Gå til innhold

Vinterbilde over vannet

Gjest Slettet-GnBeuk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Du har et fint utgangspunkt her. Bare synd at trærne på høyre side og toppen er det eneste som er i fokus. Jeg skulle likt å se den fuglen på steinen tydelig..

Å bruke trær som en ramme er dog en bra ting

Lenke til kommentar

Ramser bare opp jeg, si fra om du ikke får noe konstruktivt ut ifra det.

Blenderen bør være mindre slik at alt blir skarpt, og om du må prioritere, velg bakgrunnen.

Bildet er skjevt.

Måkene i vannet bær fjernes

Båten i horrisonten syns jeg kan fjernes, for å skape et renere inntrykk

Jeg syns heller ikke stenene gjorde seg.

Skarven blir for brytende med resten.

Jeg ville kjørt kun lyse farger. Blirvel noe ala High-Key for landskap.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å vært der selv, men bildet er ikke noe fint, altfor rotete komposisjon. Greinene som henger inn er bare forstyrrende, hadde du gått nærmere en grein ville du fått en bedre komposisjon, men slike bilder er kjedelige. Det interresante i bildet, som du ikke har bringt frem, er jo de tre steinene. Det kunne vært spennende å komme seg til venstre å følge de tre steinene i en skrå linje, og hatt en litt langt lukkertid for å få et roligere vann og bringet frem steinene. det er for fuktig luft for et farge bilde det her, bakgrunnen inneholder nesten ikke farger og heller ikke kontraster på grunn av det. Her ville jeg gjort svart/hvitt, senket kontraster, for så å tegne på kontraster med burn tool på midtones der det trengs mer kontraster. slik får du litt bedre dynamisk rekkevidde, samtidig som du ikke får den uønskede fukt-effekten, men en effekt der det ser ut som det bare damper litt rett over vannet.

Jeg har gjort akkurat det samme på dette bildet: http://a-traxx.deviantart.com/art/Mystic-sea-73677453

Det led av mangel på kontraster fordi det var mye tåke. Se også hvordan det rolige vannet bringer frem steinene, og de får på en måte en grop med vann rundt seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk
Jeg skulle gjerne likt å vært der selv, men bildet er ikke noe fint, altfor rotete komposisjon. Greinene som henger inn er bare forstyrrende, hadde du gått nærmere en grein ville du fått en bedre komposisjon, men slike bilder er kjedelige. Det interresante i bildet, som du ikke har bringt frem, er jo de tre steinene. Det kunne vært spennende å komme seg til venstre å følge de tre steinene i en skrå linje, og hatt en litt langt lukkertid for å få et roligere vann og bringet frem steinene. det er for fuktig luft for et farge bilde det her, bakgrunnen inneholder nesten ikke farger og heller ikke kontraster på grunn av det. Her ville jeg gjort svart/hvitt, senket kontraster, for så å tegne på kontraster med burn tool på midtones der det trengs mer kontraster. slik får du litt bedre dynamisk rekkevidde, samtidig som du ikke får den uønskede fukt-effekten, men en effekt der det ser ut som det bare damper litt rett over vannet.

Jeg har gjort akkurat det samme på dette bildet: http://a-traxx.deviantart.com/art/Mystic-sea-73677453

Det led av mangel på kontraster fordi det var mye tåke. Se også hvordan det rolige vannet bringer frem steinene, og de får på en måte en grop med vann rundt seg.

Tusen takk for komentarene folkens! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...