Pilot_ Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er nok veldig sjeldent en chip tar knekken på noe i bilen. Det er ikke så drastisk ytelsesforskjell enn hva bilen opprinnelig er bygd for. Haddet det bare vært trøbbel, hadde ikke chip vært noe å satse på i det hele tatt. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 sant sant. har hørt om noen saker, der det er blitt byttet noen deler, men det må man jo regne med på en orginal bil også Lenke til kommentar
afdsgdfsghrede Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Den største problemet er vel faren for motorskader, turboskader og girkassehavari. Spesielt Volvo og Audi har vært overrepresentert på det siste. Ja det e faen rett... Har en 96 mod. volvo s40 som har vært inne på verksted i over en uke no på grunn av at hele girkassen datt ifra hverandre.,.. Da de tok av bunnplaten lå hele 5.-giret på den =P Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 for å svare på chipmetoder; BSR har jo et genialt system med sitt PPC! få tilsendt programvare via nettet, plugg i kontakt i bilen, og vips har du chippa den. gjort på 1 min. like enkelt å få tilbake orginalprogramvaren igjen! Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Jøss, har du noen link??? må ha kabler og mye utstyr selv da vel?? Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mange av de Audiene som kommer med 180hk originalt har forskjellig clutch fra 150hk. Med 65k på telleren er det ikke umulig den kan begynne å slure om du chipper. Ellers holder drivverket oftest bra på disse bilene. Var det min bil ville jeg nettopp ikke kjøpt chip av de som oppgir høyest mulig effekt. Du skal jo ha bilen også; den lille K03-turboen klarer ikke all verdens effekt så med litt ivrig chip og uflaks overruser du den. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Godt poeng! Mange tror de han hente ut så mye de vil i en chip uten problemer, og ser rundt etter "mest for penga". For eksempel en Skoda Octavia 1,9tdi med 105hk og 2xxnm er god for 160hk og 400nm med en chip - men det sier seg jo selv at med drøye 60% økning blir litt for drøyt iforhold til hva opprinnelig clutch/drivverk er ment for. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) heisan. da jeg kjøpte audien min, var clutch slitt alerede, det var en eldre mann som hadde hatt den tror jeg, jeg fikk byttet clutch før henting av bilen. jeg har nå fått gjort litt med motoren, vi la inn ca 280 nm og 190 hk. det er 50-60 nm mindre enn TS racing legger inn. bilen går veldig bra i forhold til orginal. meo. helt greit. trenger ikke mere enn det synes nå jeg. kona er meget fornøyd hehe. hun synes den var en del kvikkere nå. Endret 12. februar 2008 av audifreek Lenke til kommentar
illest Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Godt poeng! Mange tror de han hente ut så mye de vil i en chip uten problemer, og ser rundt etter "mest for penga". For eksempel en Skoda Octavia 1,9tdi med 105hk og 2xxnm er god for 160hk og 400nm med en chip - men det sier seg jo selv at med drøye 60% økning blir litt for drøyt iforhold til hva opprinnelig clutch/drivverk er ment for. Dette er så forskjellig fra bilmodell til modell, så det er vanskelig å uttale seg om. Jeg vil heller si det er turboen som er begrensningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå