Brugle Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 I pc min så er det helt klart strømforsynings vifta som bråker mest. Så jeg lurte på om det var mulig og vann kjøle denne. Eller kan bare ta bort vifta?? Lenke til kommentar
DeepMoon Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Du kan forsåvidt ta bort vifta om du ikke presser PSU'en, men hvis du drar endel effekt av den.. TA UT VIFTA UANSETT. oh yeas baby. vannkjøling i PSUen funker bra så lenge du ikke har vann som lekker. jeg har ett skjermkort som ruster på grunn av lekkasje der. men Vann i strømforsyninga funker kjempe.. IKKE EN LYD. eneste HDDene som bråker nå.. hmm skal fikse det å men det var ikke topicen her Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 18. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2001 Dette prøvde jeg og så fikk jeg sånne merklige reboots. Merklig takk for det rådet.. Har fått en venn av meg til å lage en blokk som jeg skal feste til kjøleribbene på strømforsyningen. Håper jeg kan koble av vifta da... Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Burgle: Hadde det problemet sjøl jeg, så jeg kjøpte den mest stillegående 80x80 Pabst vifta de hadde på Microplex og satt inn i PSU'en i steden. Nå hører jeg ingenting fra PSU'n lenger. Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 22. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2001 Orker ikke vifter holder meg til vannet mitt jeg og kaster det jeg har fra før. Lenke til kommentar
atco Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Quote: On 2001-10-22 00:22, bluescreen skrev:Burgle:Hadde det problemet sjøl jeg, så jeg kjøpte den mest stillegående 80x80 Pabst vifta de hadde på Microplex og satt inn i PSU'en i steden. Nå hører jeg ingenting fra PSU'n lenger. Hva slags PSU har du (type/watt), og er det den 1500rpm. Pabsten du bruker? Hva slags CPU? Er inne på samme tanken til mitt 300W, er bare usikker på om den vifta gir nok. Har nå Alpha 8045, med stillegående Pabst fra Microplex til CPU, så det er bare PSU som bråker nå Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Er du fornøyd med Alpha ribba? Er den nevneverdig bedre enn TaiSol CGK760 med samme vifte? må legge til at jeg ikke har lest test av alpha ribba og at det er derfor jeg spør... DrErling Lenke til kommentar
atco Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Har ikke noen erfaring med Taisol, men kan i allefall si at Alphaen med denne vifta på "halv fart", kjøler CPU'en min rundt 5-8c lavere enn Coolermaster (1.4 godjent), med vesentlig lavere støy. Ut i fra de sammenlignings tester jeg har sett tviler jeg på at Taisol vil kjøle like bra med såvidt lav viftehastighet, men igjen dette er en helt subjektiv vurdering. Legger også til at min erfaring er at hvis du ikke får bra med luft inn i kabinettet, så vil CPU temp bli høy ,nærsagt uansett p.g.a heat build-up. Å sammenligne en kjøler i kabinetter med stor forskjell i luft gjennom strømning blir litt som å sammenligne epler og pærer IMHO :wink: Lenke til kommentar
knutjoha Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Jeg har planer om å vannavkjøle PSUen min i mitt Aopen HQ45! Inni er det 2 ribber, så jeg tenkte å legge et kobberrør inn inntil av den ene ribba, så snur røret inni PSU, og på vei ut igjen ligger den inntil den andre ribba! Skjønte noen den?? Nokså smart løsning tenkte jeg for mitt bruk.... En PSU trenger ikke allverden av kjøling!!!! Knut Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Har samme kabinett og har vannkjølt strømforsyningen allerede med plastledningene som skal til CPU´en det holdt i masse vis. Skjønte du det. Ikke kjøp dyre kobberrør bare plast holder. Dessuten blir det drit varmt CPU´en økte med grader..... Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Quote: On 2001-10-24 18:21, atco skrev:Hva slags PSU har du (type/watt), og er det den 1500rpm. Pabsten du bruker? Hva slags CPU?Er inne på samme tanken til mitt 300W, er bare usikker på om den vifta gir nok. Har nå Alpha 8045, med stillegående Pabst fra Microplex til CPU, så det er bare PSU som bråker nå Har CWT 300W fra Microplex. Trur det var den 1500RPM-pabsten jeg bruker, eller så va det den som er hakket raskere. Funker fett hos meg, ingen ustabiliteter av noe slag. Men om du får samme resultat aner jeg ikke! Det kommer ann på hvor bra PSU'et ditt er, og hva slags utstyr du har kobla på. Sjøl har jeg en IBM 40GB disk, et GF2 GTS, cd-rom, cd-brenner, lydkort og nettverkskort, pluss 4 kabinettvifter, og en P3 550@825 (kjølt med en "Titan Orb" eller no) [ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2001-12-18 22:01 ] Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Spørsmål: Hva skjer HVIS PSU'et får det for varmt?? Har skjønt at man kan få reboots og sånt, men hva hvis det går veldig ille og noen av de dingsene (husker ikke hva de heter) blir så varme at de eksploderer? Blir det kun PSU'et som må kjøpes nytt da, eller kan HK og CPU + alt annet bli drept? Tenkte på å kjøre vifta i mitt PSU (300W) på 5 volt. Den kjører vanligvis på det, og da er alt bare fryd, hører den nesten ikke. Men når jeg belaster det hardt (hard overklokking og spill), så begynner den å bråke no så inni &%¤&%#! Har vannkjølt alt annet mest pga at jeg ble lei av bråket fra viftene, så det er litt irriterende at jeg ikke kan overklokke så mye jeg vil uten at det bråker no sinnsykt... :þ Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Jeg var med på en eksplosjon i et par kondensatorer i strømforsyningen. Det var bare denne som ble skadet, men man kan jo riskere at andre komponenter også tar skade. Det sitter jo sikkert noe sikringer der som skal redde maskinen dersom strømforsyningen ryker. Kristian Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Quote: Er du fornøyd med Alpha ribba? Er den nevneverdig bedre enn TaiSol CGK760 med samme vifte? Har hatt både Taisolen og Alphaen. Ingen tvil om at Alphaen er mye bedre. Å sette på samme vifte på Taisolen og Alphaen er ikke noe du gjør da Taisolen er lagd for 60mm vifter, mens Alphaen er lagd for 80mm vifter. Dog, med fanadapter på Taisolen og samme vifte var Alphaen klart bedre for min Duron800. Uten vifte på ribba så klarer Alphaen seg faktisk helt ok. På Taisolen ble jeg litt redd da idle tempen ble 65grader, men jeg prøvde aldri å kjøre maskina så lenge uten vifte med Taisolen. Alphaen holdt CPUen i flere dager uten vifte. Tror jeg husker at jeg aldri så max tempen over 62 grader(det var etter laang tid med stress test). Er veldig fornøyd med alphaen min jeg med unntak av at jeg har klart å lagd et STORT hakk rett der hvor coren er. Det greide jeg med en annen Taisol også, er ikke jeg flink ? :wink: _________________ IK Start 4 ever :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-12-20 17:56 ] Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Quote: On 2001-10-26 14:18, Brugle skrev:Har samme kabinett og har vannkjølt strømforsyningen allerede med plastledningene som skal til CPU´en det holdt i masse vis.Skjønte du det. Ikke kjøp dyre kobberrør bare plast holder. Dessuten blir det drit varmt CPU´en økte med grader..... Bare plast holder ? Sludder. Plast herders av vannet og vil bli med tiden hard. Kobber rør holder så lenge du lever, men det krever med fingerferdighet og arbeid skal du legge dem. Koster ikke allverden heller. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Er vel ikke noe krise å vannkjøle psu eller senke spenninga, bare man holder et øye med temperaturer og lekasjer. (Som man alltid må inni en pc uansett) Forresten heter papst ikke pabst så vidt jeg vet ;=) Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Kan man altså ikke vannavkjøle Strømforsyninga, eller er det noen her som har ide på hvordan det kan gjøres?? Hvis så, ikke nøl med og fortell hvordan.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå