Gå til innhold

Dollaren blir svakere og svakere - og vi handler i statene :)

Anbefalte innlegg

Økonomene sier at dollaren skal ned.

Noen mente at den ville synke under 5 til 4.9noe før det ville snu, andre mente at 5.15 var mer realistisk. Men alle mente at den ville synke ytterligere frem mot mars (5.15 og de andre Juni 4.9noe).

Stod noe om dette på Hegnar.no i dag.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har et poeng. Jeg får se.

Vil dollaren synke ytterligere? Altså, at det lønner seg å vente litt til? Eller er det nå vi må slå til?

Ja kven kveit...

En tinge er i alle fall sikkert, lavere enn den er nå er det lenge siden den har vært. For 7 år siden var dollarkursen mellom 9 og 10 :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en skikkelig glad-handel før jul:

Sparte 40% på et Olympus E-510 hus.

Norsk pris med frakt: 6400,-

Fra BHphoto med frakt, moms og gebyr: 3850,-

Av en eller annen grunn er det mye større forskjell på Norsk og Amerikansk prising av E-510 enn andre kamera i samme klasse. Bra for meg.

Til den prisen ofrer jeg norske forbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar
Det burde blitt laget en sticky med info om mva, frakt, moms og toll i forhold til kjøp av fotoutstyr. Jeg begynner å bli forvirret ^^

Det har blitt diskutert bl.a. her:

Hva mener du med det? Hva med utstyr til mer enn 6000,-?

Da må du betale toll :-)

Tror kanskje vi trenger en liten oppklaring mtp. mva. og toll på utstyr kjøpt i utlandet. :)

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...nguage=NO#kvote

"Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

...

Verdigrense

I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet.

"

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...