Gå til innhold

striper rundt konturer

Anbefalte innlegg

Min nesten 2 år gamle 32" lcd-skjerm har i det siste begynt å få et rart bilde- type feks hvis det blir nærbilde av et ansikt så er det en grønn stripe som følger nesekonturen. Det virker også som om det er blir mere "støy" på skjermen- gråaktig flimring/snø.

Det er jo helt klart at noe er galt med skjermen, men hva kommer dette av? er det noe som jeg kan ta på garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjerm med min nye Tatung 32" MCHK. Jeg slår den av og på så er den tilbake til normal. Det forekommer ofte når jeg bytter hyppig mellom hdmi, vga, tv, osv... Jeg har ikke noen gode råd til deg på området... men jeg vil gjerne vite hva slags 32" du har? :)

Lenke til kommentar
Min nesten 2 år gamle 32" lcd-skjerm har i det siste begynt å få et rart bilde- type feks hvis det blir nærbilde av et ansikt så er det en grønn stripe som følger nesekonturen. Det virker også som om det er blir mere "støy" på skjermen- gråaktig flimring/snø.

Det er jo helt klart at noe er galt med skjermen, men hva kommer dette av? er det noe som jeg kan ta på garantien?

Nei, det er ikke helt klart at det er noe galt med skjermen, det høres ut som helt typiske resultater av dårlige analoge TV-signaler. Er det når du ser TV du har dette problemet, eller er det like ille når du ser DVD eller bruker PC eller spillkonsoll?

Hvis dette hovedsaklig gjelder på TV, ikke DVD etc:

Har du antenne på taket? Er den full av is eller snø, eller har den kommet ut av stilling, eller er kabelen gammel og dårlig? Er det trøbbel med senderen, har naboene også fått dårligere bilde?

Har du kabel-TV? Har naboene også fått dårligere bilde?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Høres jo rart ut at en Grønn stripe skal skyldes dårlige mottakerforhold...

Mulig det, men konturer langs neser eller andre ansiktstrekk vil ved dårlige mottakerforhold kunne se ut som en feit kontur i avvikende farge, grønn, rød eller nesten hvit, fargen på konturen kan variere.

Men poenget mitt var: Dersom man skal reklamere på noe slikt, så bør det første man gjør være å avklare om det kan skyldes dårlige TV-signaler, eller om det være noe feil ved TV-en. For det er det første spørsmålet selger vil stille, da selger selvsagt ønsker at feilen ligger et annet sted, og ikke ved apparatet som selger kan ha ansvar for å reparere eller bytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har hatt vår matsui inne til rep 2 ganger for tilsvarende feil. Det begynte med mørke prikker når det var oransje farger på skjermen, senere kom det grønne streker f.eks langs ansiktene på folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...