SRD Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det ser ut som en ganske fin maskin Tar vel ikke lang tid før de andre produsentene følger etter med lignenes maskiner. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det blir morsomt å se hvor mange som faktisk kommer til å kjøpe denne modellen. 5000 kr. for litt tynnere og lettere maskin i forhold til MacBook, men vesentlig dårligere spesifikasjoner og kun én USB-port, samt ingen nettverksport eller DVD/CD-leser er ikke akkurat for spesielt mange. PC-en er heller ikke spesielt siktet mot IT-skyndige personer når man hverken kan skifte minne eller batteri selv. Denne maskinen må rette seg veldig mot et spesielt marked. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som vet om det vil bli en liten update av MacBook / MacBook Pro også? Skulle gjerne sett en Penryn (for eksempel Core 2 Duo P9500) prosessor, multi-touch og / eller HDMI på MacBook eller MacBook Pro før jeg vurderer å skaffe meg en Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som vet om det vil bli en liten update av MacBook / MacBook Pro også? Når det ikke blir lansert noe på Macworld Keynoten kommer det antagelig ikke til å bli oppgradert noe på en god stund. MacBook maskinene hadde en oppdatering i November så sannsynsligvis vil det nok ikke bli noen oppdatering før minst et halvt år. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Skulle gjerne sett en Penryn (for eksempel Core 2 Duo P9500) prosessor, multi-touch og / eller HDMI på MacBook eller MacBook Pro før jeg vurderer å skaffe meg en Jeg blir ikke overrasket om det er en penryn-basert prosessor (45nm) som sitter i denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har egentlig aldri vært noen spesiellt stor Mac-fan, og jeg vet ikke helt hva jeg skulle brukt den til, men jeg merker at designet gjør det vanskelig å ikke ville ha en slik Er dog litt skuffet over at de har droppet både ethernet og firewire, er ikke alle steder som har trådløse nett. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har egentlig aldri vært noen spesiellt stor Mac-fan, og jeg vet ikke helt hva jeg skulle brukt den til, men jeg merker at designet gjør det vanskelig å ikke ville ha en slik Er dog litt skuffet over at de har droppet både ethernet og firewire, er ikke alle steder som har trådløse nett. For ikke å snakke om alle skolene som kjører kabel og ikke trådløst Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kommer denne til å påvirke priser på andre Apple-laptoper (MacBook/MacBook Pro, altså), eller er den rettet mot et så annet forbrukersjikt at den ikke "tar over for" noen andre maskiner eller på andre måter presser ned disses priser? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kommer denne til å påvirke priser på andre Apple-laptoper (MacBook/MacBook Pro, altså), eller er den rettet mot et så annet forbrukersjikt at den ikke "tar over for" noen andre maskiner eller på andre måter presser ned disses priser? Tror nok dessverre vi ikke får se noen prisreduksjon Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tastaturet minner jo noe helt utrolig om en av 'hjemmedatamaskinene' fra tidlig 80-tall.... Trodde det var en Oric-1, men nei... Noe i nærheten av 'tyggegummitastaturet' til Spectrum zx, men det var da en med akkurat de fargene (begie / brun) også? Eller er det bare jeg som begynner å bli (pre)senil? M. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tastaturet er nesten identisk med de siste apple wireless tastaturene, som jeg skriver dette på. Jeg synes det fungerer helt greit. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 It's just a pretty face. Jeg blir klam i hakket av designet, men manglene er for store til at jeg kunne brukt den som min eneste maskin. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) er det hull til vifteutblåsning på baksiden? kan man ikke levere inn mac på verksted og få byttet batteriet når det er gammelt? og jeg trodde man kunne kjøre windows på macmaskiner? Endret 16. januar 2008 av megaloman Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har aldri vært noe imponert over apple sine macbooks. De koster flesk og delene som de har er dårlige. Man kan lett få en like bra pc laptop til 4000-5000. Og siden når har egentlig pcer sett dårlige ut? Det fins ganske mange laptoper med pent utseende men som koster under halvparten av det macbookene koster. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Som jeg nevnte i den andre tråden, så er det hovedsaklig tre ting som gjør denne maskinen ugunstig i mine øyne: 1. For stor i forhold til andre ultraportable. 2. Kan ikke ha flere batterier 3. for få utganger (spesielt mngelen på fastnett er ille) AtW Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 "verdems tynneste" laptop: Både Sony og Sharp hadde jo like tynne, mindre og lettere maskiner ute allerede i 2004. Den gangen var det heller ikke noe Led-Lcd. De hadde dessuten flere porter og flere batterialternativer. Designet var det heller ikke noe å si på(den gangen). Så hvis noen kan forklare meg hva som er så imponerende med den nye pannekaka fra Apple blir jeg glad. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har aldri vært noe imponert over apple sine macbooks. De koster flesk og delene som de har er dårlige. Man kan lett få en like bra pc laptop til 4000-5000. Og siden når har egentlig pcer sett dårlige ut? Det fins ganske mange laptoper med pent utseende men som koster under halvparten av det macbookene koster. Det var da en liten overdrivelse Lenke til kommentar
eigan Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det er vel micro-dvi og ikke mini-dvi? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) jeg må si det, tastaturet minner meg om membrantastene du finner på den her: http://www.nvg.ntnu.no/sinclair/computers/...trum48k_jpg.jpg ikke at det sier noe av kvaliteten, men det får meg til å tenke på ordtaket "alt gammelt er nytt igjen". Endret 16. januar 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er det LED bakgrunnsbelysning som eks. Dell XPS M1330 PV'en har? Står lite om selve skjermteknologien. Selv kunne jeg heller tenkt meg en slot-in multioptisk leser/brenner i skjermen eller enheten vs. et webcam som er der nå. Man må stadig vekk lese installere eller lese ting fra optisk media, selv om lagring ved uttak av data kan gjøres på USB pinner eller via internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå