Gå til innhold

LG KU990 bryte abonoment/operatørlås

Anbefalte innlegg

Hei!

Chess selger LG KU990 til bare 349,- med ChessGoldXtra.

Det står at det koster 1500,- å bryte abonomentet pluss 250,- i adm. gebyr.

Da blir det totalt bare 2150,- for en telefon som koster fra 3800,- og oppover på andre nettbutikker uten abonement!!

1650 kroner spart! Kan det stemme?

Noe jeg har oversett?

Lett å bryte operatørlåsen etter jeg har bryti abonementet?

Telefonen

Priser

Endret av Danieluh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant det nå..

Forbrukerombudet har pålagt mobilbransjen å opplyse om faste kostnader.

Minste totalpris er prisen på telefonen pluss faste avgifter og månedsabonnement i avtaleperioden. Ringepris er ikke medregnet i prisene.

Ved kjøp av telefon med GoldXtra binder du deg til Chess i 12 måneder. For andre abonnement er det ingen bindingstid.

Ved kjøp av telefon med nedbetaling binder du deg til nedbetalingen i 12 måneder.

Det vil si at man kan bryte seg fra abonementsavtalen for 1500 + 250 kroner, men at man fortsatt er bundet til nedbetalingen?

Lenke til kommentar
Fant det nå..
Forbrukerombudet har pålagt mobilbransjen å opplyse om faste kostnader.

Minste totalpris er prisen på telefonen pluss faste avgifter og månedsabonnement i avtaleperioden. Ringepris er ikke medregnet i prisene.

Ved kjøp av telefon med GoldXtra binder du deg til Chess i 12 måneder. For andre abonnement er det ingen bindingstid.

Ved kjøp av telefon med nedbetaling binder du deg til nedbetalingen i 12 måneder.

Det vil si at man kan bryte seg fra abonementsavtalen for 1500 + 250 kroner, men at man fortsatt er bundet til nedbetalingen?

ja det stemmer! min tilfelle: jeg fikk beskjed kostet 1500 brudd + 250 kr adm. gebyr å si opp chessgoldextra. ingenting annet ble fortalt. Noen uker etterpå fikk jeg epost faktura på nesten 3600 kr! altså 1500+250 og 149 a 12 mnd!!!!!!!! jeg klagde inn saken til chess reklamasjon sa dette var dårlig informasjon fra kundeservice osv. men nytter ikke. så billigere nesten bare å ha det i 12 mnd. betale på det. enn å si opp hele driten. egentlig ikke noe bra deal med chessgoldextra. ikke noe særlig bra subsidering på de nyere mobiler allikevel.

Lenke til kommentar

Da får jeg vel kjøpe den i vanlig nettbutikk da.. ;)

Gidder ikke styre med såntno for å spare 300 kroner på å kjøpe med SuperTalk og bryte opp, særlig ikke når jeg akkurat har bestillt OneCall og ikke fått abo'et enda en gang.. :p

Hvis ingen veit om en med mer subside?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...