Krillekongen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Handler ikke Tears in Heaven om at Clapton mistet sønnen sin eller noe da? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Handler ikke Tears in Heaven om at Clapton mistet sønnen sin eller noe da? Er ikke sikker.. Men jeg prøvde bare å formidle poenget i hele sangen, ikke en nøyaktig handling Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Da starter vi en liten tekstanalyse da.Hurt har en dyster stemning, hvorfor skal jeg komme tilbake til. Tears in heaven handler om noen som er forelsket (eller noe i den dur). Sannsynligvis er den ene av dem klar for døden, og sangen handler om kjærligheten til denne personen som ligger for siste vers. Den er ikke noe kosesang, men ja.. Dere forstår Hurt, handler om en som vil gi sine følelser for noen, men vil alikevel ikke, fordi personen vet at når de går sammen, vil det hele ende i sorg (i will make you hurt) Claptons 4 år gamle sønn falt ut fra 54 etasje i en boligblokk. . Sangen er skrevet til ham. Jeg vil være på den siden som mener at Tears in heaven er en mer trist/deprimerende sang enn Hurt. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Synes alt av pantera er blandt de beste gitarsangene, er noe med spillinga til dimebag. Endret 21. januar 2008 av Suncurtain Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Noe morsom blues noen kan komme med? Jeg liker sanger som er oppbygd i samme stil som nettop tears in heaven og hurt, men gjerne med en morsom solo også (jeg liker noe å "sloss" med) Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Spiller GH3 i disse dager og disse to har jeg blitt hekta på: Rolling Stones - Paint it black Eric Johnson - Cliffs of dover Sistnevnte har jeg ambisjoner å kunne på min el-gitar også. Må bare se og komme i gang med øvingen. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 har selv sitti og spillt GH3.. Cliffs of dover så jeg på for morroskyld.. Den virket vanskelig, og litt for mye "gladsang" for min del (er litt emo av meg av og til..) Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Matchbox 20 og Counting Crows har endel gode Kan nevne MB 20: If you're gone Push Unwell CC: Long December (er egentlig for piano, men kan spilles på gitar) Round here Anna begins (en av min all time favorittsanger, speislet spilt live. Men det tar kanskje litt tid å vende seg til den litt sytete stemmen) Ellers er jeg Eggum-fan og må bare nevne "En natt forbi". Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jimi Hendrix har masse morsom blues. Du trenger bare kompet, improviser soloer selv. Der har du noe å sloss med Lenke til kommentar
Swictor Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Da starter vi en liten tekstanalyse da.Hurt har en dyster stemning, hvorfor skal jeg komme tilbake til. Tears in heaven handler om noen som er forelsket (eller noe i den dur). Sannsynligvis er den ene av dem klar for døden, og sangen handler om kjærligheten til denne personen som ligger for siste vers. Den er ikke noe kosesang, men ja.. Dere forstår Hurt, handler om en som vil gi sine følelser for noen, men vil alikevel ikke, fordi personen vet at når de går sammen, vil det hele ende i sorg (i will make you hurt) Claptons 4 år gamle sønn falt ut fra 54 etasje i en boligblokk. . Sangen er skrevet til ham. Jeg vil være på den siden som mener at Tears in heaven er en mer trist/deprimerende sang enn Hurt. Det er faen meg trist. ________________________________________ Jeg synes det er dritgøy å spille løst etter Led Zeppelin, fin blues, og rock. Gøygøygøy. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Howie Day - Collide, skikkelig kosesang Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 El-gitar Hear my train a comin - Hendrix Tornado of souls - Megadeth Pictures of a city - King Crimson Master of Puppets - Metallica (obligatorisk) ALT av SRV.. spesielt pride & joy, texas flood og lenny Akustisk Vincent It dont mean a thing - Duke Ellington Highland Wedding - Steve Morse Scarborough Fair - Steven King Elsker å spille dem Lenke til kommentar
Unhealer Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Da starter vi en liten tekstanalyse da.Hurt har en dyster stemning, hvorfor skal jeg komme tilbake til. Tears in heaven handler om noen som er forelsket (eller noe i den dur). Sannsynligvis er den ene av dem klar for døden, og sangen handler om kjærligheten til denne personen som ligger for siste vers. Den er ikke noe kosesang, men ja.. Dere forstår Hurt, handler om en som vil gi sine følelser for noen, men vil alikevel ikke, fordi personen vet at når de går sammen, vil det hele ende i sorg (i will make you hurt) Claptons 4 år gamle sønn falt ut fra 54 etasje i en boligblokk. . Sangen er skrevet til ham. Jeg vil være på den siden som mener at Tears in heaven er en mer trist/deprimerende sang enn Hurt. Stemmer det ikke at Nine Inch Nails skrev Hurt? Ikke Johnny Cash. For å legge til et sang man muligens vil kunne: Neil Zaza - I'm Alright. Det er en pen sang på el-gitar. Oscar Lopez - Classical Soul. Vakker akustisk sang. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Skulle det være kosesanger? Nothing Else Matters Here Without You (en sikker vinner på damefronten) Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Stemmer det ikke at Nine Inch Nails skrev Hurt? Ikke Johnny Cash. ... Stemmer bra det. Trent Reznor i Nine Inch Nails skrev Hurt Johnny Cash har bare covret den i senere tid. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Denne tråden kunne forøvrig ha blitt postet i Musikkskaping og instrumenter-underforumet Flyttes dit. Bedre sent enn aldri osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå