Gå til innhold

Desktop-erstatter - noen anbefalinger?

gu

Anbefalte innlegg

Takker igjen.

Celsius er ute av konkurransen. Denne er nesten like dyr som Toshibaen, men mangler en del av godsakene man finner på 5200-801. Dermed står det mellom Compaq og Toshiba.

Hva som frister med Compaq:

- Raskere disk.

- Pris.

- Design (har ikke sett noen av maskinene i virkeligheten, men Compaqen ser elegant ut på bilder).

- Størrelse.

- Litt raskere CPU.

Hva som frister med Toshiba:

- DVD-brenner.

- Integrert WLAN.

- Integrert Bluetooth.

- Fjernkontroll.

- Høyere skjermoppløsning.

- Visstnok eksepsjonelt god lyd.

- (Dessuten ser jo cPad’en litt imponerende ut, men jeg tviler på at den er særlig nyttig).

Fjernkontrollen til Toshibaen tror jeg at jeg vil ha stor nytte av. Jeg planlegger å bruke maskinen som DVD-spiller i stua, og det vil være praktisk å kunne styre denne uten å måtte reise seg fra sofaen. Maskinen kommer også til å bli brukt mye som mp3-spiller. Den bærbare jeg har hatt til nå, har hatt sin faste plass oppå stereoen, med plugg inn i forsterkeren. Også til dette formålet vil fjernkontroll være praktisk.

Jeg har funnet ut av diskhastigheten til Toshiba: den er 4200 rpm, men skal visstnok duge helt fint til videoredigering. Men likevel – disken blir fort en flaskehals og jo raskere, jo bedre.

Det begynner å bli på tide å bestemme seg, og jeg får vel gjøre som forrige taler foreslo, nemlig å ta en titt på begge maskinene. Men jeg tar fortsatt gjerne imot innspill. Det er jo godt mulig at jeg har oversett noe i mine vurderinger.

Et par spørsmål på tampen:

Er det noen som kjenner til butikker i Oslo (helst i sentrum) der det er mulig å prøve disse maskinene?

Compaqs garantiordning ble nevnt. Hva går denne ut på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...