Gå til innhold

Lucid Dreaming - Prøver igjen


Zirion

Anbefalte innlegg

I fjor sommer fant jeg noe på internett som het Lucid Dreaming. Lucid Dreaming er at du er klar over at du drømmer, når du drømmer, og kan dermed gjøre hva du vil i den drømmen. Dette hørtes jo morsomt ut tenkte jeg, så jeg bestemte meg for å prøve det ut.

 

Etter en liten stund med drømmejournaler og diverse triks, husket jeg nesten alle drømmene mine svært detaljert, og jeg var ifølge guider på nettet ikke langt unna min første LD.

 

Plutselig en natt skjedde det endelig, min første "oppvakte drøm". Jeg drømte simpelthen at jeg var i nærheten av mitt eget hus, og at det var enkelte ting som ikke stemte med virkeligheten. Når jeg innså at jeg endelig hadde klart det, ble jeg så sjokkert at jeg brått våknet.

 

I tiden som fulgte etter den episoden, hadde jeg en del uhyggelige episoder med "false awakenings". Jeg drømte at jeg våknet i min egen seng, og at forferdelige ting skjedde. Drømmene var så virkelighetsnære at jeg begynte å være redd hver gang jeg våknet, og usikker på om jeg faktisk var våken. Dette førte til at jeg sluttet med Lucid Dreaming prosjektet mitt før jeg virkelig klarte å være helt lucid i en drøm.

 

Nå har jeg bestemt meg for å begynne igjen, og jeg skal dele mine opplevelser om dette med dere :new_woot: . Om noen av dere andre har noen tips til meg, så vil jeg gjerne at dere skal komme med de. Uansett... Here goes:

 

15.01.08:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Starten på prosjektet! Wee! Skal begynne forsiktig, med 3 alarmer hver natt og en fullstendig drømmedagbok. Alarmene er for at jeg skal huske drømmene bedre. Det jeg drømte først på natten husker jeg antakeligvis ikke på morgenen, så jeg må dele det opp i flere deler.

 

18.01.08:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Haawkeie.. Det har faktisk begynt å hjelpe veldig etter bare 3 netter! I natt husket jeg to-tre drømmer ganske detaljert. Nå som jeg begynner å huske drømmene mine bedre, så skal jeg prøve med lappetrikset. I tillegg skal jeg prøve ut noe som heter I-doser med mp3 filene "Lucid Dreaming" og "Astral Projection". Det kan dere forøvrig lese om i en annen post her, eller på I-dosers hjemmeside her. Det greiene der fungerer faktisk på meg, så får håpe at jeg får noe effekt ut av Lucid Dreaming mp3n også :!:

 

26.01.08:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenge siden oppdatering nå, og jeg har faktisk klart det. For noen dager siden hadde jeg en nokså klar lucid drøm. Det var det at jeg tenkte mye på lucid dreaming om dagen som gjorde at jeg hadde en. Det som skjedde var at jeg tenkte på lucid dreaming i drømmen, og da skjønte jeg at jeg drømte^^ Dermed kunne jeg kontrollere hva jeg skulle drømme nokså lenge. Det var skikkelig moro, og jeg skal definitivt fortsette med dette og prøve å få flere og bedre lucide drømmer.
Endret av Zirion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønte ikke helt dette ... Vekker du deg selv tre ganger hver natt, og skriver ned drømmene dine?

 

Akkurat :!: Det funker veldig bra også. Hjelper meg med å huske drømmene mine bedre. For hva er vitsen med å ha lucide drømmer når man ikke husker de neste morgen?

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn ville ikke jeg prøvd meg på noe sånt, rett og slett av den grunn at jeg har mareritt som gjør meg så redd når jeg våkner at jeg omtrent ikke tør å gå ut av døra på rommet mitt. Sist gang jeg kan huske en LD drøm gikk jeg rundt på lost-øya.

Av en eller annen grunn var det et ganske stort supermarked der, sånne som er overalt i syden. Høyt under taket var det også.

Jeg kan huske å ha sett en dame som stod å så på varer ved en hylle og at jeg gikk bort til hylla for å se nærmer.

Der stod av alle mennesker mattelæreren min og gliser. Det var bare helt jævlig.

 

Men for all del, kjør i vei! Gleder meg til å høre resultatet.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg hadde lucid dreaming, var helt fantastisk. Dæven døtte. Jeg visste ikke noe om det på forhånd, men fikk det plutselig en natt. Det var i en drøm hvor jeg gikk nerrover en gate like ved huset. Plutselig, helt utrolig men sant, så tenkte jeg i drømmen at dette ikke kunne være virkeligheten! Det kom plutselig opp for meg at jeg drømte. Det var heeeeeelt sykt. Lover dere. Finns ikke ord for hvor utrolig det er. Det er ikke til å tro. Så jeg bestemte meg i drømmen for å gjøre masse jeg ikke kunne ha gjort i virkeligheten, og det var kongekult! Jeg var hersker over min egen drøm!

 

Har ikke hatt det siden den gang, men ønsker det så veldig! Om jeg får det til igjen, så ønsker jeg ikke å våkne på veldig veldig lenge! hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Poenget med LD (Lucid Dreaming) er jo at du kan styre drømmen din, det skjer ved at du til slutt skjønner at dette er en drøm.

 

Resultatet er ikke noe å frafråde, tvert i mot!

Du vil til slutt ha helt råe drømmer:)

Om det var meg du skreiv til så må jeg nevne at dette marerittet var i en såkalt LD. Jeg gikk rundt å styr på lost-øya. Bestemte hvor jeg ville gå, og gikk derfor på butikken.

Lenke til kommentar

Husker oftest drømmene mine, og vett ofte at jeg drømmer. Men ikke på en slik måte at jeg greier å ta kontroll. F.eks viss jeg har en skremmende drøm så blir jeg ikke redd pga jeg vet at jeg drømmer.

Har aldri hatt mareritt pga jeg ikke lar meg skremme.

I teorien så burde eg lett greie å ta kontroll over drømmene mine, men får det ikke til! :realmad:

Lenke til kommentar
Husker oftest drømmene mine, og vett ofte at jeg drømmer. Men ikke på en slik måte at jeg greier å ta kontroll. F.eks viss jeg har en skremmende drøm så blir jeg ikke redd pga jeg vet at jeg drømmer.

Har aldri hatt mareritt pga jeg ikke lar meg skremme.

I teorien så burde eg lett greie å ta kontroll over drømmene mine, men får det ikke til! :realmad:

 

Det finnes mange grader av bevisthet, så du oppnår sikkert en veldig lett bevisthet og da kan man ikke påvirke drømmen i samme grad som ved høyere bevisthet

Lenke til kommentar

Har lest litt om dette emnet, men har ikke greid det ennå. Skal sies at jeg egentlig ikke har gjort et ærlig forsøk, heh.. Men er litt gidd å begynne med slike prosjekter for oppnå LD, orker ikke våkne 3 ganger om natta osv. Finnes det en lett måte? Noe man kan gjøre før man legger seg?

 

så den linken Zirion posta, så får lese litt der kanskje..

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Et triks som visstnok fungerer bra for veldig mange er som følger:

 

Når du er våken, se på hendene dine veldig ofte. Tell antall fingre og beveg på de litt. Hvis du gjør dette ofte nok om dagen er det stor sjangse for at du også vil gjøre det om natten, i drømmene dine. Når du da merker at du f.eks. har for mange fingre, eller at hendene dine er blå, vil du skjønne at du drømmer, og tada. Lucid drøm^^ Har ikke prøvd dette selv, litt fordi det antakeligvis ser litt dumt ut om man skal gå rundt og telle fingre hele dagen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...