Gå til innhold

To gode venner

Lahamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel med et bilde som dette vil du aldri få et magisk resultat med etterbehandling. Bildet har sikkert en god familie-verdi, og jeg forstår den sentimentale verdien når jeg ser det, men bakgrunnen og bildeteknikken brukt bak bildet ødelegger det for meg. Når du tar bilder inne, er mitt råd å aldri peke blitsen på det du tar bildet av. Pek opp i taket, men du bruker vel intern blits? Slike bilder kan lønne seg å ta i studio, siden det er to forskjellige objektiver, og en singel blits kan skape skygger og ødelegge. Jeg foreslår å ta slike bilder ute i sterk sol, og bruke fra f/2,5 til f/4,5.

Lenke til kommentar
Skulle ønske bakgrunnen ikke hadde vært så rotete, jeg synes kjemien mellom dem kommer godt fram! -eller?
Kjemien er bra, og det hadde vært et absolutt brukbart bilde dersom bakgrunnen hadde vært ryddigere, helst helt nøytral. Med den bakgrunnen som er nå, blir det dessverre bare et ordinært album-bilde. Koselig å vise til besteforeldre og barnet selv når det blir litt eldre, men liten verdi utover det... Veldig lite å gjøre i etterbehandling også, selv om man kan gjøre mye, vil det aldri bli helt bra.
Lenke til kommentar

Ja, jeg har dessverre ikke skikkelig blitz.

Har prøvd å ta de med til et sted med litt mer nøytral bakgrunn siden, men en stk vilter hund og en stk vilter unge er ikke så lette å få posert slik man vil.. =/

Tenkte kanskje det kunne gå an å klippe dem ut og lime dem på en annen bakgrunn?

Jeg ser at bildene hvor ungen er fin er dårlig teknisk sett, og de som er teknisk har hun halve øyne eller et eller annet.. Tror det skal MYE jobb og øvelse til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...