Blib Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Bruker Asus A7V133 og når jeg starter PCen kommer en laangt pip også skrur PCen seg av. Jeg gjorde noen instillinger i BIOS rett før dette, men ingen som kan hindre maskinen i å starte opp. Noen råd? PS: det står ingenting i manualen om hva 1 langt pip betyr. Et kort betyr No Errors, så det er klart det ikke er dette Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har opplevd problemet før på en gammel compaq... men da hadde jeg akuratt byttet fra et AGP sjermkort til et PCI skjermkort... du har ikke byttet noe hardware? detaljer om hva du byttet ut hadde vært greit Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Byttet ikke ut noe som helst. PCen boota, nå gjør den ikke det. Jeg stilte forresten skjermkortet mitt til AGP i BIOS, pga det er det det er. Hvordan får jeg fiksa problemet? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 1 long beep = Possibly keyboar related Sjekk at det er koblett skikkelig til og at det ikke er en tast som henger nede. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Niks Sjekket det nå Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Niks Sjekket det nå I følge Standar IBM Error Codes skal ett langt beep være tastatur. Får du opp noen melding på skjemen? Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har du prøvd å resette bios? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Niks. Helt svart. Forresten så har jeg ikke noe IBM i maskinen så er de helt generelle de reglene eller noe slikt? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Niks. Helt svart. Forresten så har jeg ikke noe IBM i maskinen så er de helt generelle de reglene eller noe slikt? Sitat fra min lærebok: The following are standardized BIOS beep codes that can occur. These are normaly standard regardles of the system that you are troubleshooting Så står selvfølgelig alle kodene remset opp. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Hmm, merkelig da, siden mitt tastatur er helt OK. Får sjekke det på nytt... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Nei, tastaturet og dets tilkoblinger er fine. Testetbåde PS/2 og USB. Men skal egentlig et taststur hindre maskinen i å vise bildet på skjermen og i tillegg skru seg av? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Nei, tastaturet og dets tilkoblinger er fine. Testetbåde PS/2 og USB. Men skal egentlig et taststur hindre maskinen i å vise bildet på skjermen og i tillegg skru seg av? Nei...Om det hadde hvert tastaturet så skulle du fått opp en error message også. Var derfor jeg lurte på om du fikk en feilmelding. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Har forresten teste å resette BIOS igjen på samme måte som før, men ingenting skjer... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hva med ta ut bios batteriet? Starte opp uten, slå av maskinen og sett i batteriet igjen. Må riktignok stille inn alt på nytt da. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Hva er aøt og hvordan tar jeg ut det batteriet? Ikke enkelt tipper jeg.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hva er aøt og hvordan tar jeg ut det batteriet? Ikke enkelt tipper jeg.. hehe...Skulle så klart være alt. Er rettet nå. Bateriet er ikke noe problem å ta ut. Kansje litt pirkete å få tak i. Bare å prøve seg fram. Bruk gjerne en tannpirker eller noe for å vippe det ut. Funker ikke det så vet jeg desverre ikke. Lykke til uansett Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Nøyaktig HVA er det som må stilles inn på nytt da, og ginnes det andre metoder? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Nøyaktig HVA er det som må stilles inn på nytt da, og ginnes det andre metoder? Må stille inn det samme som du må stille inn om du reseter bios. Er jo det du gjør bare på en annen måte. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Okay. Ingenting å stille da egentlig. Bare overklokking og slikt... Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har du prøvd og bare resette FSB Freq. jumper da! Jeg overklokket for mye en gang og det hjalp ikke og bare resette Cmos men oxo FSB Freq. jumper! Prøv det du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå