Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bør man bytte olje på merkeverksted?

aklla

Anbefalte innlegg

Det er snart 5000 siden siste oljeskift, med andre ord, på tide å bytte olje.

men bør jeg dra til BOS for å bytte dette, eller er det bare å stikke innom ett eller annet verksted å få de til å gjøre det?

tenker da mest på servicehefte og slikt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å ta oljeskift et annet sted en merke verksted. de skriver også olje skift inn i service boka.

5000 km, er det ikke litt tidlig med oljeskift. pleier jo å være fra 10 000 - 15 000 km

Men det skader jo ikke å ta vare på motoren sin heller.

:innocent:

Lenke til kommentar

da tar jeg den på ett berksted til en bekjent av meg.

vet det er ofte, men tar jeg godt vare på bilen min, så tar den godt vare på meg :)

det er en hyperaktiv liten jævel av motor jeg har også, så den trenger litt ekstra god behandling :)

jvc1986:

joda, problemet er at jeg må skru av 2 deler av karosseriet for å komme til oljefiltert, etter det er det fortsatt vanskelig.

og det er ikke bunnplugg på den, så det må pumpes ut samme vei som det kom inn.

jeg har skiftet olje på andre biler flere ganger før, så jeg vet at det vanligvis er lett..

Endret av aklla
Lenke til kommentar

jeg har skiftet olje på andre biler flere ganger før, så jeg vet at det vanligvis er lett..

Er moderne bilkonstruktører virkelig så hjernedøde at de konstruerer motorer uten avtappingsplugg?? :cry: Med disse sugeinnretningene med en mikroskopisk tynn slange man liksom skal stappe ned i peilepinnehullet får man jo aldri i livet med seg alt av slam og grums som legger seg i bunnpanna... :thumbdown:

Edit: skal selvsagt ikke være slam og grums i bunnpanna, men når bilen blir eldre, så blir det det likevel.. Alle bevegelige metalldeler slites, selv om det er minimalt, og disse partiklene vil legge seg på bunnen og bli der, med mindre de følger med i "dragsuget" når man tar ut pluggen...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Er moderne bilkonstruktører virkelig så hjernedøde at de konstruerer motorer uten avtappingsplugg?? :cry: Med disse sugeinnretningene med en mikroskopisk tynn slange man liksom skal stappe ned i peilepinnehullet får man jo aldri i livet med seg alt av slam og grums som legger seg i bunnpanna... :thumbdown:

det skal jo ikke være slam og grums i bunnpanna da...

men, ja, det er dumt at de ikke har det.

Mercedes som har laget motoren :(

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...