeg ikke ha en for "fancy" eller veldig komplisert side. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med teksten, synes det er litt kjedelig slik det er nå. Skal vel være noen bilder og sånn på første siden, men er usikker på hvor mye tekst det vil bli.

vet ikke helt hva jeg synes om bakgrunnen, bør den muligens ha noe mønster?

Håper på litt tips og inspirasjon før jeg setter i gang med kodingen (trenger nok sannsynligvis litt tips gjennom den prosessen også :whistle: )

post-87059-1200494352_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stusselige greier.

- Tomt og kjedelig

- Støgg skrift i header (default Photoshop-effekter = :thumbdown: )

- Ingen "usynlige linjer" i designet, blir rotete

Bærer preg av hastverksarbeid. Bruk mer tid, så blir resultatet alltid mye bedre.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Har rett i at jeg ikke har brukt så lang tid :whistle: , ville bare få ned et forslag fort.

- Header - noen forslag som ikke innebærer default Photoshop effekter da? Tanken var at det skulle være litt fjellaktig...men er ikke akkurat veldig dreven i PS.

- "Usynlige linjer", skjønner ikke helt hva du mener med det?

Vet at siden er litt tom, har kanskje noe med bakgrunnen å gjøre. Vil det muligens bli bedre om bakgrunnen endres til å ikke være solid color? Hmm...så var det å finne på noe smart som ikke er vondt å se på da, noe "bord" greier rundt kanskje?

Lenke til kommentar
- Header - noen forslag som ikke innebærer default Photoshop effekter da? Tanken var at det skulle være litt fjellaktig...men er ikke akkurat veldig dreven i PS.

- "Usynlige linjer", skjønner ikke helt hva du mener med det?

1) Teksten i header har både shadow og glow, og effektene er veldig fremtredende. Slike effekter bør brukes med varsomhet, prøv å gjøre dem mindre iøyenfallende, så blir det bedre. Teksten bør ikke være i en slik bølge heller, det ser rett og slett ikke bra ut. Det er mange ting man kan gjøre med en header, oppsettet du har nå er først og fremst _kjedelig_. Det er et bilde med tekst på, en sidekolonne og et innholdsfelt. Ingen linjer, mønstere eller annen grafikk.

2) Hvis du ser på f.eks. innholdsfeltet ditt, så er ikke innholdet på linje med menyen. Margene er ujevne, og alt ser ut som det er kastet på plass. Mål opp og pass på at all tekst ligger på linje med resten av designet, så gjør det alltid et design bedre og mindre rotete.

Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt å la det være ujevne marger og ikke på linje i ferdig design da, tok meg rett og slett ikke bryet med å gjøre det i utkastet :blush: Må vel fikse opp i det etterpå.

Får vel også endre litt på headeren, men sliter litt med inspirasjon til hva jeg skal gjøre bare. Før hadde jeg en veldig "tegneserie" header, men synes ikke det funket så bra. Hmm...er ikke så veldig kreativ i dag føler jeg. Temaet for siden er som sagt vinter, ski og fjell, men vet ikke helt hvordan jeg skal implementere det annet enn ved fargevalg. Kanskje noe grå farge (fjell) også? Mener for all del ikke at noen skal lage noe ferdig for meg, men trenger bare litt idéer som en som ikke akkurat er noen ekspert verken i PS eller html/css kan klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...