gu Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2003 Takker igjen. Celsius er ute av konkurransen. Denne er nesten like dyr som Toshibaen, men mangler en del av godsakene man finner på 5200-801. Dermed står det mellom Compaq og Toshiba. Hva som frister med Compaq: - Raskere disk. - Pris. - Design (har ikke sett noen av maskinene i virkeligheten, men Compaqen ser elegant ut på bilder). - Størrelse. - Litt raskere CPU. Hva som frister med Toshiba: - DVD-brenner. - Integrert WLAN. - Integrert Bluetooth. - Fjernkontroll. - Høyere skjermoppløsning. - Visstnok eksepsjonelt god lyd. - (Dessuten ser jo cPad’en litt imponerende ut, men jeg tviler på at den er særlig nyttig). Fjernkontrollen til Toshibaen tror jeg at jeg vil ha stor nytte av. Jeg planlegger å bruke maskinen som DVD-spiller i stua, og det vil være praktisk å kunne styre denne uten å måtte reise seg fra sofaen. Maskinen kommer også til å bli brukt mye som mp3-spiller. Den bærbare jeg har hatt til nå, har hatt sin faste plass oppå stereoen, med plugg inn i forsterkeren. Også til dette formålet vil fjernkontroll være praktisk. Jeg har funnet ut av diskhastigheten til Toshiba: den er 4200 rpm, men skal visstnok duge helt fint til videoredigering. Men likevel – disken blir fort en flaskehals og jo raskere, jo bedre. Det begynner å bli på tide å bestemme seg, og jeg får vel gjøre som forrige taler foreslo, nemlig å ta en titt på begge maskinene. Men jeg tar fortsatt gjerne imot innspill. Det er jo godt mulig at jeg har oversett noe i mine vurderinger. Et par spørsmål på tampen: Er det noen som kjenner til butikker i Oslo (helst i sentrum) der det er mulig å prøve disse maskinene? Compaqs garantiordning ble nevnt. Hva går denne ut på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå