Gå til innhold

Billig PC til foreldrene

Anbefalte innlegg

Hei!

PC-en de har i dag henger seg, mye på grunn av en gammel og piratkopiert windows. Den har ikke vært formatert på lenge. Antivirusprogrammet deres har også begynt å tulle. Jeg tenkte kanskje de skulle få en hel oppgradering innenfor prisen 5000kr. Jeg har lagt en liste nedenfor, der ser dere de delene jeg trenger. Antivirusprogrammet kjøper jeg senere fra en lokalbutikk. Alt skal kjøpes fra komplett.no.

Jeg har et kabinett til dem, med en strømforsyning. Den er ganske gammel, men har det noe å si så lenge den leverer nok strøm? Det er en chieftech 350W. Trenger vel bare en adapter for hovedkortet, eller kan en gammel strømforsyning by på problemer? Ellers skal pc-en være nesten lydløs! Derfor kan jo egentlig kanskje strømforsyningen byttes ut i noe stillegående. Jeg har funnet noen vifter jeg vil ha, på 17dB som dere ser. Ellers håper jeg på at den BOXED vifta til CPU-en er stille "nok". Skjermkortet har ikke vifte :)

Det jeg riktig nok trenger hjelp med er en liten sjekk om at alt passer sammen, andre deler dere heller anbefaler innenfor den prisen eller noe annet :) Jeg tok med en 64-bit windows, like så greit den gjør jo alt som en 32 kan vel?

Vifte: Noctua NF-R8, 80mm vifte, 800-1800RPM 17dB 2x 159kr = 318kr

Hovedkort: Asus M3A, AMD 770, Socket-AM2+ = 619kr

Ram: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 = 529kr

Skjermkort: Gainward GeForce 8500GT 256MB DDR3 = 575kr

CPU: AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz Socket AM2 =495kr

DVD: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA = 299kr

HDD: Samsung SpinPoint S166 160GB SATA2 = 395kr

Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 = 295kr

OS: Microsoft Windows Vista Home Basic Norsk OEM 64bit = 835kr

Total pris = 4400kr

Jeg har ikke mye peiling på data, det er lenge siden. Men det er delen som skal kjøpes inn, resten har jeg. Men som sagt usikker på den strømforsyningen jeg har.

Takk for all hjelp her folkens. Tar gjerne også tips om virusprogrammer som gir total beskyttelse og er ekstremt brukervennlig uten "spam" og spørsmål om tillattelser.

Johannes

Endret av jossy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...