Gjest Slettet+564654123 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tenkte jeg skulle nevne et problem med lyden, som tross alt er et av hovedpoengene med 5610'en: Med ujevne mellomrom kommer det en veldig kort sprakelyd når man spiller mp3-sanger – det være seg de sangene som følger med eller nye man laster inn. Dette er selvfølgelig et stort irritasjonsmoment, siden det skjer på hver eneste sang man spiller (minst 4-5-6 ganger per sang). Problemet er heftig diskutert på ulike nettfora rundt om (søk f.eks. på Nokia 5610 + cracking sound). Software-oppdatering hjelper ikke Lyden i de medfølgende øretelefonene er mildt sagt grusom, men med et par skikkelige øretlf. så er lyden ganske så bra (gjerne etter litt justeringer i equalizeren). Men all sprakingen er trist ... Lenke til kommentar
Jethro Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tenkte jeg skulle nevne et problem med lyden, som tross alt er et av hovedpoengene med 5610'en: Med ujevne mellomrom kommer det en veldig kort sprakelyd når man spiller mp3-sanger – det være seg de sangene som følger med eller nye man laster inn. Dette er selvfølgelig et stort irritasjonsmoment, siden det skjer på hver eneste sang man spiller (minst 4-5-6 ganger per sang). Problemet er heftig diskutert på ulike nettfora rundt om (søk f.eks. på Nokia 5610 + cracking sound). Software-oppdatering hjelper ikke Lyden i de medfølgende øretelefonene er mildt sagt grusom, men med et par skikkelige øretlf. så er lyden ganske så bra (gjerne etter litt justeringer i equalizeren). Men all sprakingen er trist ... Fikk samme problemet med spraking når jeg prøvde å spille mp3-sanger på en telefon jeg testet. I tillegg synes jeg at volumkontrollen på siden var ekkel å bruke... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tenkte jeg skulle nevne et problem med lyden, som tross alt er et av hovedpoengene med 5610'en: Med ujevne mellomrom kommer det en veldig kort sprakelyd når man spiller mp3-sanger – det være seg de sangene som følger med eller nye man laster inn. Dette er selvfølgelig et stort irritasjonsmoment, siden det skjer på hver eneste sang man spiller (minst 4-5-6 ganger per sang). Problemet er heftig diskutert på ulike nettfora rundt om (søk f.eks. på Nokia 5610 + cracking sound). Software-oppdatering hjelper ikke Lyden i de medfølgende øretelefonene er mildt sagt grusom, men med et par skikkelige øretlf. så er lyden ganske så bra (gjerne etter litt justeringer i equalizeren). Men all sprakingen er trist ... Fikk samme problemet med spraking når jeg prøvde å spille mp3-sanger på en telefon jeg testet. I tillegg synes jeg at volumkontrollen på siden var ekkel å bruke... Når det først skal være musikktelefon, er det dumt at denne modellen kun har 2,5 mm jack-uttak, når 5310 har 3,5 mm. I tillegg er det fullt mulig å lage volumkontroll med 20 trinn, som f.eks er standard hos Sony Ericsson. Hos Nokia er det 10-trinns. Dermed er det vanskeligere å stille inn lyden slik man ønsker det. Det blir ofte for høyt eller for lavt. Men platecovere (dersom lagt til i mp3-tag'en) vises større hos Nokia, det skal de ha! På SE-telefonene blir platecover-bildene så små at en del av vitsen bortfaller. Lenke til kommentar
Nibelungen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Tenkte jeg skulle nevne et problem med lyden, som tross alt er et av hovedpoengene med 5610'en: Med ujevne mellomrom kommer det en veldig kort sprakelyd når man spiller mp3-sanger – det være seg de sangene som følger med eller nye man laster inn. Dette er selvfølgelig et stort irritasjonsmoment, siden det skjer på hver eneste sang man spiller (minst 4-5-6 ganger per sang). Problemet er heftig diskutert på ulike nettfora rundt om (søk f.eks. på Nokia 5610 + cracking sound). Software-oppdatering hjelper ikke Lyden i de medfølgende øretelefonene er mildt sagt grusom, men med et par skikkelige øretlf. så er lyden ganske så bra (gjerne etter litt justeringer i equalizeren). Men all sprakingen er trist ... ------------ Har merket det samme jeg og, hjelper når jeg skrur av mp3 spilleren og plugger ut headsettet, men irriterende likevel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har merket det samme jeg og, hjelper når jeg skrur av mp3 spilleren og plugger ut headsettet, men irriterende likevel. Hva mener du? At sprakingen forsvinner hvis du ikke spiller musikk...? Kjekk mobil ellers; synd at vi skulle bli plaget med ulyder Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Veldig kjekt med mange brukererfaringer. Har sett på 5610 en liten stund nå, og skal kjøpe den i morgen. Visst de ikke har den på lager så går verden under. Det eneste er at det ikke er 3,5 mm. irriterer. Kan jeg kjøpe en slik plugg som tar imot 3,5 fra Koss Headsettet mitt, og på andre enden er det en 2,5 som plugges inn i telefonen - Riktig? Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jupp. Fatter ikke hvorfor de valgte 2.5 mm. