Gå til innhold

Databok me alt viktig innen data, se her alle. si meg alt dere kan

Anbefalte innlegg

hei:)

jeg holder på å lager en data bok til meg selv, er selv ikt student å er villig til å lære mye data.

å det er vanskelig å huske alt, derfor vill jeg lage en pc hjelpe bok til meg selv, med alt mulig innen data.

kan dere vær så snill å si alt viktig dere kan me data? alt mulig det hadde vært fint:) å det hadde hjelpt meg masse:)

håper på mange svar:) kan også gi dere boken visst dere er interissert når den er ferdig:)

håper på mange svar.

mvh ole:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å virke brysk tror jeg dette er et av de mest håpløse innleggende jeg har sett her på forumet.

"Data" som du sier er et uhorvelig stort fagfelt som strekker seg i fascinerende mange ulike retninger. Jeg tror at om du skal gjøre deg litt notater så bør du ta et og et område av gangen og ikke bite over hele kaken på en gang, da den vil sette seg fast i halsen din og du vil dø, eller ihvertfall vil nok interessen din dø litt bort. (Kom liksom ikke helt i mål med den kakeanalogien der).

Om du begynner med å fortelle litt hva du kan og hva du kunne tenke deg å lære litt mer om vil nok folk være behjelpelig med råd, forklaringer og henvisning til lesestoff. Men å lære seg alt om data gjennom posting på et forum er nok litt dødfødt.

Lenke til kommentar

Hei Ole,

jeg er ikke helt sikker på bedriftsforumene er helt riktig sted for posten din, og forspørselen er nok litt vel ambisiøs.

Jeg kan likevel forsøke å gi deg et par ledetråder i din søken. Et sted å begynne kan være å lese en bok om operativsystemer eller PC-maskinvare. Antagelig kan du finne mange spennende titler på ditt lokale bibliotek.

Her er noen bøker du kan se etter:

* Bli kjent med Windows XP

* Microsoft Windows XP: trinn for trinn

* Boken om Linux

* Familie PC-boka

* Maskinvare og operativsystemer

Lenke til kommentar

Du er nok nødt til og spesifisere akuratt hva du ønsker og lære, bare og kunne et operativ system er en historie i seg selv, så finnes det mange versioner av et operativsystem, og mange forskjellige operativsystem, så har man hardware, som også er en ganske omfatende del, nettverk, kjøling, alle programmeringspråk, om vi alle sammen skulle fortalt, hadde nok vi skrevet oss ihjel, og du lest deg ihjel, Du må nok prøve og spørre om noe spesifisert innen ett emne, eller noe spesielt du lurer på, hvist ikke må du google, og dem har nok svaret på alt, eller som nevnt tidligere lese bøker. Lykke til.

Lenke til kommentar

Alt viktig vil kan om data? Jeg regner med at de fleste kan fylle et par permer med informasjon om temaet med informasjon om alt fra hvordan LCD-skjermer virker til hvilken spenning det er i USB-kontakter til hva en attributt i XML er til de forskjellige objekttypene i JavaScript til hvordan du finner roten av et tall i calc.exe til hvordan du effektivt bruker en søkemotor til hvordan..

Det blir omtrent som å be en lege om å notere ned alt viktig innen medisin. Han vil sannsynligvis bare be deg lese de samme tekstene han har lært av og det gjør jeg også.

Her begynner informasjonseventyret ditt, ute på internett hvor alt av informasjon finnes; hva du skriver etter slashene er helt opp til deg:

http://

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...