numbnut Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) kan noen hjelpe meg å få til slik at jeg kan kjøre en applikasjon på maskinen hjemme (windows server 2000) på min laptop når jeg er borte hjemmefra??? ((( jeg betaler gjerne for hjelp... send PM ))) Endret 29. januar 2008 av gtbikes Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvis du har kontroll over routeren din hjemme så kan du åpne porter slik at du kan logge deg på serveren din fra hvor som helst ved hjelp av remote desktop. Du må selvsagt og slå på remote desktop på serveren din. Om du ikke vet hvordan man gjør dette er "hvordan åpner jeg porter" et av de meste stilte spørsmålene på denne delen av forumet, så du finner nok en del forklaringer du kan prøve deg på. Hvis ikke må du legge ut litt informasjon om nettleverandøren din og hvilken router du har, så hjelper sikkert folk deg. Det står ofte informasjon om dette på hjemmesidene til nettleverandøren din også. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 kanskje jeg skal rafinere spørsmålet mitt.. laget en server på kontoret, er kun 1 ansatt..meg, med MS home server. den står på en Dlink 635 router som står på ett adslmodem. jeg trenger å kjøre Mamut enterprise hjemmefra som er installert på serveren. hjemme har jeg en slepbar pc som jeg jobber på og som står på ett Xyxel routermodem (levert av Telenor).. Når jeg snakker med Mamut sier de "det er bare å sette opp en terminalserver...." ....hva, hvem og hvordan får jeg det til?? er VPN en mulighet? mange slags takk.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 logmein.com er en enkel måte å få tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå