Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

Dette hørest vel litt for utrolig ut til å være sant? Betyr dette at jeg etter å ha innsett at jeg drømmer, kan stikke hjem å hente mastercardet til far, ta turen til Møller å kjøpe en ML 63 AMG, kjøre litt rundt før jeg tar turen til skolen og jentegarderoben hvor jeg plukker ut de jentene jeg måtte ville ha ... Og alt dette uten å få stress for det? Jippi :!:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg våkner faktisk hver natt av at jeg tenker "dette er jo en drøm" og jeg driver ikke med LD en gang (men kanskje jeg skal prøve litt).

 

I dag hadde jeg en rar drøm om at jeg var i en seilbåt, men denne båten begynte plutselig å kjøre på land og så hoppe utfor et stup og så lande nedi et tropisk paradis, men så tenkte jeg at det bare var en drøm og jeg våknet, sånnt skjer en del. Og når jeg våkner sånn så husker jeg hele drømmen.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på med Lucid Dreaming er hvordan folkene i drømmen din reagerer på handlingene dine? Teoretisk sett vis du får full kontroll på Lucid Dreaming kan du kontrolere hele drømme verden din? alla Neo Matrix bare i ennå større grad? En annen ting er at noen ganger i drømmene mine er jeg en annen person en meg selv eller det er som jeg svever på siden å ser drømmen min utspiller seg. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne hvordan Lucid Dreaming skal fungere hvordan du skal klarer å få alle folkene i drømme verdnen din til å regere på de valgene du tar? Hvordan du skal klarer å få den personen til å ligge med deg, hvordan du skal få kjøpt den pistolen? Blir nesten for stort for den lille hjernen min dette her.

 

 

Noen som kan poste en guide på hvordan jeg skal få det til? Har vel blitt postet før men orker ikke å lete gjennom alt.

En ting til på slutt har noen noen tips på hvordan jeg skal få større sjanse på å starte drømmen fra et bestemt sted altså starte drømmen min i Roma, har veldig lyst å ha en drøm i New York.

Lenke til kommentar

Lucid dreaming er hysterisk fett. :) Drømmedagbøker og sånn kommer jeg nok ikke til å begynne å skrive, men sånne enkle metoder som på Tragisk.com og Finger induced LD er ting som ikke er så stress kanskje jeg skal begynne så smått med. Forutser at jeg skal bli oppe en stund i natt og bli ekstremt trøtt, så en liten FILD kan godt tenkes jeg prøver meg på. :)

Lenke til kommentar

Drømmer er spennende! Gleder meg til jeg skal sove, for jeg vet at jeg drømmer hver natt. Vel, det sies at alle drømmer om natten, men ikke alle mener de husker drømmene. Dermed påstår de at de ikke drømmer.

 

Hmm, dette er vel tredje tråden jeg skriver i som handler om dette særdeles spennende emnet. Legger ved en post jeg skrev etter en mulig lucid drøm:

"Yes! I dag tror jeg faktisk at jeg opplevde en lucid drøm. Jeg lå iallfall i sengen i dag morges og var overraskende oppegående da jeg drømte. Jeg husker drømmen ganske godt. Det som var så merkelig, var at jeg etter hvert begynte å kjenne at jeg lå i sengen, og da ble jeg faktisk veldig fokusert på å fortsette drømmen uten å våkne. Så jeg ignorerte alle lyder fra soveromsvinduet og var tilsynelatende fremdeles i drømmen. Jeg følte faktisk at jeg etter hvert styrte innholdet i drømmen. Kom meg dessverre aldri på tivoli, da. Og det ble dårlig med flyturer i natt. Huh..men så ble jeg da vekket av faren min som kom inn på rommet og sa at streiken var over. Jeg trodde jo han bare tulla og sa det for å få meg opp, men neida... Men veldig morsomt å ha hatt en lucid drøm, hvis jeg kan kalle denne drømmen det, da. " (Lucid Dreaming - Hvem opplever dette?)

Lenke til kommentar

Hmm mener jeg hadde noe sånt da jeg var rundt 7 år.

Et par dager - én dag før jeg skulle til sengs, tenkte jeg på "åå, så kult det måtte ha vært å vite at man drømte når man drømte!"

Og det skjedde. Var midt inne i en drøm, tenkte "wow, jeg drømmer jo"- eller noe i den duren. Og så skjønte jeg at jeg drømte, og etter 10 sekunder eller noe våknet jeg :p Fikk ikke gjort noe. Er det sånn en lucid dream er? Vil gjerne ha confirmation om noen vet :D

 

Men vil gjerne oppleve lucid dreaming. Har lest om det om en stund nå, men jeg sover som en stein, har kanskje noe med at jeg legger meg veldig sent og er sykt trøtt når jeg skal legge meg? Nei, jeg vet ikke jeg...kanskje jeg bare surrer.

