Eggbert Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde nettopp bestemt meg for å kjøpe Pentax K10D, de hadde en veldig bra pris på scandinavianphoto til 6495,- med kit-objektiv i går, men nå er visst lagerbeholdningen borte... Tror dere man har noen sjanse til å få tak i dette kameraet til en slik pris lenger? Ser det verserer rykter om at det kommer til å bli vanskeligere å få tak i og dyrere framover. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde nettopp bestemt meg for å kjøpe Pentax K10D, de hadde en veldig bra pris på scandinavianphoto til 6495,- med kit-objektiv i går, men nå er visst lagerbeholdningen borte...De har fremdeles Samsung GX-10 (samme kameraet med annen logo) på lager. Ellers har de K10D med 16-45 f/4 da. Lenke til kommentar
Eggbert Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde nettopp bestemt meg for å kjøpe Pentax K10D, de hadde en veldig bra pris på scandinavianphoto til 6495,- med kit-objektiv i går, men nå er visst lagerbeholdningen borte...De har fremdeles Samsung GX-10 (samme kameraet med annen logo) på lager. Ellers har de K10D med 16-45 f/4 da. Er prisen for 16-45 f/4 like god? Dvs. er det objektivet så mye bedre at det forsvarer prisforskjell på 2200,-? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er prisen for 16-45 f/4 like god? Dvs. er det objektivet så mye bedre at det forsvarer prisforskjell på 2200,-? Ettersom objektivet koster nesten 4.000,- i løs-salg, så vil jeg si at det er en god deal. Det er forøvrig et utmerket objektiv. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er prisen for 16-45 f/4 like god? Dvs. er det objektivet så mye bedre at det forsvarer prisforskjell på 2200,-?Ja, den er også svært god. Du kan klare å importere objektivet fra USA for den prisen, men i Norge har jeg ikke sett det til mindre enn 3400 kr (forøvrig også fra Scandinavian Photo). Det er klart bedre enn kit-objektivet. Ellers er ikke Samsung-varianten å forakte heller... Lenke til kommentar
Eggbert Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Ringte og hørte. Kameraene er visst fortsatt på Pentax sitt lager, så da skulle det være grei leveringstid likevel. Da blir det K10D på meg! :!: 18-55-linsa får duge til å bli kjent med kameraet, tenker jeg kjøper ny linse i utlandet til sommeren. Lenke til kommentar
Eggbert Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som tror det hadde vært bedre å vente på K20D (eller hva det skal hete)? Hvor må man i så fall vente før prisene på det faller til i nærheten av det K10D koster nå tro... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som tror det hadde vært bedre å vente på K20D (eller hva det skal hete)? Hvor må man i så fall vente før prisene på det faller til i nærheten av det K10D koster nå tro...Jeg ville ikke ventet, og du må nok regne med å vente et års tid før prisene er i nærheten av det de er nå for K10D. Bruk heller mellomlegget på optikk, får du mye mer igjen for... Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Noen som tror det hadde vært bedre å vente på K20D (eller hva det skal hete)? Hvor må man i så fall vente før prisene på det faller til i nærheten av det K10D koster nå tro... Antageligvis helt til K30D er like rundt hjørnet. Om du ikke vil vente på K40D da... Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Noen som tror det hadde vært bedre å vente på K20D (eller hva det skal hete)? Hvor må man i så fall vente før prisene på det faller til i nærheten av det K10D koster nå tro... Antageligvis helt til K30D er like rundt hjørnet. Om du ikke vil vente på K40D da... Eller K50D, eventuelt K60D Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Eller K50D, eventuelt K60D Neh, venter på K1D ;o) Lenke til kommentar
Eggbert Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ok ok, tok poenget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå