Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

Slutter aldri å bli overrasket over hvor vanvittig realistisk hjernen får drømmene til å virke. Helt sjukt!!! Hvis du er heldig og opplever en "high-lucid" drøm, hvor alt er klart og fint, er det NØYAKTIG som om det skulle vært virkelighet, selvsagt bortsett fra at du VET det er en drøm. Prøv og plukk opp ting, se rundt deg, kjenn vinden etc. Ubeskrivelig følelse.

 

Til de som sier de ikke drømmer, så gjør dere nok det, men glemmer alt. Sett klokka til å ringe midt på natta og se om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finger Induced Lucid Dream

 

FILD er nok en av de enkleste teknikkene, hvis du konsentrerer deg nok. Du drømmer, og du vet det med en gang du begynner.

 

Steg 1: Legg deg.

Du legger deg som normalt. Teknikken skal utføres når du er veldig trøtt, så sett vekkeklokken på 3-6 timer etter at du har lagt deg.

 

Steg 2: Utfør teknikken.

Når du vokner opp, slapp av og prøv å ikke tenk på noen ting. Når du holder på å sovne, begynne å beveg en liten del av kroppen, som pekefingen og langefingen. Beveg dem opp og ned i 10-30 sekunder (ikke tell sekundene!) Etterpå tar du en virkelighets sjekk, som for eksempel å holde for nesen, og prøve å puste igjennom. Virket ikke virkelighets sjekken, venter du et par minutter før du utfører teknikken igjen.

 

Steg 3: Inni drømmen.

Hvis virkelighets sjekken virket, drømmer du. Du vil oftest finne deg selv i sengen der du prøver å slappe av, og fingrene vil fortsatt gå opp og ned. Hold deg rolig, fordi det er veldig lett å vokne opp fra drømmen. Prøv å gå ut av sengen, uten å vokne. Hvis du kjenner at du holder på å vokne, lukk øynene, hold deg for nesen og pust rolig. Se for deg hvor du vil være i noen sekunder. Når du åpner dem opp, vil du nok være der du så for deg.

 

Hvis du har utført teknikken 5-6 ganger på en kveld/natt uten hell, kan du legge deg og sovne som normalt igjen. Teknikken skal ikke holde deg våken hele natten.

 

Wake Induced Lucid Dream

 

WILD er i hovedsak en ganske enkel og grei teknikk å buke, men den krever høy konsentrasjon og evnen til å fokusere. WILD går rett og slett ut på, i forhold til MILD, å holde seg bevisst helt til man sovner, forestill deg at kroppen din skal sove, men ikke du.

 

Steg 1: Legge seg.

Det viktigste du gjør når du legger deg er å være uthvilt, gjør gjerne noen pusteøvelser for å slappe av. Hvis du ikke har noen peiling på pusteøvelser, så er det en guide her på siden du kan følge. Det du også må gjøre er å få musklene dine og kroppen din til å slappe av. Begynn med føttene, stram musklene, hold dem i 5 sekunder, og slipp. Fortsett sånn gjennom hele kroppen din, helt til du kommer til hodet.

 

Steg 2: Fokuseringen.

Når du nå er avslappet, så legg deg godt til rette i senga, lukk øynene, og fokuser på at du skal holde deg bevisst.

 

Steg 3: Teknikk.

Teknikkene du kan bruke er mange, så her er det bare å prøve og feile helt til du finner noe som passer for deg. Hele poenget er å holde seg bevisst til man begynner å drømme.

 

Teknikk 1: trappeteknikken.

Du forestiller deg at du går opp en trapp. For hvert skritt du tar, så tenker du "1, jeg drømmer, 2, jeg drømmer, 3 jeg drømmer osv.", si til deg selv hele tiden at når du når toppen så skal du være i en drøm.

 

Teknikk 2: saueteknikken.

Du har helt sikkert hørt rådet med å telle sauer for å få sove? Her skal du ta den et steg videre, du skal telle sauer for å sovne mens du er våken. Begynn med å forestille deg en haug med sauer som hopper over et gjerde, for hver sau skal du si til deg selv: "1, jeg drømmer, 2, jeg drømmer, 3 jeg drømmer osv" Si til deg selv hele tiden at "når jeg kommer til sau nr. 100 skal jeg være i en drøm". Det trenger ikke være sau nummer 100, det bestemmer du selv.

 

Teknikk 3: finne på en egen teknikk.

Etter å ha lest de 2 øverste teknikkene, så burde du ha god peiling på hva denne teknikken går ut på. 1:holde seg bevisst. 2: la kroppen sovne. 3: begynne å drømme. Hvis du klarer å lage din egen teknikk som baserer seg på dette, så er du på god vei til å kunne få en bevisst drøm.

 

Steg 4: i drømmen.

Det er nå det er spennende, siden hvert eneste menneske har forskjellige opplevelser med dette. Noen "føler" at en sort kule tar den med inn i drømmen, noen blir fraktet dit av engler, andre hopper utfor en klippe og noen går rett inn i drømmen. Uansett hva som skjer, så vil jeg ønske deg lykke til med å oppnå bevissthet.

 

Tatt fra LD Norge

 

Den øverste virka lettest, var vel noen flere teknikker på den siden. Noen som tror disse funker? Hadde vært fun med en sånn drøm^^ Link til siden jeg snakka om er lengere oppe i tråden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Slutter aldri å bli overrasket over hvor vanvittig realistisk hjernen får drømmene til å virke. Helt sjukt!!! Hvis du er heldig og opplever en "high-lucid" drøm, hvor alt er klart og fint, er det NØYAKTIG som om det skulle vært virkelighet, selvsagt bortsett fra at du VET det er en drøm. Prøv og plukk opp ting, se rundt deg, kjenn vinden etc. Ubeskrivelig følelse.

 

Til de som sier de ikke drømmer, så gjør dere nok det, men glemmer alt. Sett klokka til å ringe midt på natta og se om det er noen forskjell.

Enig. Det er helt ekstremt realistisk. Nesten mer realistisk enn virkeligheten selv (noe som blir en selvmotsigelse).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Kan dere gjøre hva som helst i en slik Lucid drøm? Hadde morro og stjålet en bil får så å kræsje den så sykt :p men man våkner vel av det eller?

Det er jo det som er meningen, gjør hva man vil. Men du våkner nok ganske lett av et kræsj ja, men spørs vel hvor god du er.

Lenke til kommentar

Den eneste tingen som setter grenser for hva du kan gjøre i en lucid drøm er rett og slett din egen fantasi. Altså er det du selv som bestemmer hva du vil gjøre, og absolutt alt er mulig! Du vil etter all sannsynlighet våkne dersom du gjør noe veldig drastisk i en drøm, men etter hvert som du blir mer erfaren vil du klare å holde deg inne i drømmen. ;)

Lenke til kommentar

En venn av meg fortalte meg at han visste at han drømte nesten i hver drøm, så jeg søkte litt på nettet for å finne litt ut av det.

En gang drømte jeg at jeg var på en synkende ferje (Tau-ferjen i Stavanger), men landskapet stemte ikke og jeg hadde smoking så jeg visste det måtte være en drøm.

Da tenkte jeg: "Hvis dette er en drøm, kan jeg jo gjøre hva jeg vil!" Da ville jeg prøve å fly, men ble stående på den synkende ferjen med flaksende armer før jeg våknet.

Utrolig kjipt.

Lenke til kommentar
Hehe. Tenk om man greier og ta feil da, sånn at man tror man er i en drøm, men så er man egentlig ikke det. Kunne vært farlig jo..

 

Det skal ikke være noe problem, hele grunnen til at du kan ha en LD er jo at du er bevist, at du vet at du drømmer, så selv om drømmen virker uber realistisk, vet du at det bare er en drøm

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Edit: Hvorfår stiger ikke postene mine? Har stått på 679 i en stund nå..

Fordi du postar i ein kategori der kor postane ikkje blir talte :) Slike kategoriar er her slik at folk kan snakke meir laust om ting :p

 

Okei :p

 

 

Hehe. Tenk om man greier og ta feil da, sånn at man tror man er i en drøm, men så er man egentlig ikke det. Kunne vært farlig jo..

 

Det skal ikke være noe problem, hele grunnen til at du kan ha en LD er jo at du er bevist, at du vet at du drømmer, så selv om drømmen virker uber realistisk, vet du at det bare er en drøm

 

Men du må jo på et sted i drømmen tenke "Åja nå drømmer jeg, tjoho!". Ut ifra hva jeg vet (Som ikke er så mye :p), så virker det ikke så usannsynelig at man kan greie og tenke det i virkeligheten, men det skal vel en del til tror jeg. Det stopper hvertfall ikke meg på min vei mot LD :p

Lenke til kommentar

Drømmer er så spessiele at er man bevist så vet man forskjellen på drøm å virkelighet med en gang.

 

Se nederst her wink.gif

 

http://www.tragisk.com/tips018.php

 

Ser kanskje litt rart ut å se på en lapp hele tiden, men tror ikke folk tror du er gal for det lissom. Er mange som gjøre mye rarere ting enn det :p Å forklarer du det synes så å si alle at det er sikkelig kult

Lenke til kommentar

En kamerat (_Magnu_) fortalte meg om dette. Jeg har faktisk hatt en LD en gang uten helt å skjønne hva det var. Jeg drømte at jeg var i et rom som var ganske hvitt. Jeg kunne helt bestemme hva jeg skulle gjøre og idiot som jeg var bestemte jeg meg for at jeg skulle våkne opp. Det funket det, men angrer fremdeles på at jeg vekket meg selv. Jeg ble vel så sjokkert at jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...