Laktampe Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Godkveld! Nå vet jeg ikke om denne fortjener en egen tråd, og det finnes sikkert mange lignende tråder her. Men det får da bare være slik. Ja, i juni reiser jeg og noen kamerater til Gran Canaria - Puerto Rico, etter litt frem og tilbake om hvilket hotell vi skulle velge kom vi frem til 3+ hotellet "Miami" (Ligger rett til høyere for stranden når du ser mot land). Jeg har sett flere panorama bilder og "vanlige" bilder av hotellet og har lest litt om det på "Ving" sin side. Men skulle gjerne fått vite litt mer. Så da rett på sak; Noen som har noen erfaring med hotellet, enten om du selv har vært der eller hørt om det fra andre. Er ikke så kresen på hotell egentlig, men vil ikke bo et sted som er et skikkelig høl. Miami hotel Takker for alle svar =) Endret 16. januar 2008 av Crom-Ag3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvilken by i Puerto Rico skal dere til? Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Ops, la meg rette på det. Vi skal til "Puerto Rico - Gran Canaria", glemte helt at Puerto Rico også er et eget land Lenke til kommentar
embark Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har ikke bodd på det aktuelle hotellet, men må bare si at Puerto Rico er en pen by. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Har hørt mye bra om stede Hva er det å gjøre der? Har selvfølgelig lest litt rundt, men deres meninger (altså dere som har vært på ferie der) stoler jeg mye mer på enn noe tull fra resiselskapene. Endret 16. januar 2008 av Crom-Ag3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kjenner ikke akkurat det hotellet, men mener det ligger ganske nært hovedveien gjennom byen med medfølgende støy. Mener også at hotellet er orientert mot vest og litt nordover som gjør at man kun ser over til hotellene som ligger på den "riktige" siden av dalen. Værmessig er byen garantert sol året rundt. Endel nordmenn i området med medfølgende "harrytilbud". Det er fint å gå kyststien til Amadores eller ta båt til Mogan. Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei! Vet ikke noe om hotellet, men fant et bilde fra en tur jeg var på i 2005 som viser hvor det ligger. Jeg bodde på Montebello på andre siden av dalen. Se litt til høyre for midten av bildet, der er den gule veggen på hotellet. Kort vei til stranda og en grei matbutikk like ved. Kjøpesenteret er også i umiddelbar nærhet. Anbefaler å leie en bil og kjøre rundt på øya, den har ufattelig mye mer å by på enn Puerto Rico, som kun består av turister. Anbefaler også en tur eller to til Las Palmas, bussen koster slikk og ingenting og går fra holdeplass rett i nærheten av kjøpesenteret. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Derja, tusentakk! Akkurat et slikt bilde jeg så etter. Må nok ta oss en liten road trip på øya ja, men hvordan er "Puerto Rico" stranden? fint å bade der, eller er det mye steiner og tull i vannet? Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Stranda i Puerto Rico er veldig bra, fin sand og ganske grunt. På stranda finner du også barer og mindre spisesteder for å innta en sandwich eller noe lunsj. Anbefaler også Amadores-stranden som ligger en 20-30 minutters spasertur unna. Puerto Rico er veldig turistifisert, men det gjør jo at du finner det du trenger der. Men vær obs på at det er en del slitsomme gateselgere der på kveldstid, og da spesielt afrikanere som selger klokker, juggel, dvder og ikke minst knark. Road trip anbefales virkelig, det var noe av det beste med hele turen synes jeg. Vi kjørte i nesten 7 timer, og ikke visste jeg at denne øya var så spektakulær. Vær obs om noen blir lett bilsjuk, for her er det mange svinger! Spesielt oppe i fjellet. Var litt uggen på slutten... Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Hehe, kan tenkte meg det er mange afrikanere der som selger litt av hvert ja. Men hvordan er prisene på billeie? Tenkte kansje å leie noen 125cc =) Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Det kostet oss ca 35 euro for å leie en hyundai accent eller hva de heter, med forsikring. Veldig OK priser og biler i god stand om man bruker en seriøs utleier. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Det høres ut som en grei pris. Og det er vel en 5 seter så det passer perfekt for oss. Noen gode shopping sentere eller pub/barer vi bør sjekke ut? Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Shoppingen er stusslig i Puerto Rico, men anbefaler en tur eller to til Las Palmas. Her er det mange butikker og litt liv. Prisene er ikke veldig gode, ihvertfall ikke på klær og elektronikk som var det jeg så mest på. Men det er jo litt spennende å gå rundt å se litt, og ikke minst kjøpe seg noe som man ikke får tak i i Norge. Og utvalget er bedre for oss som kommer fra et lite sted i Norge. Fant vel ingen favoritt på pubfronten, men disse er det plenty av ihvertfall. Om kvelden omformes kjøpesenteret i Puerto Rico til restaurant og pub-område, her er det bare å følge lyden for å finne veien til diskotekene. Det kryr av innkastere og da særlig i 2. etasje på kjøpesenteret. Ellers så er det vel Playa del Ingles som er stedet for en skikkelig rotbløyte, dit er det vel ca 15 min i taxi/buss. Det er forresten mulig å få seg veldig billige måltider rett ved hovedinngangen på kjøpesenteret. Tror jeg betalte 6-7 euro for en diger middag, helt OK mat. Lenke til kommentar
marenmor1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Godkveld! Nå vet jeg ikke om denne fortjener en egen tråd, og det finnes sikkert mange lignende tråder her. Men det får da bare være slik. Ja, i juni reiser jeg og noen kamerater til Gran Canaria - Puerto Rico, etter litt frem og tilbake om hvilket hotell vi skulle velge kom vi frem til 3+ hotellet "Miami" (Ligger rett til høyere for stranden når du ser mot land). Jeg har sett flere panorama bilder og "vanlige" bilder av hotellet og har lest litt om det på "Ving" sin side. Men skulle gjerne fått vite litt mer. Så da rett på sak; Noen som har noen erfaring med hotellet, enten om du selv har vært der eller hørt om det fra andre. Er ikke så kresen på hotell egentlig, men vil ikke bo et sted som er et skikkelig høl. Miami hotel Takker for alle svar =) Heihei! Nå vil jeg bare begynne med å kommentere at nei, Puerto Rico er IKKE en pen by, da har man ikke sett mye pent i verden:-p Jeg har bodd på Gran Canaria i to år, i Puerto Rico, og ifjor bodde jeg i naboblokka til Miami. Har også hatt ferie på Miami tre ganger. Miami er kjempedigg hotell for prisen. Det er basseng der, det er ganske rolig selv om det ligger ved veien og det er vakter der for sikkerheten. Det er rett ved stranda, rett ved matbutikker, og rett ved utelivet og restaurantene. Den BESTE restauranten ligger på Puerto Rico-senteret og heter San Miguel. Prøv det én gang og du kommer til å gå der hver dag! Kjempebillig og alltid like bra mat (OG service!). Sitter selv og skal bestille meg en uke på Miami nå Lenke til kommentar
marenmor1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det høres ut som en grei pris. Og det er vel en 5 seter så det passer perfekt for oss. Noen gode shopping sentere eller pub/barer vi bør sjekke ut? Skal du leie bil så ta buss/taxi til Pata La Vaca og lei i den forretningen som ligger ved siden av Paradise Pizza (beste pizza ever by the way). Utesteder er det mye å velge i. Hooters er veldig hyggelig, det er en liten bar med utrolig hyggelige eiere som er engelske. Der har de de beste drinkene! Valhal er også koselig for det er norsk, men dere som skal på ferie leter vel kanskje ikke etter norske ting, hehe. Så er det Sinatra, som har det billigste drikket, både sprit og øl, sykt lave priser. Og selv om det bare er en bar er det skikkelig partyliv der i helgene, ofte også på hverdagene. Ved siden av der igjen ligger Sugar, det er en cocktail bar som er bra. Og ikke vær redde for å menge dere med spanjolene, for det er der de er det skjer. Ikke der turistene er. Og etter disse er stengt så gå ned i kjelleren på dette store senteret og gå på Joker, nattklubben som stenger kl. 7-8 om morgenen. Det er to shoppingsenter som er bra. Det ene ligger i Vecindario og heter Atlantico, dit kan man ta buss eller taxi, buss er så klart billigst. Også ligger det et i Las Palmas som heter Las Arenas, DER er det gøy å shoppe :-D Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk "marenmor1"! Det var akkurat slik informasjon jeg letet etter. Vi skal helt klart ta oss en tur på de stedene du anbefaler Lenke til kommentar
marenmor1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk "marenmor1"! Det var akkurat slik informasjon jeg letet etter.Vi skal helt klart ta oss en tur på de stedene du anbefaler Bare hyggelig Og en ting til, hehe, hotellet ligger jo rett ved Puerto Rico stranda, men anbefaler å heller bruke Anfi eller Amadores, mye bedre strender, finere, volleyball, vannleker og andre aktiviteter ;-) Tar bare noen minutter å dra dit så det er verdt det! Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 amadores og anfi del mar strendene er definitivt bedre enn hovedstranda i puerto rico. Lenke til kommentar
MittParadoX Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Er på 3dje uka her nede nå. og som nevnt Anfi Del Mar er en knall go strand og være på. Anfi Del Mar liker du fisking anbefaler jeg dette www.marlincanariasportfishing.com/videos.php holder til i Puerto Rico Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Da var jeg hjemme fra Puerto Rico etter 2 uker, og jeg savner stedet allerede. Konstant sol og varme, billige butikker med masse utvalg, mange restauranter og bare det å slappe av er noe av det jeg savner. Vi havnet i de "nye" Miami leilighetene og det var en lettelse. Var kun 8 leiligheter og få folk. Vi var mest på molo'en på puerto rico stranden og solte oss også var vi en del i basenge på miami, også var vi noen ganger på Amadores stranden og "vekket barnet i oss" på Aquaparken (eller hva den heter). Vi gikk også en kjempefin strandtur fra Playa til Maspalomas. Også var en liten tur innom Carrefour. Var på Restauranten San Miguel og marenmor1 hadde helt rett. God mat, god pris og god service. Jeg hadde gått tom for røyk, så jeg spurte en servitør om de hadde en røykmaskin (Som jeg også savner), de hadde ikke det, men han sa at netto hadde og hvis jeg kjappet meg rakk jeg å kjøpe før det stengte. Jeg rakk det akkurat ikke og gikk å satt meg ved borde mitt. 1 min senere kommer servitøren med en sigarett til meg Spania vant jo også EM når vi var der nede, det var ganske gøy. Kort oppsumert så var dette en knallbra ferie jeg kommer til å huske resten av livet. Takk for alle svar. Endret 12. juli 2008 av Crom-Ag3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå