kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei! Jeg vet ikke helt om det er her denne tråden skal eller ikke, men jeg tenkte at dette var det beste stedet. Det jeg lurer på er om det er noen databutikker i USA som også har webshop, slik som Komplett har både webshop og butikker rundt. Saken er den at jeg skal flytte til USA for å studere Computer Science i høst (Seattle), og da regner jeg med at det første jeg skal kjøpe meg er en PC. Noen som kan gi meg en eller flere direkte linker til noe slikt, eller hvertfall til noen billige webshops i USA (varene skal ikke sendes til Norge)? Håper det er noen som kan hjelpe meg. Mvh Kim André Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Var i Seattle i sommer , så da en del gode databutikker der borte , så ikke fortvil , husk at det ikke er lurt å ta med deg noe data fra norge , demmes stokkkontakt er helt forskjellig fra vår! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Det var akkurat det jeg tenkte på, at dem bruker et annet strømsystem. Kan du huske priser sånn ca? Tenker da på prisene der satt opp mot prisene i Norge på den tiden. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det meste av utstyret ditt takler "strømmen" i USA. Men husk å stille PSU til 160V. Nye strømkabler/adaptere vil du trenge... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Har tenkt å la PC'n stå hjemme likevel. Har lyst på nytt utstyr, så kan heller lillebroren min få den data'n jeg bruker nå (se signatur). Får heller se om jeg får bydg min egen data der nede også da, hvis det er noe å spare på det. Edit: Nå er det P4 [email protected] Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei! Jeg vet ikke helt om det er her denne tråden skal eller ikke, men jeg tenkte at dette var det beste stedet. Det jeg lurer på er om det er noen databutikker i USA som også har webshop, slik som Komplett har både webshop og butikker rundt. Saken er den at jeg skal flytte til USA for å studere Computer Science i høst (Seattle), og da regner jeg med at det første jeg skal kjøpe meg er en PC. Noen som kan gi meg en eller flere direkte linker til noe slikt, eller hvertfall til noen billige webshops i USA (varene skal ikke sendes til Norge)? Håper det er noen som kan hjelpe meg. Mvh Kim André Tja.. da jeg var der borte (i Texas) handlet jeg litt fra ComUSA og Fry's. Har ekstremt mye dill og var forholdsvis rimelige på den tiden (ca. 3 år siden). Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Bare still den røde knappen bak på PSU til 110v eller hva den andre posisjonen er. Da trenger du kun ny ledning fra PSU til veggen (burde ikke koste så mye) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Koster det ikke en del å ha med seg hele maskinen over a? Det som kan være løsningen i såfall er jo å bare la skjerm. høyttalere og sånne småting bli igjen hjemme, og kjøpe nytt av det. Trenger det uansett så... Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 ting er litt billigere i statene. ta å kikk litt på et par amerikanske forum, og se hvor de kjøper varene sine fra og hva de mener er bra webshoper.. forums.sudhian.com er å anbefale... mye trivlige folk der som sikkert kan hjelpe deg... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Tusen takk sonic boy! Skal sjekke det ut med en gang! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Finner ikke dette forumet jeg... sikker på at du har skrevet url rett? Det er http://forums.sudhian.com ? Prøvde også www.sudhian.com uten hell Lenke til kommentar
cpy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det jeg lurer på er om det er noen databutikker i USA som også har webshop, slik som Komplett har både webshop og butikker rundt. DUH, det er jo USA som oppfant nettsjappe Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det jeg lurer på er om det er noen databutikker i USA som også har webshop, slik som Komplett har både webshop og butikker rundt. DUH, det er jo USA som oppfant nettsjappe les posten hans en gang til.. forstår du den ikke da så les en gang til...... BÅDE webshop&vanlig butikk på samme firma... akkurat som Komplett.no..... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 sonic boy : avataren din er for stor! ontopic igjen; tror jeg ville tatt med meg boksen (hvis den var rimelig oppegående) og satset på å kjøpe periferiutstyr i statene. bfisk Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Og siden ingen har sagt det enda så er www.pricewatch.com en genial side.... Men etter det mange sier så er www.newegg.com vistnok bra, de er store nok til at det ikke er noe problem med garanti (dvs de går nok ikke konk imorgen) og de ligger som oftest bare noen få dollar under de aller billigste...Men som sagt prøv deg litt fram selv på pricewatch. Cobos Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ikke noe problem å kjøpe deg maskin i USA for en billig penge. Dersom du vil ha det billigst mulig så bestill postordre fra en annen stat enn den du bor i. Da slipper du nemlig moms også. Genialt konsept! Dersom du heller vil kjøpe i butikk så er Frys, som tidligere nevnt, en bra kjede med gigantisk elektronikkutvalg. Tror ikke de har avdelinger i Washington dog... Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 hvor stor kan avataren være ? fant ikke noe i retningslinjene, så jeg brukte bare samme mål som jeg har på andre forum. men gi meg 5 min, så skal jeg forminske den litt linken jeg gav deg hadde sikkert en skriveleif... http://forums.sudhian.com/ er hvertfall riktig... virker som om de har litt bedre priser på lcd der borte.. det kan jo være en god ide å kjøpe det hvis du skal ha den med deg hjem. et lite tips til jeg kan komme med er å kjøpe deg en shuttle xpc. (se min for store avatar, og sudhian forumet for mer info) de er bitte små og ikke noe stress å ta med seg på fly. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Takker for bra respons fra folket! Bare å komme med flere tillegg hvis dere føler for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå