Gå til innhold

Foxcon 8800 Gt Og 3 D mark 06 ytelse.

jollis

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt inn dette http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95274

Resten av Hardwaren er Amd athlon 4200 x2 (939) 2 giga corsair vallueselect 3200 DDR-1 Msi Hovedkort (Sikkert gjennomssnitlig?)

Maskina er opprinelig en 2 år gammel HP Pavilion 3200 Der jeg har skiftet ut prossesoren

Med 4200 og satt i mer ram. (og tatt ut den gamle) Har også satt i en Mist 500 W

Får ca 7800 poeng i 3 D mark 06.

Hadde ikke regnet med noe super poengsumm. Men kanskje litt mer. Ser at disse kortene scorer opp mot 11000 poeng.Er det prossesor minne eller Hovedkortet som er den største flaskehalsen her? Og kan jeg få opp ytelsen såpass med å bygge en ny intell basert pc

Skal uansett bygge ny Pc om ikke alt for lenge. Men uvist når!

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden 3DMarks standardinnstillinger kjører uten antialiasing og i 1280x1024 vil man bli begrenset av prosessor og ikke skjermkort. Slik blir ytelsesnivået noe misvisende, du vil fortsatt kunne utnytte kortet ved å skru på eyecandy som AA og AF. Klart, er målet ditt å få høy 3DMark-score, må du inn med en raskere CPU.

Lenke til kommentar

Med min maskin får jeg litt over 11k uklokket og 12300 klokket i 3dmark06. Hardwaren består da av e6750, xfx 8800GT XXX, 4 gig ram (6400 corsair). Så det er nok cpu og ram som hindrer deg mest i å få særlig høyere score :)

Lenke til kommentar
Ja, som du selv nevner, så er det resten av PCen som henger langt etter i forhold til ytelsen på skjermkortet. Anbafaler å hive dritten ut og kjøpe nytt hovedkort, RAM og CPU.

Ja du har nokk rett i det. Trenger nytt hovedkort ram Prossesor Kabinett og Dvd brenner.

Har lurt litt på dette oppsettet. Har strømforsyning og harddisker fra før så det er vel ikke så mye mer jeg trenger?

Får vel solgt den gamle maskina for rundt 3000.- med ett XFX fabrikkkloka 7900 kort.

Så det skulle ikke bli så dyrt.

Cooler Master Centurion 534, Sort

RC-534-KKN1 Aluminium Front, u/PSU 20+

550,- 550,-

Asus DVD±RW 16X DL SATA sort

Duallayer, LightScribe, m/Nero Ubekreftet

16.01.08

295,- 295,-

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte 100+

1 895,- 1 895,-

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15) Ubekreftet

21.01.08

455,- 455,-

MSI P35 NEO Combo-F, P35, Socket-775

DDR2/DDR3, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 Fjernlager 1-3 dager

14

665,- 665,-

Sum 3 088,-

Miljøavgift 0,-

Fraktforsikring 0,-

Frakt inkl. evt. gebyr 0,-

Mva 772,-

Totalt 3 860,-

Pris vises eks. mva.

[

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Med min maskin får jeg litt over 11k uklokket og 12300 klokket i 3dmark06. Hardwaren består da av e6750, xfx 8800GT XXX, 4 gig ram (6400 corsair). Så det er nok cpu og ram som hindrer deg mest i å få særlig høyere score :)

Får nok investere i litt ny Hardware ja. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Siden 3DMarks standardinnstillinger kjører uten antialiasing og i 1280x1024 vil man bli begrenset av prosessor og ikke skjermkort. Slik blir ytelsesnivået noe misvisende, du vil fortsatt kunne utnytte kortet ved å skru på eyecandy som AA og AF. Klart, er målet ditt å få høy 3DMark-score, må du inn med en raskere CPU.

Merker jo enorm forskjell nå i forhold til det gamle 7900 kortet. Men Crysis på medium er i grenseland for hva som er spillbart. Det er vel det spillet som krever mest nå men Det blir vel en god del bedre med en 6850 Intel Prossesor og kjappere ram?

Har 22" skjerm 1680x1050. Treker vel litt det også?

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Merker jo enorm forskjell nå i forhold til det gamle 7900 kortet. Men Crysis på medium er i grenseland for hva som er spillbart. Det er vel det spillet som krever mest nå men Det blir vel en god del bedre med en 6850 Intel Prossesor og kjappere ram?

Spiller crysis i medium/high i 1680x1050 oppløsning. Stilte ned til medium mot slutten da det ble litt for heftig for skjermkortet:) Så tror nok det kommer til å gå bra med det nye oppsettet ditt. Ser at du vil kjøpe Cooler Master Centurion 534. Er ikke noe ekspert på hvilke kabinetter som er inn for tiden, men kan annbefale det. Har det selv og er kjempe fornøyd. God airflow og tverrstilte HD rack, så det blir litt bedre plass. Røret i side døra er også en smart finesse som gir cpu vifte frisk luft. Har demontert denne da jeg har montert en Thermaltake Big Typhoon VX som cpu kjøler.