 

Men hadde vært morro å prøve å få dette til.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er LD eller ikke, men uansett..

 

Veldig ofte faktisk, når jeg sovner kjennes det ut som om jeg er våken.. men jeg sover, og VET det.. Drømmer jeg at jeg ligger med en røyk i hånden, nesten som om at jeg var røyksugen i søvne og drømmer at jeg har en røyk i hånden. Da våkner jeg brått opp og sjekker om jeg har en røyk i hånden og om den er slukket. Dette gjør jeg SELV OM jeg VET at jeg sover.

 

Nå når jeg fikk vite om Lucid Dreaming, så skal jeg faktisk bare prøve og ikke slukke den "drømmerøyken" og sjekke om jeg får til å drømme sånn LD.

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

husk det nå da folkens.. om dere får lucid dreaming. tenker dere på nakne damer og at dere har sex med "verdens"(eller drømmens) peneste dame. så vil dere våkne ganske fort.

 

om man begynner å merke i drømmen at du våkner, kan det være lurt å spinne fort rundt og rundt. en liten teknikk jeg leste en gang :)

 

-----

 

har fått lucid dreaming 2 ganger. den første gangen så kom jeg på i drømmen "JEG DRØMMER :O:O" så våknet jeg med en gang, pga jeg ble så i ekstase -.-

 

den andre gangen, så jeg på klokka. jeg kunne stille den med tankene :p. var moro, litt for moro at jeg våknet :(:(

Lenke til kommentar

Hender jeg sovner med øynene åpne, på en måte.. Ting som jeg ser på rommet mitt blir forvrengt, og et skap eller en stol med klær hengendes på kan fort bli et monster eller en skummel person. Får ikke rørt på meg, helt fryst fast i senga og rope kan jeg heller ikke, bare ligge der og være livredd! :(

 

Noen andre som gjør sånt? ? Skjønner ikke hvorfor jeg blir så redd heller, bare blir automatisk redd for ingenting. Selv om jeg vet at det går over.

Lenke til kommentar
Hender jeg sovner med øynene åpne, på en måte.. Ting som jeg ser på rommet mitt blir forvrengt, og et skap eller en stol med klær hengendes på kan fort bli et monster eller en skummel person. Får ikke rørt på meg, helt fryst fast i senga og rope kan jeg heller ikke, bare ligge der og være livredd! :(

 

Noen andre som gjør sånt? ? Skjønner ikke hvorfor jeg blir så redd heller, bare blir automatisk redd for ingenting. Selv om jeg vet at det går over.

 

Du har opplevd Sleep Paralysis, noe som er helt normalt. Dvs, du feiler ingenting :p

 

Symptoms of sleep paralysis can be either one of the following or a combination:

 

Paralysis: this occurs after waking up or shortly before falling asleep. The person cannot move any body part, cannot speak, and only has minimal control over blinking and breathing. This paralysis is the same paralysis that occurs when dreaming. The brain paralyzes the muscles to prevent possible injury during dreams, as some body parts may move during dreaming. If the person wakes up suddenly, the brain may still think that it is dreaming, and sustains the paralysis.

Hallucinations: Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.

These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn ville ikke jeg prøvd meg på noe sånt, rett og slett av den grunn at jeg har mareritt som gjør meg så redd når jeg våkner at jeg omtrent ikke tør å gå ut av døra på rommet mitt. Sist gang jeg kan huske en LD drøm gikk jeg rundt på lost-øya.

Av en eller annen grunn var det et ganske stort supermarked der, sånne som er overalt i syden. Høyt under taket var det også.

Jeg kan huske å ha sett en dame som stod å så på varer ved en hylle og at jeg gikk bort til hylla for å se nærmer.

Der stod av alle mennesker mattelæreren min og gliser. Det var bare helt jævlig.

 

Men for all del, kjør i vei! Gleder meg til å høre resultatet.

 

HAdde vært kult og fått ''marerit lucid dream'' da xD Vist ett monster eks kommer og skal ta deg så bare tenker du at det blir en sau(World of Warcraft inspirasjon xD) så blir det en sau xD

 

Prøvde dette for ikke så veldig lenge siden, fikk det nesten til tror jeg.. Jeg viste at jeg drømte men greide ikke helt og styre ting.. Jeg fløy sirka 2 meter opp..(Syyyyykkk følelse!) men så falt jeg ned igjen og gikk faktisk hjem og la meg for jeg greide ikke mere xD

 

Litt lyst og lære meg skikkerlig da..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...