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jupp. Fatter ikke hvorfor de valgte 2.5 mm. Musikkmobil meg i ræva. Dersom Nokia iikke kan komme med noe bedre enn dette, så vet ikke jeg. Det minste de kunne gjort, er å ha snarveistaster og ikke minst 3,5 mm kontakt for headsett. Jeg har en 6110 Navigator, som også har 2,5 mm kontakt. Dersom jeg kobler til en Nokia adapterplugg (den som følger med 5200 og et av høyttalersettene (det som "skrever") blir det ekstra mye bakgrunnssus. Skriver "ekstra mye", for det er sus fra før av også. Når det gjelder musikkmobiler, ville jeg foretrukket SE, men så er det en del kjekke ting med Nokia, da (konge telefonbok og kalender, flere telefoner med wlan, godt utvalg av S60-telefoner, flere med GPS, eller muligheter for å velge mellom flere typer GPS-programvare (S60-telefonene). Har heldigvis begge merkene, og dersom jeg skal bruke musikkspiller eller radio mye, fyrer jeg opp SE-telefonen. Ellers, og spesielt i jobbsammenheng, går det for tiden på 6110 Navigator. Men det er ikke ideelt å måtte bruke flere telefoner. Likevel gidder jeg ikke høre på bakgrunnssus eller bruke radio med dårlig antennefølsomhet og elendig bass. Endret 1. mars 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Overfører man musikk til mobilen via USB kabel, og at det lagres på MicroSD. Eller tar man ut minnekortet og setter det inn i pcen? (Ingen erfaring med dette faktisk) Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jupp. Fatter ikke hvorfor de valgte 2.5 mm. Musikkmobil meg i ræva. Dersom Nokia iikke kan komme med noe bedre enn dette, så vet ikke jeg. Det minste de kunne gjort, er å ha snarveistaster og ikke minst 3,5 mm kontakt for headsett. Ja, og så hadde ikke 20-trinns volumkontroll (i stedet for Nokias 10-trinns) skadet. Jeg har en 6110 Navigator, som også har 2,5 mm kontakt. Dersom jeg kobler til en Nokia adapterplugg (den som følger med 5200 og et av høyttalersettene (det som "skrever") blir det ekstra mye bakgrunnssus. Skriver "ekstra mye", for det er sus fra før av også. Når det gjelder musikkmobiler, ville jeg foretrukket SE, men så er det en del kjekke ting med Nokia, da (konge telefonbok og kalender, flere telefoner med wlan, godt utvalg av S60-telefoner, flere med GPS, eller muligheter for å velge mellom flere typer GPS-programvare (S60-telefonene). Har heldigvis begge merkene, og dersom jeg skal bruke musikkspiller eller radio mye, fyrer jeg opp SE-telefonen. Ellers, og spesielt i jobbsammenheng, går det for tiden på 6110 Navigator. Men det er ikke ideelt å måtte bruke flere telefoner. Likevel gidder jeg ikke høre på bakgrunnssus eller bruke radio med dårlig antennefølsomhet og elendig bass. Lenke til kommentar
Lintu . Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg fikk denne tlf i dag, og er meget fornøyd.. Men jeg får ikke minnekortet til å virke? :O Kjempe dritt det da, lurer på hva som er galt. Har tatt det inn og ut flere ganger. Hva gjør jeg? Håper på hjelp. Hehe Lenke til kommentar
olekthai Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kjøpte en 5610 i går, har trykket og testet litt og synes den ser bra ut med unntak av samtalelyden, det er mye høyere susing i denne enn i mine forgående 6230i og 6300, i tillegg høres det ut som at den i andre enden snakker med en pute foran munnen, er en slags "ullen" lyd i den vanlige høyttaleren, ved bruk av innebygd handsfree er lyden helt grei. Vel, blir vel en tur ned til Expert i dag hvis ingen her har en formening om det er noe jeg kan gjøre for å løse problemet. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Fant du ut av problemet ditt? Jeg får denne mobilen imorgen Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Da har jeg også bestillt denne mobilen. Gleder meg noe sinnsykt til å få en ordentlig mobil. Fra før av har jeg bare en gammel nokia 3410, så det blir stas med kamera og musikkavspiller på telefonen. Lenke til kommentar
Haldaug Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har kjøpt og fått denne mobilen og er så langt veldig fornøyd. Jeg har også samme problemet med med spraking, men jeg har funnet en løsning! I følge dette forumet skal det hjelpe å formatere SD-kortet til FAT32 siden kortet er dårlig formatert av Nokia. Jeg formaterte det pånytt i FAT, men ikke FAT32 fordi jeg har lest at det kan være problematisk på noen telefoner. Etter at jeg gjorde det har sprakingen bedret seg betraktelig. Det hender fortsatt, men mye sjeldnere. Jeg skal prøve å formatere kortet til FAT32 og se om det ikke forsvinner helt. Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Har fått meg en sånn telefon nå nettopp selv. Kjempefornøyd med alt sammen, er bare EN ting som irriterer meg utenom det normale. Jeg bruker ikke denne telefonen som mp3 spiller (Har kun dårlige erfaringer med mobiler som mp3 spiller), og jeg kjøpte den i hovedsak fordi den så bra ut i forhold til pris, og fordi det er en slide-mobil. Fordelen med en slide mobil er den ene tingen med at når jeg er inne i menyene, så kan jeg lukke telefonen, putte den i lomma, og da er jeg ferdig. Men med den her, så blir telefonen fortsatt værende aktiv, og tastelåsen skrur seg ikke automatisk på. Hvis dette ikke er mulig med den mobilen her, så leverer jeg den tilbake. Eneste grunnen til at jeg kjøper de telefonene, er nettopp derfor. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg har et problem, jeg har 5610, og kun det innebygde internet programmet fungerer, opera mini får ikke kontakt med nettet, og heller ikke Google's Gmail program. Noen som har hatt samme problem ? Jeg har OneCall, og har lastet ned innstillingene deres, og satt den som standard i alle programmer, men fremdeles så fungerer det ikke. Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Er det noen som vet om det er mulig å justere skriftstørrelsen på 5610? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå