candymann Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hello! Jeg har 2x maxtor D740X 40gb hdd fra för og nu har jeg kjöpt en maxtor diamondmax plus 9 120gb (8mb cache) hdd. Hovedkort asus a7v8x, har også cd-brenner og dvd-rom. Hvordan ska jeg sette opp harddiskene? 1. ska jeg kjöre 2x 40gb hdd i raid som master og ha 120gb hdd som slave eller 2. ska jeg ha 120gb som master og 2x 40gb som slave? I alternativ 2 trenger jeg en ide- controller, ikke sant? Har bare 4 ide-plasser, tror jeg. Vad er det beste alternativet? Tips mottages gjerne.... Takk Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Du har jo 5 ide-enheter og fire ide-porter, og det går jo ikke. Selg en av de små harddiskene eller kjøp kontrollerkort. Jeg ville solgt begge - du får sikkert 4-500 kr for dem, og kan kjøpe ny 80gb for pengene du får inn. Master/slave-settings har ingen verdens ting å si, tror jeg. Sett alt på cable select og plugg det inn der det er plass. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Men på asus hovedkortet finns det også en raid port i tilegg, eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå