Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Kasp: Takk, selv om jeg visste en del av det.

 

På LD4ALL leste jeg at man skulle skrive ned drømmer man har i en såkalt "drømmedagbok" som du skulle ha på nattbordet (om du ikke har, et sted ikke for langt unna i hvert fall), og når du har våkna, skulle du skrive ned drømmen du hadde i drømmedagboka før den blir borte. Slik er en måte å huske drømmen, men husk (om du skal gjøre dette): skriv mange detaljer, da husker du drømmen bedre.

 

@_Viper_: Litt sent svar, menmen.

Lucid dreaming har ingenting med hvor klar og virkelig drømmen er, det er mer en bieffekt. Lucid vil si at man er bevist i drømmen.

Jeg skrev bare at lucid ikke betydde bevisst, som noen skrev. :)

Lenke til kommentar

I tillegg til at en drømmedagbok hjelper deg med å huske den ene drømmen, så vil en drømmedagbok også i det lange løpet gjøre at du husker de aller fleste av drømmene dine. Selv tok jeg en 3 måneders pause med LD-ing og skriving i drømmedagboka inntil forrige uke, og i løpet av den perioden husket jeg nesten ingen drømmer. Derimot nå som jeg har begynt å føre dagbok over drømmene igjen, husker jeg minst én drøm per dag. Skjønner ikke hvorfor jeg stoppet med drømmedagboka egentlig - er jo utrolig artig å lese alt det syke man drømmer. :p

Lenke til kommentar

Hadde en syk drøm en gang.

 

Drømmen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det var en fyr, en vikar på skolen som jeg kun har hatt en gang, som sto utenfor en dør. Jeg skulle inn. Det var to dører der, han sto ved den første. Da jeg gikk forbi (jeg skulle ta den døra lengst vekke fordi han var skummel*), sa han «Du kommer deg ikke inn» og gliste ondt til meg. Jeg ignorerte det. Da jeg var halvveis bort til den andre døra (ca 10 meter mellom dørene), begynte han å gå etter meg. Da jeg var komt inn døra, var det enda en dør, som var låst. Jeg gikk rundt, altså, jeg var inne og skulle gå den andre døren.

Resten husker jeg ikke, skrev den ned for sent.

 

* Han er ikke skummel IRL, men i en drøm jeg hadde før skulle han drepe meg. :p

 

Rommet (sett ovenfra):

+--------------------+
|   Inne i et rom	|
+---/-------------/--+
Ute			 1

1 = Han
/ = Dør

 

Edit: Husker en annen drøm jeg hadde for noen uker siden. Jeg husker jeg så b-real i en dør og nesten ropte «OMG! Vet du hvem det er? Det er b-real!» til broren min. :p

 

Edit 2: Skrivefeil.

Endret av überSviker
Lenke til kommentar

Jeg hadde en LD i dag. Noe om en robåt.

Det som var med båten var at den egentlig må ha vært en metafor.

Igår skjønner du, så var jeg invitert til et lan til en kar som heter Tom, som var kraftig overfyllt med mennesker. Og i natt drømte jeg at jeg og alle kompisene mine skulle kjøre i Tom sin båt, i dårlig vær. En robåt.

 

Jeg husker at når jeg satt meg ned begynte vi å lekke vann, og når Tom som var sistemann satt seg der begynte vi sagte men sikkert å synke når vi rodde, men alle rundt meg bare gliste, så jeg dro et annet sted å hadde meg med en ganske mye eldre jente, men våkna i frykt når jeg og jenta fant ut at vi ikke hadde brukt kondom.

Endret av _Magnus_
Lenke til kommentar

Kult at det funker for deg, hvilken metode bruker du? Det står vel kanskje i førsteposten, lenge siden jeg har lest hele nå. Tror jeg skal begynne og prøve dette snart :)

 

Edit: Fant ikke noe i førstepost om hvilken metode du bruker. Må jo være en bra en siden det funker så bra :)

Endret av Aleksmyy
Lenke til kommentar
Kult at det funker for deg, hvilken metode bruker du? Det står vel kanskje i førsteposten, lenge siden jeg har lest hele nå. Tror jeg skal begynne og prøve dette snart :)

 

Edit: Fant ikke noe i førstepost om hvilken metode du bruker. Må jo være en bra en siden det funker så bra :)

 

Vel.. Metode og metode. Som jeg sa i førsteposten, så var det ikke pga. metodene jeg brukte, men fordi jeg tenkte mye på det om dagen. Uansett, så bruker jeg drømmedagbok for å huske drømmene, lappetrikset (en lapp som det står sau på^^) og trappemetoden (når jeg er i ferd med å sovne tenker jeg at jeg går ned en trapp. Legger merke til detaljer osv i trappa. Når jeg da sovner er det ofte at jeg drømmer at jeg går ned den trappa. Det trikset har ikke funket riktig enda, men..)

 

Og for å svare på de som lurte på hva som skjedde:

 

Jeg drømte en skikkelig tåpeligdrøm om at jeg skulle fylle en bøtte med vann. Jeg fikk ikke bøtta inn under vasken, så da tenkte jeg at jeg skulle "strekke" krana og bruke det som en vannslange. Det funket, og da tenkte jeg at det var noe muffens. Jeg tenkte på lucid dreaming, og vips. Det jeg gjorde i drømmen var å spille luftgitar med lyd (som i Bill og Ted drar til helvete^^). Etterpå "teleporterte" jeg meg til Italia for å besøke folka fra en elevutveksling i fjor.

 

Kanskje ikke det kuleste man kan gjøre hvis man først kan drømme hva man vil, men.. En dog, en morsom opplevelse :cool:

Endret av Zirion
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...