Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Melder meg inn i denne tråden eg.. Vil sjå korleis det går :)

 

Jeg gjør det samme.

Me2lulz.

 

 

Har lenge tenkt på å lære meg det, men tar aldri initiativet. Får se åssen det går med trådstarter før jeg begir meg ut på noe. :p

Tok intiativet i sommer, men sluttet kort tid etterpå. Har lyst å begynne igjen, for LD er kjempegøy når man først får det til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har ikke prövd masse ting for Lucid Dreaming osv. Men har opplevd at jeg vet jeg drömmer, og jeg bestemmer ganske mye hva som skjer? er det da lucid dreaming?

Lucid = bevisst. Er du bevisst i drømmen, altså du vet at du drømmer så er vel det en "lucid dream" ja.

Lenke til kommentar
Har ikke prövd masse ting for Lucid Dreaming osv. Men har opplevd at jeg vet jeg drömmer, og jeg bestemmer ganske mye hva som skjer? er det da lucid dreaming?

Lucid = bevisst. Er du bevisst i drømmen, altså du vet at du drømmer så er vel det en "lucid dream" ja.

Ifølge min ordbok:

lucid /*uttalelse*/ lys, klar.

 

LDer (i hvert fall mine) er mye mer klare og virkelige enn vanlige drømmer.

Lenke til kommentar

Da skal jeg legge meg og prøve å gå oppover trappa!

Har aldri huska no særlig av drømmene mine, og det siste året har jeg kanskje bare huska 5-10 drømmer. Tror jeg kommer til å slite litt med dette? I tillegg er jeg ADHDer med usannsynlig lav konsentrasjonsevne.

Får jeg det til vil jeg nok føle meg som et mirakel!

Jeg vil virkelig få til LD en gang. Det eneste problemet er at vi har et veldig forfallent, gammelt og småskummelt hus rett borti gata som jeg er litt redd for kan skape litt uro i drømmen! =P

Lenke til kommentar

Må så absolutt slenge meg på denne her, siden jeg tydeligvis er hardcore lucid dreamer. Uten engang og være klar over det før nå. Grunnen til at jeg opplever LD svert ofte må være at jeg alltid har vekkerklokken min på 07.00 om morgenen og så har jeg den på "snooze" i de to neste timene til jeg står opp, med ca 45 minutt mellom hver alarm. Det gjør da at jeg bare sover veldig lett og ligger i en slags transe.

 

En av de mest spennende og bissare drømmene jeg har hatt kommer her:

 

Først oppdager at jeg drømmer og tenker at dette er utrolig fett, jeg ser meg rundt og har tydeligvis havnet med huset til fattern klokken var vel rundt elleve-tolv om kvelden (i drømmen) og det er fest i huset til fadern, mange av kameratene mine er der og noen jenter jeg aldri har sett før. Jeg og en kamerat samt de 2 jentene følger veien bort fra huset, nå er jeg ser nærmere etter ligger huset midt i en park, såg ut som en av parkene i New York. Plutselig faller kuppelen på en lyktestolpe ned og knuser, de blir mye kaos. "Fattern kommer til å klikke viss han finner ut at vi har knust lyskuppelen i parken hans" som om han noen gang har eid noen lyskuppel :wee: anyway. Det er nå det tar av, jeg følger veien i parken med det to jentene og vi har en meget god og flørtende tone noe som jeg syns var utrolig digg. Etterhvert tar veien av til venstre og leder ned en bakke. Plutselig bare vet jeg at jeg må gå ned dit og jentene kunne _ikke_ være med, uansett hvor mye de hadde lyst. Dette var et kall fra "oven". Veien leder ned under gjorden og jeg kommer inn i en bissar underjordisk verden, det var mørkt og skummelt der, jeg kunne kjenne fuktigheten i luften legge seg rundt huden min. Det henger røtter og gress fra "taket" og gamle veteran _biler_ stikker halvveis ut av jordveggene, det er mange veier som går overalt, opp og ned, frem og bak.

Viss dere har sett sånne optiske illusjons bilder av umulige byggverk så skjønner dere hva jeg snakker om.

Jeg får øye på en slags utgravd tunnel som går opp i taket, den glitrer og lyser i neonblått og det var der jeg skulle, jeg skulle møte noen der. Der er en stige, men veggene er ikke vanlige vegger. Den er full av ansikter, som smiler og ler, der er masse farger og det ser ut som et slags kunstverk, når jeg kommer opp i toppen av stigen ser jeg ei slags heksedronning og mange svartkledde mystiske menn som står skyggelagt og stirrer rundt henne. Plutselig smeller åpningen på tunnelen igjen og ansiktene skifter til sinte, skumle og skrikende fjes. De minnet veldig om maleriet "skrik" jeg faller ned fra stigen i fullfart mens alle disse ansiktene lager syke ansiktsuttrykk og roper på et uforklarlig språk, kunne minne om latin.

Uansett, jeg faller mot bakken... og våkner

 

Hele greia var så virkelighets tro, det var akkurat som å være der, bare at jeg viste jeg ikke var der. Jeg kunne kjenne kulden og fuktigheten i luften mot huden min, lukte den sure stanken i denne underjordiske verdenen og høre lyder. Jeg prøvde og legge meg til å sove igjen, men klarte det ikke.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer den metoden hvor du setter vekkerklokka på f.eks. 7:00, sovner igjen og har vekkerklokka på etter en stund? Hvor lenge må/bør det være mellom første gang vekkerklokka ringer til andre?

 

Tenkte jeg skulle prøve den ettersom jeg er litt sliten og kanskje legger meg tidlig i dag.

Lenke til kommentar

Teknikken fungerer på den måten at du skal kunne huske drømmen du hadde da du sov. Som du kanskje vet, så husker du bare den siste drømmen du hadde før du våknet. Som du også kanskje vet så er du i en såkalt REM-fase når du drømmer. Disse fasene varer lenger og lenger utover natten, og derfor er det gunstig å sette vekkerklokka til å vekke deg tidlig på morgenen, for så å vekke deg igjen litt senere. Dette er først for å "nullstille" REM-fasen og begynne på en ny fase så snart du sovner igjen. Hvis REM-fasen mot slutten av søvnsyklusen din da varer rundt 30 minutter, så setter du vekkerklokka til å vekke deg rundt 35 minutter senere (5 minutter til å sovne på), og når du da våkner, så vil du etter all sannsynlighet huske drømmen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...