fro3fro3 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei. Vurderer å kjøpe nye Fabia stasjonsvogn, men lurer litt på hvor vanlig det er å prute på nybiler? Vet at man alltid kan prøve seg, men hva er sannsynligheten for at man får presset prisen? Mvh Frode. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har aldri kjøpt en ny bil, men har fått inntrykk fra noen rundt meg som har kjøpt at det går alltid an å jobbe litt med listeprisen, spesielt om man skal ha litt ekstrautstyr. En på kontoret mitt var nede, diskutrete med selger, fikk tilbud på mail med diverse ekstrautstyr. Han sendte mail tilbake med bilen og utstyret han var interessert i og skrev "så får du finne frem den snilleste kalkulatoren du har og se hvilket tall du kommer til". Personlig liker jeg lite å prute, selv om jeg ser fra folk som gjør det at det er mye penger å spare på det. Hvis jeg først skal gjøre det bruker jeg gjerne slike "formuleringer" som den over. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er jo fullt mulig å prute på alle slags varer/produkter, men det finnes nå en del som ikke vil (stivpinner) eller tør (redde for andre stivpinner ) sette ned prisen Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det kommer an på flere ting: * Biltype/-modell - noen modeller har 9 mnd venteliste. Her får forhandleren sannsynligvis solgt flere biler enn han klarer å levere, og er ikke avhengig av å være veldig ettergivende med kundene sine. * Markedet generelt - hvis det er tungt å få solgt biler er det lettere å få rabatt * Andre tilbud - Mange opererer med såkalte nettopriser, eller "ferdig prutet", eller rabatter på fabrikkmontert ekstrautstyr. Her er det kanskje mindre å hente * Ekstrautstyr - om det ikke er mulig å få rabatt på bilen kan man ofte få en god pris på tilleggsutstyr, felger, dekk osv. * Kjemi mellom selger og kjøper - Dette er absolutt et moment, noen prater lettere med hverandre enn andre, noen selgere er greiere enn andre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 det er ofte lettere å få med gratis dekk og ekstra-utstyr enn å senke prisen på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå