pulse Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ettersom en id i alle fall i mitt tilfelle aldri skal være negativ. Er det da like greit og velge at den skal være unsigned? Er heller ikke helt sikker på hva tallet bak INT faktisk endrer på, ettersom størrelsen defineres av tiny, small, medium osv, som forteller om hvor mange bytes det er. Stemmer det at INT(11) = -2147483648 -> 2147483647 mens INT(11) unsigned = 0 -> 4294967295 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hvis id-en aldri vil være negativ er det vel ingen grunn til å velge signed. Tallet "etter int" spesifiserer 0-er tallet får ved brukt av zerofill. Ja, en unsigned int vil gå fra 0 til 4 milliarder og noe. (2^32)-1 for å være eksakt. (Tror tallene dine skal stemme også) Red.: Tok litt feil ang. tallet "etter int". Det spesifiserer selvsagt ikke hvor stort tallet kan være. Endret 16. januar 2008 av Ernie Lenke til kommentar
pulse Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Tallet "etter int" spesifiserer 0-er tallet får ved brukt av zerofill. Aha, det vil si at: INT(1) INT(8) INT(13) INT(27) osv vil alle sammen være 0 -> ≈4 milliarder? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tallet "etter int" spesifiserer 0-er tallet får ved brukt av zerofill. Aha, det vil si at: INT(1) INT(8) INT(13) INT(27) osv vil alle sammen være 0 -> ≈4 milliarder? Mhm, forutsatt unsigned vel og merke. Lenke til kommentar
roac Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Ettersom en id i alle fall i mitt tilfelle aldri skal være negativ. Er det da like greit og velge at den skal være unsigned? Er heller ikke helt sikker på hva tallet bak INT faktisk endrer på, ettersom størrelsen defineres av tiny, small, medium osv, som forteller om hvor mange bytes det er. Stemmer det at INT(11) = -2147483648 -> 2147483647 mens INT(11) unsigned = 0 -> 4294967295 Såfremt du ikke skal ha mer enn ca 2 mrd IDer i bruk: Hvorfor bry seg? Det spiller overhodet ingen rolle, vediene lagres helt identisk, tar like stor plass, og det er ingen ytelsesmessige forskjeller. Det du kanskje burde se på er om du kan bruke en mindre datatype. Lenke til kommentar
pulse Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Såfremt du ikke skal ha mer enn ca 2 mrd IDer i bruk: Hvorfor bry seg? Det spiller overhodet ingen rolle, vediene lagres helt identisk, tar like stor plass, og det er ingen ytelsesmessige forskjeller. Det du kanskje burde se på er om du kan bruke en mindre datatype. 1. Jeg vil lære. 2. Det skader ikke og ha mer tilgjengelig ved og gjøre en god jobb i starten (dette gjelder vel også for tinyint, smallint osv regner jeg med?). 3. Om det er ytterlige forskjeller var også en del av spørsmålet. (Er det da like greit og velge at den skal være unsigned?) 4. Vet at man kan bruke mindre datatyper, og det spesifiserte jeg også i første post. Men helt riktig, Tror ikke jeg kommer til og trenge mer enn 2mrd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå