Gå til innhold

Bygge ny PC - tilbakemeldinger på delevalg.

Anbefalte innlegg

God morgen.

Ettersom min gamle (les: veldig gamle) stasjonære PC tok kvelden for noen måneder siden, har jeg kommet inn på tanken om å kjøpe en komplett ny PC. Og siden man ikke blir rik av å være lærling, kjører jeg eco-mode (mest mulig for pengene). :p

PC-en skal være en typisk allrounder, men jeg vil ha muligheten til å fyre opp et spill når jeg føler for det uten å måtte kjøre det i 800x600. Den skal også brukes en del til musikkproduksjon.

The hardware:

Skjerm: Samsung SyncMaster 226BW

Kabinett: Antec Performance One P182

PSU: Corsair VX 550W

Hovedkort: ASUS Crosshair

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5200+ sokkel AM2

Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB x2

Skjermkort: XFX GeForce 8800 GT XXX

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA x2

Optisk: Samsung SH-S202H

Så, hvordan ser dette ut? :)

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God morgen.

Ettersom min gamle (les: veldig gamle) stasjonære PC tok kvelden for noen måneder siden, har jeg kommet inn på tanken om å kjøpe en komplett ny PC. Og siden man ikke blir rik av å være lærling, kjører jeg eco-mode (mest mulig for pengene). :p

PC-en skal være en typisk allrounder, men jeg vil ha muligheten til å fyre opp et spill når jeg føler for det uten å måtte kjøre det i 800x600. Den skal også brukes en del til musikkproduksjon.

The hardware:

Skjerm: Samsung SyncMaster 226BW

Kabinett: Antec Performance One P182

PSU: Corsair VX 550W

Hovedkort: ASUS Crosshair

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5200+ sokkel AM2

Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB x2

Skjermkort: XFX GeForce 8800 GT XXX

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA x2

Optisk: Samsung SH-S202H

Så, hvordan ser dette ut? :)

Det ser bra ut =)

liker stilen på kabinettet!

Ser du har valgt AMD prosessor. For tiden er det Intel som har forspranget,så hvis jeg får lov vil jeg kanskje anbefale det. Du kan jo se på e8400 som akkurat kom ut og koster ca 1500 kroner.

8800 = nydelig =) Ville kanskje gått for et gts kort med 512 mb ram ;)

Ellers kan du også se på Seagate Barracuda harddisk. 500gb 7200.11 med 32 mb cache ;)

Men oppsettet ser veldig bra ut!

Lenke til kommentar

Dyrt hovedkort i forhold til prisen på prosessoren... Sitter du og venter på B3(?)-revisjonen av Phenom?

Hadde nok selv også gått for et Intel-system i dag, og enten et nVidia 780i eller et P35/X38-hovedkort avhengig av om du vil ha mulighet for SLI eller Crossfire. Men kan jo være som nevnt over du vil ha Phenom.

Musikkprod. = behov for lydkort...eller?

Kjøp en brenner med SATA-tilkobling, feks Samsung SH-S203N/BEBN. Deilig å slippe brede PATA-kabler.

Dårlig deal å kjøpe overklokket 8800GT når man får overklokket 8800GTS 512MB billigere spør du meg. https://prisguiden.no/product.php?productId=86375

Lenke til kommentar

Det kommer som tidligere nevnt ann på om du vil ha mulighet for SLI eller Crossfire.

Hvis du skal ha SLI bør du gå for et nVidia 780i SLI-basert hovedkort, feks EVGA sitt (har lest at ASUS sitt P5N-T har litt problemer med Q6600).

Skal du ha Crossfire er det Intel X38-kort som er veien å gå (pga. 2 x PCI-Ex16). Anbefaler ASUS P5E som jeg har selv.

Klarer du deg (som de aller fleste) med et single-GPU er Intel P35 det beste valget. Her har Abit IP35 fått gode omtaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...