Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har perioder hvor jeg er ganske bevisst på at jeg drømmer, og hvor jeg hver natt er i stand til dette. Har ikke kunnet styre den per se, dog. Vært drømmeløs en stund. :(

 

Såvidt jeg vet, så er man ikke drømmeløs, men man bare husker ikke alltid drømmene, eller? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

vil ikke ld virke inn på søvnkvaliteten. at hvis du kan styre det du drømmer er du mer bevist enn at du ikke kan gjøre det?

 

Hvis man kan styre drømmen sin, kan jeg da gjennomgå alt jeg leste dagen før i en bok, i drømmen og lære meg det enda bedre? Eventuelt løse en oppgave jeg ikke fikk til i våken tilstand?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Da har jeg også hatt LD flere ganger uten å være klar over det.

 

En gang styrta jeg med fly, jeg visste det var en drøm så jeg måtte se hva som skjedde etterpå men da ble alt hvitt og jeg våkna. Ellers ble jeg skutt her om dagen (natten) da å ble det hvitt å jeg våkna..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mange ganger på å komme i LD transe for å kalle det... Har vel vært altfor sløv på konsetrasjonen siden jeg ikke har fått det til.

Jeg prøvd å telle fra 1 og videre, prøvd å ha armen aktiv. satt den loddrett, beregna at jeg fikk en på trynet hvis den datt, men det skjedde aldri. Når jeg telte så datt jeg ut og sovna.... :wallbash:

 

Noen som har ett eller annet som kan hjelpe meg med å få LD?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

jeg har en del erfaring med bevisst drømming, og min erfaring er at man trenger fremkalle søvnparalyse for å få til bevisst drømming, det vil si evnen til å lamme kroppen muskler (dette er faktisk noe skjer hver natt uansett, bare i motsatt rekkefølge enn når man vil fremkalle det selv) - og Det er nøkkelen til bevisst drømming. det er flere steg også, men dette er et must. å bare legge seg en natt, og så ha en drøm hvor man drømmer at man er våken, er IKKE en bevisst drøm - det er bare en litt uvanlig drøm.

 

mer om dette skal vi diskutere i kveld fra klokken 20:00 og utover: www.daftkids.net

 

:)

Endret av Wassabi
Lenke til kommentar

vil ikke ld virke inn på søvnkvaliteten. at hvis du kan styre det du drømmer er du mer bevist enn at du ikke kan gjøre det?

 

Hvis man kan styre drømmen sin, kan jeg da gjennomgå alt jeg leste dagen før i en bok, i drømmen og lære meg det enda bedre? Eventuelt løse en oppgave jeg ikke fikk til i våken tilstand?

 

Du skal faktisk kunne det ja. Man kan lære og lese om ting når man har LD, og da huske dette når man er våken.

Står mye om dette i en bok eg har om LD.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mange ganger på å komme i LD transe for å kalle det... Har vel vært altfor sløv på konsetrasjonen siden jeg ikke har fått det til.

Jeg prøvd å telle fra 1 og videre, prøvd å ha armen aktiv. satt den loddrett, beregna at jeg fikk en på trynet hvis den datt, men det skjedde aldri. Når jeg telte så datt jeg ut og sovna.... :wallbash:

 

Noen som har ett eller annet som kan hjelpe meg med å få LD?

http://www.wikihow.com/Lucid-Dream

 

burde hjelpe deg.

Lenke til kommentar

vil ikke ld virke inn på søvnkvaliteten. at hvis du kan styre det du drømmer er du mer bevist enn at du ikke kan gjøre det?

 

Hvis man kan styre drømmen sin, kan jeg da gjennomgå alt jeg leste dagen før i en bok, i drømmen og lære meg det enda bedre? Eventuelt løse en oppgave jeg ikke fikk til i våken tilstand?

 

Du skal faktisk kunne det ja. Man kan lære og lese om ting når man har LD, og da huske dette når man er våken.

Står mye om dette i en bok eg har om LD.

 

du er helt på bærtur. å sovne vanlig og så ha en drøm hvor man drømmer at man er våken, er IKKE en bevisst drøm - det er bare en litt uvanlig drøm. for ekte bevisst drømming må søvnparalyse til.. man sovner altså ikke.

Lenke til kommentar

Søvnparalyse er noe av det j*vligste jeg har opplevd. Anbefales ikke.

 

Du får en helt sinnsyk panikkfølelse, og jeg spesielt, som er klaustrofobisk følte meg helt fanget.

 

 

Ja, utrolig ubehaglig følelse. Når man er paralysert så føles det ut som om tiden står stille. Panikk, angst og redsell til de grader! Er ikke akkuart sånn at jeg har lyst til å oppleve det igjen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...