Gå til innhold

Egen web-shop - forslag til programme

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en egen web-shop og selge noe småtteri til samlere (neida jeg blir ikke rik)

Jeg er ganske inne på regnskap, firma mva osv.

Jeg har drevet med programering i html og har egen server.

Hvilke ferdige script er greiest å bruke til egen web-shop. Jeg må ha mulighet til visa.

Jeg lurer litt på en sånn mamut-pakke, men synes web-shopen ser så klønete ut.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mamut er sånn alt i eit har eg inntrykket av. Du betaler for en ting, så har den endel av det du trenger, og det du ikkje trenger, men ikkje alt. Kjøper du en dyrere pakke der, så får du mykje du trenger, men fortsatt mykje unødvendig.

Webshop'en ser så elendig ut at det er litt latterlig. men fine med mamut er at alt fungerer ilag.

OSCommerce er eit webshop alternativ

eg prøver med på Zencart no btw. virker som en bra ting det.

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med både Oscommerce og Xcart. OsC er gratis og krever litt tukling for å få det til å se bedre ut enn standard-utseendet:demo store(det går ann å kjøpe ferdiglagde templates...) men hvis du har litt tålmodighet og html forståelse så kan du lett installere de modsene du trenger. Det å få til visa er en enkel pek og klikk funksjon, sammen med Teller that is. OsC er massivt og kan lett være skremmende for folk som ikke har sett en kildekode før.

Xcart derimot er ekstremt enkel, men koster penger. Denne trenger du ikke kunne noe koding av betydning og alt er ganske enkelt lagt opp i et "klikk på denne linken" admin område. Standardutseendet på butikken ser også litt mer originalt ut fordi det er ikke så ekstremt mange så bruker det(standardutseendet altså).

Har du litt cash, så gå for Xcart, hvis ikke så er Oscommerce, regner jeg med, det mest brukte butikkløsningssystemet som finnes. Og det er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...