Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kabinett (fokus på lite støy)

Anbefalte innlegg

Det viktigste er støynivået. Er ute etter noe som er praktisk talt lydløst. Det er mye viktigere for meg at kabinettet ikke lager en eneste lyd enn at det kjøler eksepsjonelt bra. Det kabinettet jeg har hatt de siste to årene kjøler svært dårlig, men jeg kjører min e6600 på 2.9ghz 24/7 og aldri hatt noen problemer med hardwaren, så det er godt nok for meg.

Kabinettet må ikke være mindre enn det jeg har nå: 19 cm x 43 cm x 43 cm.

Har en Bitspower Silent Storm cpu-vifte som lager svært lite lyd, og en MIST 500w strømforsyning som også er tilfredsstillende.

Vifta på mitt 8800 GTX lager kanskje noe støy, men har ikke planer om å bytte ut denne.

Det mest irriterende er lyder fra diskene mine som forplanter seg i kabinettet.

Mitt kabinett.

Diskene er skrudd fast direkte til diskholderne, og siden kabinettet verken er tungt eller av god kvalitet på andre måter, så høres maskinen min ut som min gamle 486 til tider. Skal derfor teste ut o-ring-oppsettet som vist i denne tråden.

Da gjenstår det bare å finne et kabinett som er passe stort, har ok kjøling og som er så godt som lydløst. Tips? Finnes et slikt til under 1000-lappen?

Endret av questra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Antec P182 i ca 2 uker og er veldig fornøyd. Jeg har en Barracuda 250GB og jeg kan høre at den knattrer når det skjer noe. Det er langt ifra høyt, og slettes ikke plagsomt.

Jeg er veldig ekstremt sensitiv til støy, og har gjort mitt ypperste for å kjøre ett oppsett som er stille. Så selv om jeg hører harddisken min, så er det altså veldig svakt, og jeg må faktisk lytte aktivt, legge øret under pulten, eller se på harddisklyset for å se om harddisken jobber. Det har jeg aldri måttet gjøre med andre kabinetter. Det er et sikkert kjøp.

Siden kjøling ikke er ett nøkkelord for deg trenger du ikke tenke på andre vifter. Men hvis du senere skulle få behov for det, kan viftene byttes ut med noen som er mer støysvake på høyere hastigheter. Silentpc review har testet SE-utgaven. Det eneste forskjellen er utseendet, så alt som står i testen gjelder. test av kabinettet

Lenke til kommentar

ja det er ganske stille. jeg har 830 selv fult av mist vifter og støynivået er overraskende lavt.

monterte også opp en 831 stacker for en kamerat for et par uker sia og orginal viftene er ganske stille de også.

vil anbefale kassa på det varmeste og skulle viftene bråke for mue så er det ingenting i veien for å kjøpe en viftestyring :)

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke noe kamera for øyeblikket. Skal se om jeg får gjort det etter hvert, selv om det strengt tatt ikke er noe spesielt med oppsettet mitt. Eneste morsomme er at det ene "rotorbladet" på cpu-vifta brakk tvers av etter et lite sammenstøt med den tjukkeste strømkabelen. Dette skjedde da jeg åpnet den ene kabinettveggen. Vifta begynte å lage en voldsom flakke-lyd, hørtes ut som et helikopter. Så da var det fram med min elektriske limpistol og feste det på igjen. Vifta er nå lydløs igjen og sørger for stabil temperatur på cpu :)

Endret av questra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...