Håper oppsettet ditt blir bra og du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Spiller crysis i medium/high i 1680x1050 oppløsning. Stilte ned til medium mot slutten da det ble litt for heftig for skjermkortet:) Så tror nok det kommer til å gå bra med det nye oppsettet ditt. Ser at du vil kjøpe Cooler Master Centurion 534. Er ikke noe ekspert på hvilke kabinetter som er inn for tiden, men kan annbefale det. Har det selv og er kjempe fornøyd. God airflow og tverrstilte HD rack, så det blir litt bedre plass. Røret i side døra er også en smart finesse som gir cpu vifte frisk luft. Har demontert denne da jeg har montert en Thermaltake Big Typhoon VX som cpu kjøler.

Håper oppsettet ditt blir bra og du blir fornøyd :)

Takk for det.

Det virker som det kabinettet gir mye for penga. Tilbakemeldinger på Komplett sine sider forteller at det er rimelig støysvakt og solid.Så det blir nok det jeg går for. Tror ikke jeg kommer til å gå for Quad core.nå Virker som det er mer punch i 6850`n.

Lenke til kommentar
De 2 120mm viftene som følger med er meget støysvake. Kjører de på rundt 1-1.1k rpm ved hjelp av vifte styring og de er nesten helt lydløse :)

Glimrende. Har aldri bygd noe Pc før. Men tror nok det skal gå greit. Får bare håpe jeg får solgt gamle Pc`en for en grei pris da.

Så setter jeg igang :roll:

Takker for gode svar.

Lenke til kommentar
Ps: skal du få høy score i 3Dmark 06, så scorer altså Q6600 en del mer. ;)

Ettersom det har fire kjerner, mot E6850 sine to. :)

Mer framtidsrettet er det og. Men det finnes det nok av tråder som kan brukes til å diskutere akkurat det. ;)

Har vurdert litt frem og tilbake på det der. Men Har ikke nok kunskap til å gjøre meg opp en kvalifisert mening.

Trodde egentlig at 6850 var bedre i spill en Q 6600.

Er jo rimelig stor differanse 2,4 mot 3,0.

Så er det kanskje dette med å utnytte ressursene da?

Lenke til kommentar

I dag er det ikke mange spill som støtter 4 kjerner etter det jeg har forstått, men som andrull sa så er det mer fremtidsrettet med 4 kjerner. Prisen er jo nesten den samme på q6600 og E6850. Så i dag får du mest ut av en E 6850, om ett halvt år kan det være motsatt :)

Lenke til kommentar
Ps: skal du få høy score i 3Dmark 06, så scorer altså Q6600 en del mer. ;)

Ettersom det har fire kjerner, mot E6850 sine to. :)

Mer framtidsrettet er det og. Men det finnes det nok av tråder som kan brukes til å diskutere akkurat det. ;)

Har vurdert litt frem og tilbake på det der. Men Har ikke nok kunskap til å gjøre meg opp en kvalifisert mening.

Trodde egentlig at 6850 var bedre i spill en Q 6600.

Er jo rimelig stor differanse 2,4 mot 3,0.

Så er det kanskje dette med å utnytte ressursene da?

Hehe, jepp.

Husk at en Q6600 på 2,4GHz uansett gir god nok ytelse i mer eller mindre av alle dagens spill, så det må jo være fremtidsrettetheten som ville telt mest i mitt syn. (ettersom dagens spill uansett ikke krever mer)

Bortsett fra kanskje Flight X simulator, dog støtter dette Quad-core uansett. Også Unreal turnament og crysis støtter til dels Quad-core, men disse er uansett ikke spesielt prosessorbegrenset.

Lenke til kommentar

Støtter opp om det Smirnof sier. Har et 8800 ULTRA jeg har testet på en Opteron 148 @ 3 GHz. Får ikke noe bra SCORE i 3DMark 06, rett under 8k men spill virker upåklagelig i 1600x1200 med 1600x1200 16x AA / 16x AF. Med mindre man har maskinen for å få høy score i 3DMark spiller det ikke så stor rolle hvilken prosessor man har, litt selvfølgelig, den bør ikke være mer enn 2 år gammel.

Nå var det aldri meningen å bruke grafikkortet på dette oppsettet men innkjøp av ny prosessor ble utsatt da Wolfdale var forholdsvis nær. En E8500 er bestilt og skal komme om 1-2 uker og 4x2 Gigabytes DDR2-1000MHz kommer til helgen. Nå har jeg bare single core, men hadde jeg hatt dual core feks Opteron 185 så hadde jeg nok ventet med å oppgradere prosessoren til utgangen av 08.

Lenke til kommentar

Hadde selv en dual-core AMD X2 4200+ klokket til 5200+ og den ble en kraftig begrensning for 8800GTX (klokket til Ultra), og jeg kunne spille spill mye smoothere enn før med ny prosessor. (Q6600)

F. eks så kjørte colin mc rae rally med ca 10FPS (økte opp mot 40FPS med ny CPU), og den kunne slite en del ved spilling av Crysis, Supreme commander, oblivion, Flight X simulator osv..

Lenke til kommentar

Personlig så bryr jeg meg ikke så mye hva 3 D mark 06 sier. Men det gir jo en brukbar pekepinne på hvor bra maskina yter?

Når jeg lar Crysis "bestemme" Oppløsning så stiller det seg på Medium Er jo helt greit det. Men det flyter ikke akkurat som jeg vil da.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...