morgenutgaven Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Vi har tatt en nærmere titt på verdens tynneste bærbare datamaskin. Les mer Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Fantastisk tynn, og lett. Men passelig dyr også Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er vel en typofeil her, mangler kanskje ordet "har"? Maskinen ingen tilkoblinger for Firewire og kablet nettverk. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tynn ja, men ser ikke spesielt liten ut. Og 'lett' vil jeg si den er. Men som forventet, men; "null kompromisser på det folk bryr seg mest om, nemlig tastatur og skjerm" lo jeg ganske godt av Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 jeg skal ikke nekte for at den ser lekker ut. Tror de nå har startet konkuranser for virkelig små laptopper, så det er nok ikke lenge før vi ser andre produsenter i samme størrelse, men lavere pris. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Fikk lyst til å kjøpe denne, hva kommer prisen til å ligge på? Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Fikk lyst til å kjøpe denne, hva kommer prisen til å ligge på? Fra 14.290,- ifølge apple.no Fikk smått lyst på denne selv... Men for dyr. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tastaturet på Pro-modellen føles mye bedre å bruke over lengre tid. Lengre tid ja, den var litt morsom. Lenke til kommentar
Joe_R Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ser utrolig lekker ut, men duger nok ikke mye til videoredigering. Litt for lite kontakter for min del også. Blir vel en "vanlig" MacBook på meg Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Fra 14.290,- ifølge apple.no Fikk smått lyst på denne selv... Men for dyr. Jo den er dyr, men så er den jo unektelig fin også, har dessuten lenge hatt lyst på macbook. Tenker det blir sparing frem til sommeren, Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 jeg skal ikke nekte for at den ser lekker ut. Tror de nå har startet konkuranser for virkelig små laptopper, så det er nok ikke lenge før vi ser andre produsenter i samme størrelse, men lavere pris. Det finnes allerede, litt tykkere og andre kompromisser riktignok. Det Apple er flinke til er å lansere produktene sine med brask og bram og gjøre siste touch på design og løsninger før de lanserer, slik at folk tror de ser en verdenssensasjon. Macbook Air ser meget hendig ut, men noen voldsom nyvinning er det ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tastaturet på Pro-modellen føles mye bedre å bruke over lengre tid.Lengre tid ja, den var litt morsom. Hehe, jeg humret litt av det jeg også. Regner med han ikke fikk bruke den så veldig mange minuttene. Min konklusjon: Stilig, men alt for dyr og mangelfull i forhold til konkurrerende maskiner. Utseendet har en for høy pris både i kroner og begrensninger. Jeg estimerte i går at tilsvarende maskiner med annet utseende koster omtrent 5000 kr mindre. Prisen for utseendet er altså i størrelseorden 5000 kr. Skal man se stilig ut så får man f.eks mye pene klær for 5000 kr. (uten at de konkurrerende PCene ser avskyelige ut heller) Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Denne fikk jeg lyst på, slik skal en laptop se ut. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 jeg skal ikke nekte for at den ser lekker ut. Tror de nå har startet konkuranser for virkelig små laptopper, så det er nok ikke lenge før vi ser andre produsenter i samme størrelse, men lavere pris. Det finnes allerede, litt tykkere og andre kompromisser riktignok. Det Apple er flinke til er å lansere produktene sine med brask og bram og gjøre siste touch på design og løsninger før de lanserer, slik at folk tror de ser en verdenssensasjon. Macbook Air ser meget hendig ut, men noen voldsom nyvinning er det ikke. Ja, det er jo selvfølgelig en konkuranse der allerede, men det som har vært begrensningen for hvor små laptoppene kan være, har vært størrelsen på komponentene som trengs. Så kommer apple med Intel prossesorer som er 60% mindre enn vanlig, laget spesielt for macbook air. Jeg kan se for meg tusener av ingenører rundt i verden som i det øyeblikket hadde tanken "herregud, hvorfor tenkte ikke jeg på det" gående gjennom hodet. Nå kommer mange andre produsenter til å forespørre disse intel prossesorene, og mange kommer til å gå til produsenter av andre komponenter, for å få senket størrelsene på de og. Lenke til kommentar
morgenutgaven Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Tastaturet på Pro-modellen føles mye bedre å bruke over lengre tid.Lengre tid ja, den var litt morsom. Hehe, jeg humret litt av det jeg også. Regner med han ikke fikk bruke den så veldig mange minuttene. Var kanskje utydelig, men prøvde altså å få frem at dette ikke er en ny type tastatur, dermed uttalte jeg meg basert på MacBook-tastaturet vs. MacBook Pro-tastaturet. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ja, det er jo selvfølgelig en konkuranse der allerede, men det som har vært begrensningen for hvor små laptoppene kan være, har vært størrelsen på komponentene som trengs. Så kommer apple med Intel prossesorer som er 60% mindre enn vanlig, laget spesielt for macbook air. Jeg kan se for meg tusener av ingenører rundt i verden som i det øyeblikket hadde tanken "herregud, hvorfor tenkte ikke jeg på det" gående gjennom hodet. Nå kommer mange andre produsenter til å forespørre disse intel prossesorene, og mange kommer til å gå til produsenter av andre komponenter, for å få senket størrelsene på de og. Ah, derfor du ikke bruker Intel sin ULV-cpu. De vil være sære? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Veldig pen maskin. Den komunikaserer med eksterne dvd stasjoner. Men hvordan instalerer du operativ system? Når maskinen er tom fra før? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Macbook Air ser meget hendig ut, men noen voldsom nyvinning er det ikke. Nei det er det vel ingen som har sagt heller, det er bare en liten laptop som ser bra ut. At man betaler 8000 for designet kan sikkert diskuteres men markedet er der og det er nesten ingen andre som lager slike ting heller. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Veldig pen maskin. Den komunikaserer med eksterne dvd stasjoner. Men hvordan instalerer du operativ system? Når maskinen er tom fra før? Med en ekstern stasjon som du selv sier, eller via Remote Disc. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tror at de fleste som kjøper den gjør det pga av designet, ikke pga av ytelsen- på ytelsen er det mange andre maskiner som er mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå